تاریخ انتشار : پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۱:۰۹
کد خبر : 11688
چاپ خبر دیدگاه‌ها برای خبرنگاری که تا پای شهادت رفت بسته هستند

خبرنگاری که تا پای شهادت رفت

خبرنگاری که تا پای شهادت رفت

سرویس فرهنگی تابان خبر: همه‌ی ما خبرنگاران می دانیم که فعالیت در عرصه‌ی خبر و اطلاع رسانی کاری بسیار ارزشمند ولی دشوار است، حال تصور کن خبرنگارانی هم بودند که نه تنها در شرایط عادی بلکه در دل تانک و تفنگ علاوه بر دفاع از خاک وطن، با عشق به رسالت خبرنگاری خود عمل کرده

سرویس فرهنگی تابان خبر: همه‌ی ما خبرنگاران می دانیم که فعالیت در عرصه‌ی خبر و اطلاع رسانی کاری بسیار ارزشمند ولی دشوار است، حال تصور کن خبرنگارانی هم بودند که نه تنها در شرایط عادی بلکه در دل تانک و تفنگ علاوه بر دفاع از خاک وطن، با عشق به رسالت خبرنگاری خود عمل کرده و راهی میدان جنگ شدند.

قلمش سلاح او بود

اگر عشق به نوشتن و قلم زدن در راه حق داشته باشی می بینی روزی سر از جنگ و جبهه درمیاوری، شهید ابراهیم عمله زاده – خبرنگار بود و 17 سال سن داشت، با عشق در میدان نبرد هم جنگید و هم گزارشگری کرد، قلمش سلاح او بود و با آن پیام ایثار، شهادت و پیروزی رزمندگان را به جامعه منتقل می کرد، خبرنگار عاشقی که توانست با خون و قلم خود، از آرمان‌های نظام و انقلاب دفاع کند.

شهید ابراهیم عمله زاده، متولد سال 1345 اهل شهرستان اهر بود که فعالیت رسانه‌ای خود را در 18 سالگی در سال 1363 با مجله امید انقلاب آغاز کرد، البته طولی نکشید که او با تبعیت از فرمان امام راحل و با انگیزه عمل به تکلیف شرعی خود در سن 18 سالگی، عازم جبهه‌های نور علیه ظلمت شد و سرانجام در عملیات سرنوشت ساز کربلای پنج، در پنج بهمن ماه 1365 در گردان الحدید لشگر 31 عاشورا، شربت شهادت را نوشید.

 

برای آشنایی بیشتر با فعالیت‌ رسانه ای و رشادت های این خبرنگار شهید در میدان جنگ، با مادر بزرگوار او گفت‌وگویی می‌کنم.

 

***از فعالیت‌های رسانه ای خبری شهید عمله زاده بفرمایید؟ در جبهه نیز به کار خبری می پرداخت؟

مولود شیرازی هستم، 42 سال داشتم که جگر گوشه‌ام را تقدیم امام حسین(ع) و امام خمینی(ره) کردم، پسرم ابراهیم در سال 1363 با مجله امید انقلاب آشنا و به کار خبری در این مجله مشغول شد، کارت خبرنگاری او را هنوز هم برای خود نگه داشته‌ام، ابراهیم بیشتر اقدامات مربوط به ستاد جنگ، کمک های مردمی به جبهه‌ها و خبراعزام رزمندگان را به جبهه اطلاع رسانی می‌کرد.طبق اسناد موجود فعالیت رسانه ای خوبی داشت ولی از اینکه اخباری ازعملیات هایی که در آن‌ها حضور داشت نیز ارسال می‌کرد، اطلاعی ندارم، البته طبق نقل قول همرزمانش او همواره در جبهه نیز فعالیت خبری بیشتری داشت ولی با توجه به پیچیدگی عملیات کربلای پنج و ناموفق بودن عملیات کربلای چهار، فرصتی پیدا نکرد تا تمامی رویدادها را به تحریر در بیاورد.

 

وجود خبرنگارانی مانند ابراهیم در جبهه لازم بود

 

***از اینکه پسرتان در جبهه به شغل دشوار و پرمسئولیت خبرنگاری مشغول بود چه حسی داشتید؟ ناراحت نبودید که چنین مسئولیت دشواری را برعهده داشت؟

نه اصلا ناراحت نبودم چونکه وجود خبرنگارانی مانند پسرم ابراهیم در جبهه لازم بود تا رشادت‌ها و فداکاری‌های رزمندگان را به قلم در آورده و به گوش مردم برسانند، او افتخار این را داشت که با رساندن خبرهای مهم موجب دلگرمی مردم و رزمندگان شود، او خبرنگار خبره‌ای بود و تبادل اطلاعات را بین مردم و رزمندگان چه در جبهه و چه در پشت میدان نبرد، به خوبی انجام می داد، ابراهیم عزیزم لیاقت این را داشت که با قلم و اسلحه به مردم و رزمندگان جبهه خادمی کند.

 

***در مورد اخلاق و رفتار پسر شهیدتان بفرمایید.ارتباط مادر و فرزندی تان چگونه بود؟

از نظر من همه ی شهدا، انسان‌های آزاده و شریفی بودند و همگی اخلاق و رفتار خوبی داشتند، ابراهیم عزیزم نیز اخلاق و رفتاری نرم، حسنه و بزرگ منشی داشت، ارتباط صمیمی فرزند و مادری ما در حلقه خلوص، صداقت و احترام گر%D

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 1 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.