تاریخ انتشار : چهارشنبه ۸ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۰
کد خبر : 8208

آذربایجان شرقی تنها نقش ۱۰ درصدی در تامین تراز آبی دریاچه ارومیه دارد

آذربایجان شرقی تنها نقش ۱۰ درصدی در تامین تراز آبی دریاچه ارومیه دارد

به گزارش تابان خبر، شهنام اشتری روز چهارشنبه هشتم شهریورماه، در سلسله نشست‌های رسانه‌ای به سوی قله به مناسبت هفته دولت، با بیان اینکه با توجه به نقش ۹۰ درصدی استان‌های آذربایجان غربی و کردستان در تامین آب مورد نیاز این دریاچه، باز کردن سدهای این دو استان مناسب تر به نظر می رسد، گفت:

به گزارش تابان خبر، شهنام اشتری روز چهارشنبه هشتم شهریورماه، در سلسله نشست‌های رسانه‌ای به سوی قله به مناسبت هفته دولت، با بیان اینکه با توجه به نقش ۹۰ درصدی استان‌های آذربایجان غربی و کردستان در تامین آب مورد نیاز این دریاچه، باز کردن سدهای این دو استان مناسب تر به نظر می رسد، گفت: با توجه به تنش های آبی در آذربایجان شرقی لزومی برای انتقال آب سدهای واقع در این استان به سمت دریاچه ارومیه وجود ندارد.

وی ادامه داد: آذربایجان شرقی تنها نقش ۱۰ درصدی در تامین تراز آبی دریاچه ارومیه دارد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست آذربایجان شرقی با بیان اینکه شرایط کنونی دریاچه ارومیه و وضعیت زیست محیطی آن خطری جدی برای مناطق مسکونی ندارد، اظهار کرد: در حال حاضر مشکل حاد محیط زیستی از بابت شرایط نامناسب دریاچه ارومیه وجود ندارد.

وی در بخش دیگر سخنان خود با بیان اینکه شرایط کنونی آلودگی رودخانه ارس توسط ارمنستان به هیچ عنوان قابل قبول نیست، گفت: روند آلوده سازی رود ارس از سوی ارمنستان می‌تواند در دراز مدت مخاطرات جدی زیست محیطی به بار آورد.

وی در خصوص آلودگی رود ارس از سوی ارمنستان، اظهار کرد: این موضوع به طور جدی در حال پیگیری است، تیمی از سوی وزارت نیرو و سازمان حفاظت محیط زیست تشکیل شده و رایزنی‌های خود را با طرف ارمنی آغاز کرده‌اند.

اشتری با بیان اینکه آلودگی این رودخانه از سوی ارمنستان به دلیل ورود پساب صنعتی توسط سازمان حفاظت محیط زیست تایید شده است، گفت: ادامه روند آلوده سازی ارس می‌تواند مخاطرات جدی در دراز مدت داشته باشد، رایزنی‌ها برای جلوگیری از این موضوع در حال انجام است.

وی معرفی واحد‌های آلاینده زا را از دیگر وظایف حفاظت محیط زیست عنوان کرد و گفت: طبق پیگیری‌های حقوقی، آلودگی زیست محیطی چرم شهر نیز بررسی شده و مدیرعامل و اعضای هیأت مدیره این مجموعه به دستگاه قضایی معرفی شدند.

وی در پاسخ به سوالی در خصوص افزایش بی رویه واحد‌های فولادی در وضعیت فعلی تنش آبی استان، یادآور شد: اکثر واحد‌های فولادی که اکنون فعالیت دارند قبل از انتصاب بنده مجوز فعالیت اخذ کرده‌اند ولی بعد از انتصابم هیچ مجوزی برای فعالیت واحد‌های فولادی ارائه نشده است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست آذربایجان شرقی با بیان اینکه مشکل خاص محیط زیستی در مس سونگون وجود ندارد، خاطرنشان کرد: با توجه به اهمیت موضوع سایت مس سونگون، نسبت به این موضوع ورود کردیم و در نهایت جمع‌بندی حاکی از آن است که مشکل خاصی متصور نشدیم و مشکلات موجود نیز با تمهیداتی می‌تواند حل شود.

انتهای پیام

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 1 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.