تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۰ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۹
کد خبر : 16171

آغاز بکار همایش بررسی ازدواج، خانواده و سلامت اجتماعی در دانشگاه تبریز

آغاز بکار همایش بررسی ازدواج، خانواده و سلامت اجتماعی در دانشگاه تبریز
همایش تخصصی بررسی ازدواج، خانواده و سلامت اجتماعی با ابعاد سلامت روانی کودکان و نوجوانان از امروز به مدت دو روز در دانشگاه تبریز برگزار می شود.

به گزارش تابان خبر، همایش تخصصی بررسی ازدواج، خانواده و سلامت اجتماعی با ابعاد سلامت روانی کودکان و نوجوانان با حضور حجت الاسلام و المسلمین مهدی ملکی، مسئول کارگروه کودکان کار خیابان شورای اجتماعی کشور به میزبانی دانشگاه تبریز آغاز بکار کرد.

حجت الاسلام و المسلمین مهدی ملکی، مسئول کارگروه کودکان کار خیابان شورای اجتماعی کشور در آیین آغاز به کار این همایش با اشاره به فلسفه شکل‌گیری کارگروه کودکان کار گفت: کارگروه کودکان کار و خیابانی شورای اجتماعی بیشتر به منظور ارزیابی و ساماندهی فعالیت‌ها و اقدامات صورت گرفته از سوی دستگاه‌های اجرایی، خدماتی، سمن ها و دیگر موسسه های فعال در این حوزه ایجاد شده است.

وی در ادامه با تاکید بر اینکه مقام معظم رهبری دو اولویت مهم را از این کارگروه خواسته، خاطر نشان کرد: کاهش محسوس تعداد کودکان کار و استفاده بیشتر از بهره مندی از ظرفیت های مردمی و نخبگان دو مطالبه مهم رهبری از این کارگروه در حوزه کودکان کار بوده است.

مسئول کارگروه کودکان کار خیابان شورای اجتماعی کشور در ادامه با بیان اینکه سمن ها، نهادهای غیر دولتی، موسسه ها و سازمان های مردم نهاد موفق تر از دستگاه ها و سازمان های دولتی درحمایت از کودکان کار بودند، اضافه کرد: از دیگر رسالت های این گروه شناسایی و استفاده از توان و ظرفیت مردمی و به ویژه سازمان های مردم نهاد دارای مجوز می باشد.

مسئول کارگروه کودکان کار خیابان شورای اجتماعی کشور، استفاده از ظرفیت های علمی دانشگاه ها و دیگر نخبگان جامعه را برای کاهش آسیب های اجتماعی در جامعه را ضروری بیان کرد و گفت: آسیب های اجتماعی در کشورمان بعد چند وجهی دارد و از این رو ارزشمندترین کار و اقدام در این بخش حل مساله چالش ها است.

وی در بخش دیگر سخنان خود با بیان اینکه مددکاری اجتماعی یک شغل و حرفه ارزشمندی در جامعه است، خاطر نشان کرد: متاسفانه در کشورمان به حرفه مددکاری اجتماعی کم توجهی شده است و ناشناخته مانده است.

وی افزود: مهمترین کار مددکاران اجتماعی کمک به نیازمندان جامعه است و کمک این قشر موجب آرامش و امید درخانواده ها و جامعه می شود.

امیر تقی زاده، معاون امور فرهنگی و جوانان استان آذربایجان شرقی هم در این همایش گفت: با برگزاری این همایش و در کنار آن با برگزاری دوره های آموزشی و کلاس ها به مدت دو روز می خواهیم، گروه مرجعی را برای حل و شناسایی دغدغه و کاهش آسیب های اجتماعی در جامعه تربیت بکنیم.

معاون امور فرهنگی و جوانان استان افزود: برای حل، مهار و کاهش انواع آسیب های اجتماعی موجود در جامعه این گونه همایش و دوره ها با کمک و حمایت دانشگاه ها و موسسه های مردم نهاد ادامه خواهد داشت.

همایش تخصصی بررسی ازدواج، خانواده و سلامت اجتماعی با ابعاد سلامت روانی کودکان و نوجوانان توسط مرکز مشاوره و سبک زندگی دانشگاه تبریز، موسسه نسیم امید بخش خرم زندگی با حمایت معاونت فرهنگی و امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان استان و به مدت دو روز برگزار می شود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.