تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۲ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۰:۰۰
کد خبر : 14504

مدیرکل حفاظت محیط زیست آذربایجان‌شرقی خبر داد:

آلودگی معدن طلای اندریان

آلودگی معدن طلای اندریان
مدیرکل حفاظت محیط زیست آذربایجان‌شرقی گفت: در خصوص طلای معدن اندریان اقدام حقوقی صورت گرفته است و مراجع قضایی نیز آلودگی را تائید کرده است ولی در حال حاضر هیچ مشکلی از این نظر وجود ندارد. 

به گزارش تابان خبر، شهنام اشتری، مدیرکل حفاظت محیط زیست آذربایجان‌شرقی در سلسله نشست‌های رسانه‌ای رسم خدمت ویژه گزارش عملکرد دستگاه‌های اجرایی آذربایجان‌شرقی اظهار کرد: ما یک دستگاه نظارتی برای پیگیری اهداف زیست محیطی هستیم.

آلودگی معدن طلای اندریان

وی با بیان اینکه سهم من در تداوم حیات شعار سال محیط زیست است، گفت: ارتقای حفظ محیط زیست، فرهنگسازی رانندگی، تفکیک پسماند، عدم تغییر کاربری، کاهش مصرف کود و سم و آب و رعایت الگوی کشت، حفظ و رعایت استانداردهای محیطی جزو وظایف ماست.

مدیرکل حفاظت محیط زیست گفت: اهالی کجوار از واحدهای پالایشگاه گلایه داشتند و ما با همکاری مقام قضایی واحدهای پتروشیمی دارای تمهیدات زیست محیطی شدند که مهم‌ترین گوگردزدایی پالایشگاه بود.

وی اضافه کرد: در رابطه با دفن غیربهداشتی و نفوذ به آبهای زیرزمینی اقداماتی صورت گرفت به طوری‌که روزانه هزاران تن زباله در تبریز تولید می‌شود از این‌رو تفکیک پسماند یک امر بسیار مهم است.

اشتری گفت: با پیگیری صورت گرفته تصفیه خانه شهرک‌های بیلوردی و عالی نسب راه‌اندزای شد.

آلودگی برخی واحدهای شهرک سلیمی و چرمشهر تبریز

وی به نقطه ضعف محیط زیست در شهرک سلیمی و چرم شهر اشاره کرد و گفت: در تصفیه خانه شهرک سلیمی آذرشهر با عدم رعایت مناسب مسائل زیست محیطی روبرو هستیم که امید است با تمهیدات اتخاذ شده با ارتقای این موضوع روبرو شویم.

مدیرکل محیط زیست استان بیان داشت: 150 مورد اتوبوس جایگزین اتوبوس‌های فرسوده در طول چند سال گذشته شده است.

وی اضافه کرد: گروه‌های زیست محیطی یکی از بازوهای محیط زیست است و همیشه ارتباط تنگاتنگ با این عزیزان داشتیم و به اتفاق به تشکیل خانه‌های محیط زیست در روستاها مصوب شده است.

اشتری خاطرنشان کرد: در خصوص برخورد با واحدهای آلوده پرونده‌هایی داریم که از این میان به برخی واحدها در چرمشهر و شهرک سلیمی اشاره کرد.

آلودگی کاوسودای مراغه

وی گفت: کمبود سوخت منجر با مازوت‌سوزی می‌شود؛ مقرر شده است تا نیروگاه حرارتی تبریز را جایگزین کنند و اگر سوال نصب فیلتر هم دارید باید گفت که ما بودجه تهیه این فیلتر را نداریم و اگر مرجعی حاضر است تا این فیلتر را تهیه کند و در اختیار ما قرار دهد، ما مساله‌ای نداریم.

مدیرکل محیط زیست استان به آلودگی کاوه سودا و مساله آن اشاره کرد و گفت: متاسفانه مکان‌یابی کاوه سودا از بدو تاسیس درست انجام نگرفته است و از این‌رو پساب این کارخانه از اول آب شور بوده است و در حال حاضر از لاگون تبخیر برای آن استفاده می‌کنند ولی در آینده از لاگون‌های پایین دست و غیرقابل نفود و با کاهش 30 درصدی پساب استفاده خواهد شد تا مشکل رفع شود.

وی ابراز کرد: آلودگی هوا به این معناست که 24 ساعت باید آلودگی ثابت باشد تا برای گروه‌های حساس آلوده محسوب می‌شود و تعطیل اعلام می‌شود.

واکنش به آلودگی رودخانه ارس توسط ارمنستان

اشتری گفت: سال گذشته ما حتی منتظر 24ساعت تمام آلودگی نبودیم و مدارس را تعطیل می‌کردیم.

وی اضافه کرد: در رابطه با کیفیت سوخت شاخص‌هایی داریم و هیچ مشکلی در کیفیت سوخت وجود ندارد.

مدیرکل محیط زیست استان بیان داشت: در خصوص آلودگی رود ارس جلساتی با ارمنستان برگزار شده است و در حال حاضر نیز میزان آلودگی کاهش چشمگیری پیدا کرده است.

وی یادآور شد: ما از نظر قانونی اجازه ورود به موضوع خلعت پوشان نداریم و صرفا از نظر نهاد محیط زیستی می‌توانیم نظر خودمان را برای کاهش سرانه فضای سبز را اعلام کنیم ولی تا به امروز هیچ شکایت و استنادی برای کاهش فضای سرانه محیط زیست نداشتیم.

تایید آلودگی معدن طلای اندریان

اشتری ابراز کرد: در خصوص طلای معدن اندریان اقدام حقوقی صورت گرفته است و مراجع قضایی نیز آلودگی را تائید کرده است ولی در حال حاضر هیچ مشکلی از این نظر وجود ندارد.

 

برچسب ها : ، ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.