تاریخ انتشار : شنبه ۲۱ مهر ۱۴۰۳ - ۱۲:۲۴
کد خبر : 16744

مدیر مجتمع فنی تبریز: 

آموزش سالانه ۶ هزار نفر برای ورود به بازار کار در مجتمع فنی تبریز 

آموزش سالانه ۶ هزار نفر برای ورود به بازار کار در مجتمع فنی تبریز 
مدیر مجتمع فنی تبریز از آموزش سالانه شش هزار نفر در راستای ورود به بازار کار و اشتغال خبر داد.

به گزارش تابان خبر، غفور غفوری در مراسم تجلیل از برندگان مسابقه مهارت‌های برنامه‌نویسی و طراحی وب در جمع خبرنگاران اظهار کرد: مجتمع فنی تبریز در سال ۱۳۷۸ تاسیس شده و دارای ۲۵ سال سابقه فعالیت دارد و جزو معدود آموزشگاه‌هایی است که در سطح کشور ۴ شعبه دارد و یک هزار و ۵۰۰ متر مربع فضای آموزشی را به خود اختصاص داده است.

او با بیان اینکه در مجتمع فنی تبریز ۸۰۰ نوع دوره آموزشی اجرا می‌شود افزود: این مجتمع یک واحد مستقل کاریابی دارد و سالانه برای شش هزار نفر آموزش مهارت داده می‌شود و این افراد وارد بازار کار می‌شوند.

مدیر مجتمع فنی تبریز با اشاره به اینکه در این مجتمع ۸۰ نفر پرسنل و مدرس فعالیت می‌کنند گفت: در این مجتمع آموزش‌های اشتغال محور منجر به اشتغال می‌شود و در این راستا اقدام به برگزاری مسابقه برنامه نویسی و طراحی کرده‌ایم تا برگزیدگان این مسابقات وارد بازار کار شود و می‌توان گفت این مسابقه برای نخستین بار در سطح کشور در شهر تبریز برگزار می‌شود.

غفوری از شرکت ۱۰۴ نفر کودک نوجوان جوان در مسابقه برنامه نویسی خبر داد و افزود: هدف از اجرای این مسابقات استعدادیابی، ترویج فرهنگ برنامه نویسی، تشویق، افزایش انگیزه، رقابت سالم میان شرکت کننده ها است.

او از تجلیل تمامی شرکت کنندگان مسابقه برنامه نویسی خبر داد و گفت: با توجه به اراده شرکت کنندگان در این مسابقه از تمامی شرکت کنندگان تجلیل به عمل می‌آید و آنها به کارفرمایان جهت ورود به بازار کار معرفی خواهند شد.

مدیر مجتمع فنی تبریز با اعلام این خبر افزود: در این مسابقه ۱۰۴ نفر در سطح کودکان، نوجوانان و جوانان شرکت کردند که ۳۲ نفر به فینال راه یافتند و ۹ نفر هم برگزیده شدند و تا سقف ۵ میلیون تومان جایزه دریافت کردند.

غفوری از استاندار آذربایجان شرقی خواستار برگزاری جلسه با مسئولین آموزشگاه‌های فنی حرفه‌ای استان شد و گفت: در حال حاضر مشکل اصلی جامعه ما اشتغال زایی است و آموزشگاه‌های ما با مهارت آموزی افراد را به بازار کار وارد می کنند، اگر استاندار آذربایجان شرقی مشکلات موجود را حل کنند باعث افزایش اشتغال زایی در استان خواهیم بود.

او با اشاره به اینکه ۷۴۲ از یک هزار و ۲۰۰ آموزشگاه فعال هستند، افزود: اگر تمامی این آموزشگاه ها فعال شوند شاهد افزایش آمار اشتغالزایی در استان خواهیم بود.

او از برگزاری دوره های سه ماهه و شش ماهه خبر داد و افزود: دوره های برنامه نویسی، شبکه، امنیت آی .تی، حسابداری، طراحی، موشن گرافی و زیرشاخه های آن از جمله دوره هایی هستند که در این مجتمع برگزار می شود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.