تاریخ انتشار : پنجشنبه ۲۷ مهر ۱۴۰۲ - ۱۸:۰۰
کد خبر : 9586

اجرای ۱۰۷ پروژه گردشگری در استان

اجرای ۱۰۷ پروژه گردشگری در استان

به گزارش تابان خبر، احمد حمزه زاده در نشست خبری دهمین نمایشگاه ملی صنایع دستی و دومین نمایشگاه بین المللی گردشگری ایران_تبریز  با بیان اینکه بعد از وقفه چهار ساله، نمایشگاه صنایع گردشگری به صورت ملی در آذربایجان شرقی برگزار می‌شود، گفت: ثبت کندوان را به عنوان اولین روستای جهانی گردشگری در فهرست سازمان جهانی

به گزارش تابان خبر، احمد حمزه زاده در نشست خبری دهمین نمایشگاه ملی صنایع دستی و دومین نمایشگاه بین المللی گردشگری ایران_تبریز  با بیان اینکه بعد از وقفه چهار ساله، نمایشگاه صنایع گردشگری به صورت ملی در آذربایجان شرقی برگزار می‌شود، گفت: ثبت کندوان را به عنوان اولین روستای جهانی گردشگری در فهرست سازمان جهانی گردشگری تبریک می گوییم و امیدوارم این ثبت باعث رونق اقتصادی استان و جاذبه های فرهنگی و گردشگری استان شود .

وی ادامه داد: هدف اصلی از این ثبت تبدیل گردشگری به محرک توسعه ی روستایی و ایجاد رقابت برای مناطق روستایی است؛ این رویداد مهم را به مردم آذربایجان شرقی تبریک می گوییم.

وی بیان کرد: امسال با حمایت های معاونت صنایع دستی بستری مناسب برای برگزاری نمایشگاه صنایع دستی و گردشگری فراهم شده تا تبریز میزبان هنرمندانی خلاق از سراسر کشور شو؛ این نمایشگاه در فضای ۱۱ هزار متر مربع برگزار می شود.

 

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان شرقی ادامه داد: از ۲۷ استان هنرمندان صنایع دستی و فعالین گردشگری در نمایشگاه حضور دارند و ۲۲۵ غرقه صنایع دستی با ۵۰ غرفه گردشگری در دو بخش صنایع دستی و گردشگری نمایشگاه دایر است.

 

وی با بیان اینکه امسال نیز بخشی به خودروهای گردشگری در نمایشگاه اضافه شده است، گفت: حمل و نقل گردشگری با این موضوع و همت کانون گردشگری و اتومبیل رانی استان در حال انجام است.

 

حمزه زاده خاطرنشان کرد: نزدیک به ۲۰ هزار نفر فعال و هنرمند صنایع دستی دارای پروانه در استان فعالیت می کنند و بیش از ۸۵ نوع رشته صنایع دستی در استان توسط هنرمندان اجرایی می شود.

 

وی افزود: پنج نوع هنرهای سنتی به دست فراموشی سپرده شده بود که در حال حاضر در دست احیا است و همچنین تبریز به عنوان شهر جهانی فرش دستباف ثبت شده است.

حمزه زاده گفت: ۱۰۷ پروژه گردشگری با حجم سرمایه گذاری ۳۵ هزار میلیارد تومان در حال اجرا در استان است که خوشبختانه از حیث جذب سرمایه گذار در کل کشور ۳۳۱ هزار میلیارد تومان حجم در کشور است که تقریبا ۱۰ درصد از کل حجم سرمایه گذاری های کشور به استان جذب شده و آذربایجان شرقی در این زمینه رتبه سوم را به خود اختصاص داده است.

 

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان شرقی اظهار کرد: یکی از اتفاقات خوب استان، همراهی حوزه مطبوعات و خبرنگاران با حوزه گردشگری است و اصحاب رسانه به معرفی جاذبه های تاریخی و فرهنگی و گردشگری کمک شایانی می کنند.

وی افزود: امسال در استان شاهد ثبت جهانی ژئو پارک ارس بودیم و همچنین سه کاروانسرای آذربایجان شرقی ثبت شد و با ثبت روستای کندوان زنجیره ی ثبت های جهانی استان تکمیل می شود.

وی با اشاره به پرونده ثبت جهانی جنگل های ارسباران، اعلام کرد: پرونده ثبت جهانی جنگل‌های ارسباران در قالب دیزمار الحاق، به یونسکو ارسال شده بود با توجه به اهمیت این جنگل ها پرونده را یونسکو مورد پذیرش قرار داد ولی ارزشیابان یونسکو به این موضوع اشاره کردند که جنگل های ارسباران خود باید به طور مستقل ثبت شود و پرونده را به ایران ارسال کردند تا سال بعدی مرحله ثبت نهایی را پیش ببریم.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.