تاریخ انتشار : جمعه ۲۰ مهر ۱۴۰۳ - ۱۱:۲۱
کد خبر : 16733

استعدادیابی نابینایان در موسسه بصیر تبریز با تکیه بر آموزش‌های تخصصی

استعدادیابی نابینایان در موسسه بصیر تبریز با تکیه بر آموزش‌های تخصصی
مدیرعامل موسسه نابینایان بصیر گفت: افراد نابینا با مراجعه به موسسه نابینایان بصیر استعدادیابی می شوند و با تکیه بر این استعداد و توانمندی افراد، ۱۵۰ نوع کلاس آموزشی برای آنها برگزار می شود.

به گزارش تابان خبر، حسین  پور علی در نشست خبری با اصحاب رسانه استان با تأکید بر اینکه موسسه نابینایان بصیر با هدف استعدادیابی نابینایان تشکیل شده، اظهار کرد: این افراد بعد از ورود به این موسسه توسط مشاوران، استعدادیابی می‌شوند.

وی از برگزاری کلاس های مختلف در این موسسه خبر داد و افزود: بیش از ۱۵٠ نوع کلاس با محوریت سنی شش سال تا پیش دانشگاهی از قبیل کلاس های علمی، آموزشی و مهارت های درسی و غیر درسی، صنایع دستی و آشپزی در این مرکز برگزار می شود.

 

وی خاطرنشان کرد: همچنین در این موسسه کلاس‌های حفظ قرآن و تواشیح برگزار می شود و حافظ های کل به جامعه نابینایان تحویل داده می شود.

 

مدیرعامل موسسه نابینایان بصیر با اشاره به اینکه در زمینه آموزش موسیقی نیز آموزش های تخصصی در این مرکز ارائه می شود، گفت: گروه های مختلف موسیقی در این مرکز فعالیت می کنند و اخیرا یک گروه موسیقی متشکل از نابینایان و بینایان و با سرپرستی ایوب پاشا به زودی به روی سن خواهد رفت .

 

در ادامه نیز، روح الله ساعی، عضو هیئت مدیره موسسه نابینایان بصیر در خصوص مشکلات نابینایان و کم بینایان با تاکید بر اینکه استخدام یکی از مهم ترین معضلات قشر نابینایان است، خاطرنشان کرد: نابینایان استان با مشکل استخدامی در آموزش و پرورش و بانک ها مواجه هستند و با توجه به اینکه اکثر این افراد دارای تحصیلات مقطع بالا هستند با این حال به فراموشی سپرده می شوند در استخدام این افراد تبعیض بزرگی قائل می شود.

 

وی در خصوص مناسب نبودن معابر و فضای شهری برای تردد افراد نابینا انتقاد کرد: وضعیت معابر شهری مناسب تردد افراد نابینا نیست و خطوط ویژه برای تردد افراد نابینا بسیار محدود است و اکثر پله‌های برقی خاموش بوده و اتوبوس های غیر استاندارد برای معلولین و نابینایان تبدیل به مشکل بزرگی شده است.

 

ساعی با قدردانی از شهرداری تبریز گفت :از شهرداری تبریز بابت اختصاص کارت منزلت برای معلولین و نابینایان متشکریم ولیکن درخواست می کنیم این کارت برای خطوط صرفا برای بی آرتی و مترو نباشد و برای خطوط دیگر هم قابل استفاده باشد .

خبر از: اسرا بابایی

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.