تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۲ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۲:۴۷
کد خبر : 14537

مدیرعامل آب منطقه اذربایجان شرقی: 

بارندگی ۷۰ درصد سدهای آذربایجان شرقی را پر کرده است 

بارندگی ۷۰ درصد سدهای آذربایجان شرقی را پر کرده است 
مدیرعامل آب منطقه اذربایجان شرقی در خصوص آخرین وضعیت سدهای استان، تشریح کرد: وضعیت 30 درصد مخازن سدها بالاتر رفته است و باتوجه به میزان بارندگی‌های مطلوب ۷۰ درصد سدهای استان پر شده است. 

به گزارش تابان خبر، یوسف غفارزاده روز سه شنبه در سلسله نشست‌های رسم خدمت، با بیان اینکه بخش آب و تامین آب شرب کشاورزی و صنعت بخش بسیار مهمی است، اظهار کرد: در تأمین آب نمی توان از مابقی استان ها آب درخواست کرد بلکه مجبوریم با ذخایر آبی خود، آب مصرفی را تامین کنیم.

وی با بیان اینکه وضعیت بارش امسال استان نسبت به سال های گذشته بهتر است، گفت: امسال  ۳۰۵ میلی متر بارش داریم که این میزان ۲۷ درصد بیشتر از میزان بارش سال گذشته است.

بارندگی ۷۰ درصد سدهای آذربایجان شرقی را پر کرده است 

وی با اشاره به اخرین وضعیت پروژه های عمرانی در بخش آب، گفت: رئیس جمهور شهید در بخش آب مصوبات بسیار خوبی ارائه داد، خرداد سال گذشته آب شرب شهرستان میانه بعد از ۱۸ سال به بهره برداری رسید، همچنین طی سه سال گذشته در مجموع ۹ میلیارد تومان برای بخش آب هزینه شده است،

حدود ۱۲ هزار هکتار شبکه ی پایاپ در استان به اتمام رسیده است که این امر به نوبه ی  خود بی نظیر است.

مدیرعامل آب منطقه اذربایجان شرقی با بیان اینکه سد گرمی چای در میانه تا آذر امسال به بهره برداری می رسد، گفت: در حال حاضر این سد ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

وی یادآور شد: سد قیز قلعه سی آخرین بزرگترین  پروژه بود که با دست های رئیس جمهور شهید افتتاح شد،  توان و مهندسی ایران در این پروژه به خوبی به جهان نشان داده شد.

جایگزینی لوله های فولادی به جای لوله های بتنی 

وی در خصوص آب کلانشهرها تبریز که از محل آب زرینه رود شهرستان میاندوآب تأمین می شود، گفت: این محل از تبریز ۱۸۰ کیلومتر فاصله دارد که از این مسیر ۱۲۰ کیلومتر شامل لوله های بتی بود اما امروز ادعا می کنیم که در طول سه سال ۱۲۰ کیلومتر لوله ی بتنی را با لوله ی فولادی تعویض کردیم که با همین تعویض پایداری خط ارتقا یافته و از ترگیدکی لوله ها جلوگیری شده است.

غفارزاده با اشاره به اقدامات انجام شده در بخش آب که شامل آبرسانی به شهرها و شبکه های پایاب و سدها است، گفت: حدود ۸۰ درصد کارهای تعریف شده و باقی مانده در دولت های قبل در طول این سه سال به اتمام رسید.

انتهای پیام

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.