تاریخ انتشار : دوشنبه ۱ آبان ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۹
کد خبر : 9624

برگزاری کنگره 10 هزار شهید پس از 28 سال وقفه در آذربایجان‌شرقی

برگزاری کنگره 10 هزار شهید پس از 28 سال وقفه در آذربایجان‌شرقی

به گزارش تابان خبر، میکائیل جمال پور قبل از ظهر امروز در نشست خبری دبیر کمیته علمی کنگره ده هزار شهید آذربایجان شرقی، اظهار کرد: این کنگره برای اولین بار در سال ۷۴ برگزار شد و اکنون پس از گذشت ۲۸ سال با فاصله طولانی در استان برگزار می شود، البته ناگفته نماند که مسئولان

به گزارش تابان خبر، میکائیل جمال پور قبل از ظهر امروز در نشست خبری دبیر کمیته علمی کنگره ده هزار شهید آذربایجان شرقی، اظهار کرد: این کنگره برای اولین بار در سال ۷۴ برگزار شد و اکنون پس از گذشت ۲۸ سال با فاصله طولانی در استان برگزار می شود، البته ناگفته نماند که مسئولان اقدامات اولیه در خصوص برگزاری این کنگره را انجام دادند، اما به علت کرونا برگزاری این برنامه به تاخیر افتاد و با توجه به اینکه دفاع مقدس نقطه عطف انقلاب اسلامی است، باید این کنگره از هر ۱۰ سال یکبار برگزار شود تا بتوانیم فرهنگ شهدا را به نسل های آینده انتقال دهیم.

وی ادامه داد: برگزاری کنگره شهدا اتصال هویتی برای نسل جدید است و عدم برگزاری این برنامه ها و فراموشی اهداف و آرمان های دفاع مقدس و شهدا ضررهای زیادی به جامعه وارد می کند.

دبیر کمیته علمی کنگره ده هزار شهید آذربایجان شرقی 

با اشاره به اهداف تشکیل هدف برگزاری کمیته علمی کنگره ده هزار شهید استان، اظهار کرد: جمع آوری داشته‌های استان در راستای فرهنگ دفاع مقدس و انتقال آرمان های جنگ است.

جمال پور همچنین نقش شهدای آذربایجان در زمینه حفظ ایران و حس وطن دوستی و استقلال و آزادی در ماندگاری انقلاب اسلامی را پر رنگ دانست و افزود: مردم آذربایجان در عرصه های مختلف به خصوص در تحقق بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی پیش قدم هستند.

وی از ارسال ۷۰ مقاله به دبیرخانه کمیته علمی کنگره ده هزار شهید استان خبر داد و افزود: مقاله های ۴۴ نشست نیز در کنار این مقالات به عنوان منبعی در خصوص نقش آذربایجان در دفاع مقدس ارایه می شود و به عنوان یکی از ثمره های علمی در اختیار مسئولان و علاقه مندان قرار می گیرد و ۵۰۰ استاد، نویسنده، محقق و پژوهشگر ثمره فعالیت آنها را در قالب مکتوب منظم تقدیم کنیم.

دبیر کمیته علمی کنگره ده هزار شهید آذربایجان شرقی از برگزاری همایش نقش آذربایجان پیشرو در دفاع مقدس در تبریز خبر داد و افزود: این همایش ۱۱ آبان ماه در تالار علامه جعفری دانشگاه پیام نور برگزار می شود.

جمال پور با اشاره به نقش لشکر عاشورا در دفاع مقدس، اظهار کرد: این لشکر با تقدیم ۱۰ هزار شهید نقش بی بدیلی در جنگ ایران و عراق دارد و این امر نشانگر نقش پررنگ آذربایجان شرقی در دوران دفاع مقدس است.

وی با اشاره به فرمایشات رهبر انقلاب اسلامی در دیدار با مردم آذربایجان شرقی، گفت: رهبر معظم انقلاب در ۲۹ بهمن در دیدار با مردم آذربایجان هر سال وظایف مردم آذربایجان را سنگین تر می کنند و به گفته رهبر انقلاب «پرچم آزادی ایران در دست آذربایجان است» و این امر مسئولیت کوچکی نیست و ما باید در راستای تحقق فرمایشات رهبری گام های اساسی برداریم.

دبیر کمیته علمی کنگره ده هزار شهید آذربایجان شرقی ادامه داد: شهدا، جانبازان، ایثارگران، مادران و همسران شهدا ثروت ارزشمند معنوی کشور هستند و فرهنگ شهدا در حوزه های مختلف قابلیت تبدیل شدن به یک فرهنگ هستند.

وی از برگزاری جشنواره دو سالانه دفاع مقدس در آذربایجان شرقی خبر داد و افزود: این جشنواره ملی برای اولین بار در استان در زمینه های علمی، فناورانه و فرهنگی با اهداف تعمیق دفاع مقدس برگزار می شود و به اقدامات فاخر جوایزی اهدا می شود.

برچسب ها : ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.