تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۱ مرداد ۱۴۰۳ - ۲۰:۳۶
کد خبر : 15895

مدیرعامل شرکت مس سونگون آذربایجان:

تشکیل شرکت اقماری مس سونگون همچنان مطالبه جدی آذربایجان شرقی است

تشکیل شرکت اقماری مس سونگون همچنان مطالبه جدی آذربایجان شرقی است
مدیرعامل شرکت مس سونگون آذربایجان با تاکید بر اینکه تشکیل شرکت اقماری مس سونگون با استقرار دولت جدید نیز تا زمان تحقق، همچنان مطالبه جدی آذربایجان شرقی بوده است، گفت: هدف عمده تشکیل شرکت اقماری نیز بازگشت درآمدهای مالیاتی و ارزش افزوده به استان است.

به گزارش تابان خبر، محمد جعفر عظمایی در نشست خبری، با بیان اینکه مجتمع مس سونگون به عنوان نگین و قلب تپنده‌ی معدن و صنایع معدنی استان و‌حتی کشور است، اظهار کرد: حجم بالای پروژه های این مجتمع در راستای شعارهای ملی حول محور تولید کاتد یک میلیون تنی انجام می‌شود.

وی با اشاره به تولید سه ماده در این مجتمع، گفت: اولین ماده ی تولید شده کنسانتره‌ی مس است که نسبت به مدت مشابه سال قبل حدود ۱۳۲ هزار تن تولید شده و در مقایسه با مدت مشابه سال قبل رکورد زده و در تولید آن رشد هفت درصدی داشته ایم.

وی با اشاره به تولید مواد مولیبدن در مجتمع مس سونگون، گفت: امسال این ماده یک هزار و ۲۷۷ تن تولیده شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۲۷ درصد افزایش داشته ایم.

مدیرعامل شرکت مس سونگون آذربایجان با اشاره به تولید مس در این مجتمع، ادامه داد: تاکنون ۸۶۰ تن کاتد مس با عیار فوق العاده به روش هیپلچینگ تولید شده است.

وی با اشاره به اجرای دو پروژه ی بزرگ مس سونگون که جزو بزرگ ترین پروژه‌های معدنی کشور هستند، گفت: با توجه به پشتوانه معدنی مس سونگون و پشتوانه ۵ میلیارد تن ذخیره ماده معدنی، تولید یک میلیون تن کاتد را در برنامه داریم، طی ۳۰ سال گذشته مجموع کنسانتره تولیدی به ۲۸۰ هزار تن رسیده است.

وی با اشاره به اجرای پروژه ی فاز سوم، خاطرنشان کرد: امسال تولید ۳۵۰ هزار تن کنسانتره هدف گذاری کرده ایم، همچنین با بهره برداری از فاز سوم ظرفیت تولید فعلی به ۸۰۰ هزار تن خواهد رسید.

عظمایی ادامه داد: همزمان با پیشبرد پروژه ها برای تأمین آب پایدار در صنعت، از پساب و فاضلاب تصفیه شده ی آب شهری به‌عنوان تامین آب پایدار استفاده می کنیم.

وی با بیان اینکه پارسال به خاطر ۳۲ روز قطعی برق، ۳هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان عدم النفع داشتیم، گفت: امسال نیز با ۲۵۵ ساعت قطعی برق، پنج هزار و 400 تن کاتد عدم النفع داشته ایم.

وی با اشاره به راه اندازی نیروگاه برق در داخل مجموعه برای تامین برق مجتمع مس سونگون، گفت: در داخل خود مجتمع نیز با توجه به اینکه به برق نیاز داریم، نیروگاه گازی خواهیم داشت و طی قرار داد ۱۶ ماهه که داریم مقرر شده طی ۱۴ ماه این نیروگاه به بهره برداری برسد.

مدیرعامل شرکت مس سونگون آذربایجان با اشاره به اخذ 400 میلیاردتومان برای تکمیل راه خواجه _ ورزقان، گفت: برای سهولت تردد در راه ورزقان به معدن نیز مجوز دو بانده کردن را دریافت کرده ایم و امیدواریم در حداقل ترین زمان آن را عملیاتی کنیم.

وی از اختصاص اعتبار ۴۰ میلیارد تومانی برای تکمیل و تجهیز بیمارستان ورزقان از سوی مجتمع مس سونگون خبر داد و گفت: با تجهیز این بیمارستان امیدواریم مردم ورزقان از این بیمارستان بهره مند شده و برای درمان بیماری مجبور به مراجعه به بیمارستان سایر شهرستان ها نباشند.

عظمایی ادامه داد: همچنین پروژه کمپ ورزشی مس ورزقان ۳۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد که امیدواریم تا پایان سال ۱۴۰۴ به اتمام برسد.

وی در خصوص استقلال شرکت مس سونگون، گفت: استقلال شرکت سونگون موضوعیت ندارد بلکه تشکیل شرکت اقماری در زیرمجموعه شرکت ملی مس مطرح است چون که کلیه اموال شرکت ملی مس از جمله مس سونگون در قالب سهام در بورس عرضه شده است.

مدیرعامل شرکت مس سونگون آذربایجان با بیان اینکه در قالب قرارداد سه ماهه با یک شرکت، امکانات و راهبردهای تشکیل مس سونگون از اسفندماه سال گذشته مورد بررسی قرار گرفت، گفت: نتایج در قالب ۱۷ بند به ریاست جمهوری اعلام شد اما با بروز سانحه بالگرد ریاست جمهوری به تاخیر افتاد ولی با استقرار دولت جدید منتفی نشده است.

انتهای پیام

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.