تاریخ انتشار : چهارشنبه ۶ تیر ۱۴۰۳ - ۲۳:۰۷
کد خبر : 15105

سرپرست استانداری آذربایجان شرقی و رئیس ستاد انتخابات آذربایجان‌شرقی:

تقلب در انتخابات امکان پذیر نیست

تقلب در انتخابات امکان پذیر نیست
سرپرست استانداری آذربایجان شرقی با تاکید بر اینکه تقلب در انتخابات کشور امکان ناپذیر است، گفت: تمامی اقدامات به دست خود مردم انجام می شود پس امکان تقلب وجود ندارد، شاید تخلفی از سوی کاندیدا در حین تبلیغات رخ دهد ولی نمایندگان نیز باید طبق قانون پیش بروند.

به گزارش تابان خبر، تراب محمدی روز چهارشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه، با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای خدمت، گفت: شهادت این عزیزان ضایعه ای عظیم برای کشور و استان ما بود، مطابق اصل ۱۳۱ قانون اساسی کشور اگر اتفاقی برای رئیس جمهور رخ دهد تا ۵۰ روز فرصت باقی است تا انتخاباتی برای انتخاب مجدد رئیس جمهور جدید برگزار شود.

وی با بیان اینکه شرکت در انتخابات امری آزادانه است، ادامه داد: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی تمامی امورات کشور همواره با مشارکت مردم و منتخبین مردم پیش رفته است به طوریکه این میزان از مشارکت در کشور بیش از متوسط جهانی است.

تقلب در انتخابات امکان پذیر نیست

وی با اشاره به حادثه تلخ اردیبهشت و فقدان رئیس جمهور خستگی ناپذیرمان، گفت: پس از سانحه تلخ بالگرد، بلافاصله اقدامات اجرایی برای برگزاری انتخابات انجام شد و در حال حاضر نیز تمامی امکانات لازم اعم از صندوق ها، دستگاه‌های احراز هویت غیره به حوزه های انتخابی ارسال شده است.

 

آمادگی ۱۰۰ درصدی آذربایجان شرقی برای برگزاری انتخابات باشکوه

 

محمدی از آمادگی ۱۰۰ درصدی آذربایجان شرقی برای برگزاری انتخابات باشکوه خبر داد و گفت: شرکت و حضور حداکثری در انتخابات همواره مورد تاکید رهبر انقلاب اسلامی است، مردم ایران همواره در تمامی انتخابات به خوبی شرکت کرده اند، تنها کشوری هستیم که بدون کوچک‌ترین محدودیت خدمات اجتماعی، انتخابات را برگزار می کنیم.

وی با بیان اینکه مردم ایران همواره با شور و اشتیاق برای شرکت در انتخابات احساس تکلیف و وظیفه می کنند، گفت: مردم غیور کشورمان اینبار نیز با مشارکت، اقتدار و پیشرفت کشور خود را با افزایش انسجام و وحدت رقم می زنند.

وی با اشاره به فرا رسیدن اربعین شهادت شهدای خدمت، تشریح کرد: مراسم اربعین شهدای خدمت نیز فردا روز پنج شنبه از ساعت ۱۰ تا ۱۲ با حضور مردم شریف و با سخنرانی حضرت آیت الله منتظری رئیس دیوان عالی کشور برگزار می شود.

سرپرست استانداری آذربایجان شرقی ادامه داد: مراسم اربعین شهید رحمتی، استاندار آذربایجان شرقی نیز از ساعت ۱۷ تا ۱۹ بعد از ظهر روز پنج شنبه برگزار خواهد شد.

وی در خصوص تخلفات ستاد انتخاباتی، تشریح کرد: لیست تخلفات تعریف شده است ولی هر کاندیدایی که نسبت به تحریک گسل‌های قومیتی اقدام کند قطعا دچار تخلف شده است همچنین هرکاندیدایی که محکومان امنیتی را به ستاد خود راه دهد باز تخلف کرده است، هرکاندیدایی که از امکانات دولتی به هر نحوی استفاده کند هم کاندیدا و هم اداره تخلف کرده است.

وی تاکید کرد: به تمامی مجریان انتخابات اعلام کرده ایم که کسی اعم از فرمانداران، بخشداران و حتی شهرداران حق ندارد له و علیه نامزد ریاست جمهوری فعالیتی انجام دهد، مدیران کل نیز نباید سو گیری کنند چون که شائبه ایجاد می شود.

محمدی تاکید کرد: توجه به اصلاح ماده ۱۹ انتخابات مجلس شورای اسلامی مردم با دو مدرک هویتی کارت ملی یا شناسنامه می‌توانند رای بدهند و اخذ اثر انگشت در برگه تعرفه الزامی است.

مدیرکل امور سیاسی و امنیتی استانداری آذربایجان شرقی نیز در این جلسه با بیان اینکه در این دوره از انتخابات ۵۰ حوزه انتخابیه در سطح استان داریم، گفت: سه هزار و ۱۶۳ شعبه انتخابیه نیز در سطح استان برای برگزاری انتخابات تعیین شده است.

حسن حقیقیان با اشاره به وجود ۲ هزار و ۴۲۹ صندوق ثابت و ۷۳۴ صندوق اخذ رای سیار در سطح استان، گفت: یک هزار و ۵۸۹ صندوق اخذ رای در آذربایجان شرقی شهری و ثابت و ۳۵ صندوق سیار شهری پیش بینی شده است.

خبر از: مرتضی نصیری دور اندیش

انتهای پیام

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.