تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۰ مهر ۱۴۰۲ - ۱۸:۵۸
کد خبر : 9299

خطر سیل در آذربایجان شرقی

خطر سیل در آذربایجان شرقی

به گزارش تابان خبر،محمد هنربر روز دوشنبه با اشاره به هشدار نارنجی صادر شده توسط سازمان مدیریت بحران اظهار کرد: با توجه به اطلاعیه هواشناسی استان در خصوص فعالیت سامانه بارشی و احتمال سیلابی شدن مسیل ها و رودخانه ها نسبت به اتراق در حاشیه رودخانه ها باید اجتناب شود. وی همچنین بر لغو سفرهای

به گزارش تابان خبر،محمد هنربر روز دوشنبه با اشاره به هشدار نارنجی صادر شده توسط سازمان مدیریت بحران اظهار کرد: با توجه به اطلاعیه هواشناسی استان در خصوص فعالیت سامانه بارشی و احتمال سیلابی شدن مسیل ها و رودخانه ها نسبت به اتراق در حاشیه رودخانه ها باید اجتناب شود.

وی همچنین بر لغو سفرهای غیر ضرور تاکید کرد و از دستگاه های اجرایی خدمات رسان و امدادی خواست آمادگی لازم را برای مدیریت سیل داشته باشند.

هنربر پاکسازی کانال ها و آبروها را ضروری دانست و از کشاورزان هم خواست به توصیه های کارشناسان جهاد کشاورزی توجه کنند.

وی با تاکید مجدد بر رعایت احتیاط در سفرهای ضروری برون شهری، لغو سفرهای غیرضرور و فعالیت های کوهنوردی را توصیه کرد.

وی ادامه داد: آب گرفتگی معابر عمومی و لایروبی کردن مسیل ها و رودخانه‌ها در نواحی مستعد بارش و تگرگ، اختلال در تردد و مه گرفتگی، احتمال سقوط یا پرتاب اجسام، خسارت به سازه‌های سبک و شکستن درختان از جمله مخاطراتی است که باید مراقبت های لازم از طرف مردم و مسئولان انجام گیرد.

بر اساس اطلاعیه مدیریت بحران آذربایجان شرقی و اداره کل هواشناسی فعالیت سامانه بارشی و ناپایداری های محلی در تمام نواحی به خصوص نیمه شمالی و شرقی استان به ویژه منطقه ارسباران و بارش باران به صورت رگبار و رعد و برق همچنین وزش باد گاهی تا نسبتا شدید از سه شنبه تا جمعه پیش بینی می شود.

منبع خبر: ایرنا

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.