تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۱ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۱
کد خبر : 2627

دهه فجر مانور نرم علیه توطئه‌های دشمن است

به گزارش تابان خبر، حجت الاسلام میکائیل اسکندر زاده در نشست خبری با بیان اینکه قرآن کتاب انقلاب و اساسنامه‌ی بشریت است، اظهار کرد: جسارت و اهانت اخیر به ساخت مقدس قرآن کریم را به شدت محکوم می‌کنیم. وی با بیان این‌که امسال دهه فجر با نهضت سخنرانی و گفتگو محور، تبلور انسجام وحدت و

به گزارش تابان خبر، حجت الاسلام میکائیل اسکندر زاده در نشست خبری با بیان اینکه قرآن کتاب انقلاب و اساسنامه‌ی بشریت است، اظهار کرد: جسارت و اهانت اخیر به ساخت مقدس قرآن کریم را به شدت محکوم می‌کنیم.

وی با بیان این‌که امسال دهه فجر با نهضت سخنرانی و گفتگو محور، تبلور انسجام وحدت و با تاکید بر نقش نوجوانان و جوانان و نقش زن در نظام جمهوری اسلامی انجام می‌شود، گفت: ۸۰۰ عنوان برنامه با زیر برنامه‌های متعدد در هشت فصل با رویکرد جهاد تبیین و ملهم از بیانیه گام دوم انقلاب با برنامه ریزی کمیته برگزار می‌شود.

وی با اشاره به برگزاری مسابقات قرآنی، کتابخوانی، عکاسی، طراحی، نقاشی و ورزشی در دهه فجر، اظهار کرد: برگزاری همایش‌ها، جشنواره‌ها، کرسی‌های آزاد اندیشی و جلسات پرسش و پاسخ، سرفصل دوم برنامه‌هاست همچنین فضاسازی و تبلیغات محیطی، یادواره‌ها، دیدارها، تجلیل و تقدیرها، برگزاری نمایشگاه و کارگاه‌ها نیز از دیگر برنامه‌های دهه فجر است.

رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی با بیان اینکه در اولین روز مصادف با دوازده بهمن که سالروز ورود امام به میهن اسلامی است، رژه موتور سواری از فرودگاه تا وادی رحمت انجام می‌شود، گفت: ۱۲ بهمن ماه، زنگ انقلاب در مدارس نواخته می‌شود، همچنین ویژه برنامه تجدید بیعت با آرمان‌های انقلاب، امام و شهدا در مصلای اعظم انجام خواهد شد.

وی با بیان این‌که ۱۳ بهمن نیز غبار روبی و عطر افشانی مزار شهدا است، گفت: این مراسم نیز با غبار روبی مزار ۱۳ شهید ارامنه انجام می‌شود مرحله‌ی بعدی نیز با محوریت غبارروبی گلزار شهدای وادی رحمت و تمامی گلزارهای شهری و روستایی و حتی آرامستان‌های تک شهید اجرا می‌شود.

اسکندرزاده با اشاره به افتتاح پروژه های عمرانی، خدماتی و فرهنگی در دهه فجر، گفت: ایام دهه فجر ۷۹۰ عنوان پروژه با اعتباری بالغ بر سه هزار میلیارد تومان به بهره برداری خواهد رسید.

وی با بیان این‌که جنگ‌های شادی در تمامی شهرستان ها برگزار می‌شود، گفت: جشن‌ها و ویژه برنامه‌ها، شب شعر، دلنوشته و برپایی نمایشگاه در راستای تبیین دستاوردها انقلاب اسلامی از جمله برنامه‌های دهه فجر است.

 وی ادامه داد: همچنین راه اندازی اتوبوس شادی، اتوبوس کتاب سیار با همکاری و هماهنگی کتابخانه های استان در مسیرهای راهپیمایی، برگزاری نمایشگاه‌ها و کارگاه شعر و کتابخوانی با موضوع «من میهنم را دوست دارم» برگزاری یادواره‌ی کشوری نیمکت‌های سوخته در مدرسه زینبیه و تجلیل از کارفرینان نمونه روستایی همچنین تجلیل از مربیان و خبرنگاران، فعالان هنری از جمله برنامه‌های این دهه است.

رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی با بیان اینکه راهپیمایی ۲۲ بهمن نیز از مهم‌ترین برنامه‌هاست که مردم با حضور خود در آن مشت محکمی بر دهان یاوه گویان و طراحان نقشه‌های شوم خواهند زد، گفت: اخیرا مردم عزیز ایران با هوشیاری توانستند نقشه دشمن را با شکست مواجه کنند علی رغم ۶۳ روز اغتشاش، توطئه‌ی دشمن با حضور مردم در صحنه خنثی شد.

وی با اشاره به مسیر راهپیمایی روز ۲۲ بهمن، گفت: مسیر راهپیمایی ۲۲ بهمن از میدان دانشسرا به سوی میدان نماز تبریز خواهد بود ، جایگاه سخنرانی نیز در میدان نماز ایجاد می‌شود همچنین وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی سخنران اصلی این مراسم است.

وی با اشاره به فعالیت کمیته کودک و نوجوان در دهه فجر، گفت: اقداماتی اعم از گفتمان، برگزاری مسابقات بیشتر مختص متولدین دهه ۸۰ و ۹۰ برگزار می‌شود چرا که معتقدیم باید به شبهات متولدین این دهه‌ باید جواب داده شود.

علی اصغر فاتحی فر – سرپرست سازمان جهاد دانشگاهی آذربایجان شرقی نیز در این نشست با بیان این‌که دهه فجر اوج عظمت ملت ایران است، گفت: مردان و زنان، خالصانه و شجاعانه در مقابل زورگویان ایستادند، مظلومانه شهید شدند تا اکنون بتوانیم با عزت و عظمت زندگی کنیم.

وی ادامه داد: اخیرا دشمنان با روش‌های جدیدی وارد عمل شدند، رسانه‌ها باید در برابر هجمه ها با ظرافت خاصی ایستادگی کنند.

وی با بیان این‌که جهاد دانشگاهی استان مسئولیت کمیته فضای مجازی را برعهده دارد، افزود: از تمامی طراحی و اجرای برنامه، ظرفیت‌ها و دقت و ایده‌های خلاقانه استفاده می‌کنیم تا اثرگذاری مثبت و موثری داشته باشیم، همچنین این ستاد از کارشناسان و صاحب نظران در اجرای برنامه‌ی دهه فجر و تبیین دستاوردها به نحو احسن بهره‌مند شده است.

سرپرست سازمان جهاد دانشگاهی آذربایجان شرقی با تاکید بر ارتقای سواد رسانه‌ای در جامعه با اجرای برنامه‌ها، گفت: اهانت به ساحت قرآن کریم را به شدت محکوم می‌کنیم بارها شاهد بودیم که دشمنان در اولین مرحله هجمه را به مقام معظم رهبری وارد کردند اما باید بدانند تا زمانی که در این کشور فرهنگ ایثار وجود دارد، پیروز میدان، همواره ما هستیم.

وی تاکید کرد: دهه فجر فرصت بسیار خوبی برای تبیین دستاوردهای انقلاب است.

انتهای پیام

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.