تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۴ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۰:۱۳
کد خبر : 15969

رییس ستاد دیه آذربایجان شرقی خبر داد:

رتبه دوم مردم آذربایجان‌شرقی در آزادسازی زندانیان جرایم غیر عمد

رتبه دوم مردم آذربایجان‌شرقی در آزادسازی زندانیان جرایم غیر عمد
رییس ستاد دیه آذربایجان شرقی گفت: آذربایجان شرقی از نظر میزان کمک های مردمی در جشن های گلریزان برای آزادسازی زندان جرایم غیر عمد پس از استان اصفهان در رده دوم کشوری قرار دارد.

به گزارش تابان خبر، رسول تقی‌پور، مدیر ستاد دیه آذربایجان‌شرقی در نشست خبری با اصحاب رسانه آذربایجان‌شرقی اظهار کرد: 255 نفر از ابتدای سال جاری از زندان آزاد شدند که 13 نفر زن و 244 نفر آقا بودند.

وی با بیان اینکه کل مبلغ این تعداد 377 میلیارد تومان بود، گفت: مبلغ پرداختی ستاد دیه 20 میلیارد و یکصد میلیون تومان برای این عزیزان بود.

مدیر ستاد دیه استان خاطرنشان کرد: در سال جاری برای پرداخت میانگین برای هر نفر 78 میلیون و 800 هزار تومان پرداخت شده است که علاوه بر آن دو میلیارد و 400 میلیون تومان در قالب تسهیلات پرداخت شده است.

وی متذکر شد: بخش اعظم بدهی نیز طبق دستور قاضی از طریق اعسار به تقسیط شده است که در ادامه آورده خانواده‌ها چهار میلیارد و 600 میلیون تومان بوده و گذشت شکاک نیز 33 میلیارد تومان است.

وی در مقایسه آمار زندانیان آزاد شده در سال گذشته با سال جاری گفت: تعداد آزادی زندانیان در سال گذشته 700 نفر بود که از این تعداد 682 نفر مرد و 18 نفر زن بودند؛ در ادامه کل پرداختی ستاد دیه در قالب کمک ویژه 38 میلیارد و 200 میلیون تومان و میانگین پرداختی برای هر زندانی 55 میلیون و 200 هزار تومان بود.

وی گفت: پیش‌بینی می‌شود وقتی کمک ویژه در سال گذشته 38 میلیارد و 200 میلیون تومان بود، امسال این رقم به 60 میلیارد تومان برسد.

تقی‌پور با اشاره بر اینکه ما چندین هزار خیر شناسنامه دار در استان داریم و علاوه بر این تعداد، خیران زیادی دیگر نیز وجود دارند، گفت: تعداد واریزی سال گذشته به ستاد دیه فقط به یک شعبه از بانک 962 نفر بود و همچنین ما 29 نفر خیر خارج از کشور داریم.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر چهار هزار و 938 مورد خانواده متوفی در طول چهار سال گذشته کمک مالی داشتند که منجر شده تا یک هزار و 500 نفر از این طریق آزاد شوند.

رییس ستاد دیه آذربایجان شرقی با اشاره به استقبال عموم از فعالیت ها و برنامه های فرهنگی این مجموعه، گفت: آذربایجان شرقی از نظر میزان کمک های مردمی در جشن های گلریزان برای آزادسازی زندان جرایم غیر عمد پس از استان اصفهان در رده دوم کشوری قرار دارد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.