تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۷ تیر ۱۴۰۳ - ۱۹:۵۸
کد خبر : 15457

رونمایی از اثر هنری میدان ساعت تبریز؛ قلب تپینده‌ی شهر

رونمایی از اثر هنری میدان ساعت تبریز؛ قلب تپینده‌ی شهر
اثر هنری عمارت تاریخی میدان شهرداری یا همان میدان ساعت تبریز به دست استاد محمدرضا داوری، هنرمندان برجسته تبریزی، در شهرداری منطقه 8 تبریز رونمایی و نصب شد.

به گزارش تابان خبر، محمدرضا داوری، هنرمند برجسته تبریزی در حاشیه رونمایی از موکت هنری میدان ساعت تبریزدر شهرداری منطقه 8 تبریز، در گفت‌وگو با خبرنگار تابان خبر، اظهار کرد: این موکت را به سفارش شهردارمنطقه 8، رضا جان فشان طراحی کردیم تا در ساختمان شهرداری منطقه 8 تبریز نصب کنیم.

وی با اشاره به هدف از اجرای این کار هنری بر گرفته از یک مکان تاریخی تبریز، گفت: این کار هنری با هدف تمثیل عمارت تاریخی میدان ساعت انجام شد، البته نصب این سازه در ساختمان شهرداری منطقه هشت زمان بر بوده و اجرای آن حدود دو و نیم ماه زمان برد.

 

داوری بیان کرد: متریال به کار برده شده در این موکت شامل گچ، چوب،رنگ و روغن است، این اثر هنری با مقیاس یک به 21 ساخته شده و تا جایی که امکان داشت تمامی جزییات بر روی این سازه اجرا شده است.

وی با بیان اینکه سازه ی اصلی این موکت را استاد رضا میدانی که جزو اساتید برجسته و مطرح کشور است، طراحی و ساخته است، یادآور شد: تمامی کارهای هنری آن نیز از جمله تنظیم دیزاین، نقاشی و نورپردازی توسط بنده انجام شده است.

این استاد نقاشی با تاکید بر اینکه تمثیل فضاهای تاریخی شهر با هنر روی مخاطبان بسیار تاثیرگذار است، گفت: طبیعتا هر مخاطب با مشاهده ی آثار ملی که با هنر تلفیق و اجرا شده است، تحت تاثیر قرار گرفته و بیشتر از گذشته به جایگاه بالای آثارملی پی می برد، این حرکت نیز اصالت تبریز را بیشتر از گذشته ارتقا می بخشد.

وی خاطرنشان کرد: امیدوارم اجرای چنین پروژه های بسیار خوب در کلانشهر تبریز تداوم داشته و با خلاقیت هنرمندان انجام شود، تجربه های بسیار خوبی در اجرای این پروژه به دست آورده ایم که می توانیم از این دستاورد در اجرای پروژه های بعدی نیز استفاده کنیم.امیدوارم سایر سازمان ها نیز از تجربیات هنرمندان برای بیشتر مطرح شدن تاریخ وفرهنگ تبریز به وسیله ی هنر بهره مند شوند.

گفتنی است؛ میدان ساعت تبریز از قدیمی‌ترین جاهای دیدنی تبریز است و به‌عنوان سمبل این شهر شناخته می‌شود. این میدان تاریخی که نام دیگر آن میدان شهرداری تبریز است، یکی از معروف‌ترین جاهای دیدنی آذربایجان شرقی هم محسوب می‌شود. میدان شهرداری در مرکز شهر تبریز قرار دارد و در فهرست آثار ملی ایران ثبت شده است.

 

انتهای پیام

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 11 در انتظار بررسی : 11 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.