تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۲ تیر ۱۴۰۳ - ۱۵:۰۱
کد خبر : 15263

ساخت ۲۷ هزار واحد مسکن در آذربایجان‌شرقی

ساخت ۲۷ هزار واحد مسکن در آذربایجان‌شرقی
مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌شرقی گفت: در سه سال فعالیت دولت سیزدهم، ۲۷ هزار واحد مسکن در این استان در قالب های مختلف احداث و تحویل متقاضیان شد.

به گزارش تابان خبر، «سیداحمد موسوی» روز سه شنبه در نشست خبری شورای هماهنگی وزارت راه و شهرسازی در آذربایجان شرقی با بیان اینکه سهم این استان از ساخت چهار میلیون واحد مسکن در کشور در دولت سیزدهم ۲۰۸ هزار واحد است، افزود: ساخت این واحدها در قالب های مختلف شامل نهضت ملی مسکن و پروژه های ۹۹ ساله حمایتی، مسکن خودمالکی و بازآفرینی شهری انجام می شود.

وی اظهار کرد: از این تعداد ۹۰ هزار واحد در قالب پروژه های ۹۹ ساله حمایتی، ۴۰ هزار واحد در قالب پروژه های خودمالکی، ۳۰ هزار واحد در قالب بازآفرینی شهری و ۴۸ هزار واحد مسکن روستایی ساخته می شود.

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌شرقی گفت: در زمان کنونی ساخت بیش از ۷۴ هزار واحد مسکن نیز در این استان آغاز شده و در مراحل مختلف پیشرفت فیزیکی قرار دارد که از این تعداد ۱۰ هزار واحد در هفته دولت به بهره برداری می رسد.

 

موسوی، با اعلام اینکه برای سایر پروژه های باقی مانده نیز زمین تخصیص یافته و با تامین اعتبار و واریز آورده شخصی از سوی متقاضیان، عملیات ساخت آن ها آغاز می شود، ادامه داد: پروژه ها نسبت به آورده اشخاص تکمیل می شود و متقاضیان بر اساس میزان واریزی آورده خود رتبه بندی شده و بر این اساس به آن ها پروژه اختصاص می یابد.

 

وی با بیان اینکه برای اجرای ۷۴ هزار واحد مسکن طرح نهضت ملی ۱۲۵ همت هزینه می شود، یادآور شد: حدود ۳۰۰ هزار نفر در سطح استان متاثر از اجرای طرح نهضت ملی مسکن هستند.

 

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌شرقی گفت: از این تعداد واحد، قرارداد اجرای ۴۶ هزار و ۲۴۵ واحد با بانک ها منعقد شده و قرارداد سایر واحدها نیز در مراحل عقد قرار دارد.

 

موسوی، افزود: در اجرای این طرح بانک مسکن با عقدقرارداد ۱۱ هزار و ۹۷۰ فقره، بانک ملی با عقد قرارداد پنج هزار و ۷۹۳ واحد و بانک ملت با عقد قرارداد ۹۲۶ واحد به ترتیب در رتبه های اول تا سوم اعطای تسهیلات برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن در استان قرار دارند.

 

یک هزار و ۱۶۷ واحد مسکن مهر در دولت سیزدهم در آذربایجان شرقی تکمیل شد

 

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌شرقی گفت: یک هزار و ۱۶۷ واحد از مساکن مهر باقی مانده از دولت گذشته در آذربایجان شرقی، در دولت سیزدهم تکمیل و به متقاضیان این طرح واگذار شد.

 

موسوی، با بیان اینکه هم اکنون ۲ هزار و ۷۳۲ واحد مسکن مهر نیز در استان در مراحل تکمیل است، افزود: نواقص پروژه های مسکن مهر استان در سه قالب است که شامل نواقص در محوطه، مساکن مهر با بیش از ۷۵ درصد پیشرفت فیزیکی و مساکن مهر بهره برداری شده بدون پایان کار به علت نداشتن آسانسور و تجهیزات است.

 

وی اظهار کرد: برای تکمیل نواقص این پروژه ها یک هزار و ۵۵۰ میلیارد ریال برای خرید و نصب آسانسور و تامین رفاه ساکنان این واحدها از سوی دولت هزینه می شود.

 

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌شرقی گفت: برای تکمیل پروژه های دارای پیشرفت بالای ۷۵ درصد نیز سه هزار میلیارد ریال اختصاص یافته و مساکن مهر رها شده در مراحل ساخت را نیز دولت خریداری و تعیین تکلیف کرده و در قالب نهضت ملی مسکن اجرا می کند.

 

موسوی، افزود: دولت از مساکن مهر که در قالب تعاونی های فعال اجرا می شود نیز حمایت و تجهیزات مورد نیاز آن ها را تامین می کند.

۵۳ کیلومتر از نقاط بحرانی آزادراه پیامبر اعظم نیازمند بهسازی است

 

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان شرقی نیز در این نشست با بیان اینکه از ۲۸۰ کیلومتر آزادراه پیامبر اعظم( تبریز – زنجان) حدود ۲۰۰ کیلومتر در حوزه این استان قرار دارد، گفت: ۵۳ کیلومتر از حوزه استحفاظی این اداره کل نیاز شدید به بهسازی دارد.

 

«اورجعلی علیزاده»، افزود: در زمان کنونی چهار پیمانکار در حال آسفالت و بهسازی این آزادراه هستند و تاکنون ۲۳ کیلومتر از این مسیر آسفالت شده است.

 

وی اظهار کرد: در سال جاری برای اجرای روکش آسفالت این آزادراه ۱۲ هزار میلیارد ریال اعتبار ابلاغ شده که با تامین آن بخش زیادی از طول این آزادراه تا پایان سال آسفالت می شود.

 

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان شرقی گفت: از محل اعتبارات ملی نیز ۱۳ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال و از اعتبارات استانی هشت هزار میلیارد ریال اختصاص یافته است.

 

علیزاده، ادامه داد: هم اکنون حدود ۱۵ گروه در استان در حال آسفالت ریزی در جاده های استان هستند و پروژه های راهداری و نگهداری راه های اصلی و روستایی استان در حال اجراست.

 

معاون بهره برداری و ناوگان مدیرکل راه آهن آذربایجان شرقی نیز در این نشست با بیان اینکه خط آهن میانه – بستان آباد – تبریز ابر پروژه راه آهن در این منطقه است، گفت: این پروژه تا ایستگاه خاوران تکمیل و به بهره برداری رسیده است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.