تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۷:۴۰
کد خبر : 16020

سنگ اندازی در مسیر پیشرفت سرمایه گذاران مانع توسعه و رونق آذربایجان‌شرقی می شود

سنگ اندازی در مسیر پیشرفت سرمایه گذاران مانع توسعه و رونق آذربایجان‌شرقی می شود
رئیس سازمان صمت آذربایجان شرقی گفت: فرآیند های زائد اداری مانع سرمایه گذاری افراد می شود و در نهایت سنگ اندازی به سرمایه گذاران، مانع توسعه و رونق اقتصادی منطقه می شود.

به گزارش تابان خبر،  عبدالحمید سرتیپی در مجمع عمومی شورای اسلامی استان با اشاره به منویات رهبری در خصوص اهمیت رونق اقتصادی کشور، اظهار کرد: هیچ آسیبی به مملکت نمی رسد مگر اینکه اقتصاد آن کشور لطمه ببیند و رونقی نداشته باشد.

وی با اشاره به اینکه علی رغم وجود ظرفیت های اقتصادی در کشور، متاسفانه شاهد مهاجرت جوانان نخبه از کشور هستیم، تصریح کرد: باید با بهره مندی از ظرفیت صنایع، معادن و واحدهای تولیدی کشور، شرایطی مناسب برای اشتغال جوانان فراهم شود تا مهاجرت این قشر متوقف شود.

 

وی در توصیه به واحدهای تولیدی استان نیز اعلام کرد: واحدهای تولیدی نیز برای رقابت در بازارهای داخلی و جهانی، باید کیفیت تولیدات خود را ارتقاء دهند.

 

وی همچنین در خصوص صدور مجوز برای معادن گفت: صدور هر گونه مجوز برای معادن بدون استعلام از سازمانهای مربوطه مانند محیط زیست و منابع طبیعی هرگز صورت نمی گیرد.

 

سرتیپی افزود: ۴۱ درصد معادن استان راکد است، چنانچه معدنی فعالیت نکند، طبق ماده ۲۱ قانون معادن، سلب صلاحیت می شود.

 

رئیس سازمان صمت آذربایجان شرقی با تاکید بر اینکه آذربایجان‌شرقی منطقه ای خشک است و نمی توان تنها از راه کشاورزی موجبات رونق اقتصادی را فراهم کرد، اظهار کرد: در حال حاضر در بحران آبی به سر می بریم، بنابراین باید برای توسعه منطقه آذربایجان، به سمت توسعه صنعت رفت.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.