تاریخ انتشار : شنبه ۱۰ شهریور ۱۴۰۳ - ۲۱:۰۹
کد خبر : 16129

صادرات ۱۳ میلیون دلاری شرکت‌های دانش بنیان آذربایجان‌شرقی

صادرات ۱۳ میلیون دلاری شرکت‌های دانش بنیان آذربایجان‌شرقی
رییس پارک علم و فناوری آذربایجان شرقی از صادرات ۱۳ میلیون دلاری شرکت‌های دانش بنیان در سال گذشته در استان خبر داد.

به گزارش تابان خبر،  سعید جعفری راد عصر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه استان، خبر از برگزاری نمایشگاه رینوتکس ۲۰۲۴ در سال جاری داده و اظهار کرد: امسال همچون سال‌های گذشته به بهترین شکل شاهد برگزاری نمایشگاه ربع رشیدی موسوم به رینوتکس ۲۰۲۴ خواهیم بود که البته شیوه اجرایی آن در سال جاری تغییریافته و به جای برگزاری در سالن‌های نمایشگاه بین‌المللی، برگزاری آن با همفکری و عاملیت دانشگاه‌ها خواهد بود.

وی با بیان اینکه هر کدام از ۱۰ زون نمایشگاه با همکاری یکی از دانشگاه‌ها و مجموعه‌های علمی برگزار می‌شود، گفت: سال گذشته تعدادی از دانشگاه‌ها در این نمایشگاه حضور نداشتند‌ اما امسال برای حضور و مشارکت همگانی، قرار بر اعطای مسئولیت به دانشگاه‌ها شده است.

جعفری راد در بخشی از سخنان خود، استان آذربایجان شرقی را رتبه پنجم از لحاظ تعداد شرکت‌های دانش‌بنیان در کل کشور عنوان کرده و گفت: در کل کشور ۱۰ هزار و ۹۴ واحد دانش‌بنیان داریم که ۳۶۵ واحد متعلق به استان آذربایجان شرقی است.

صادرات 13 میلیون دلاری دانش‌بنیان‌ها در آذربایجان‌شرقی

وی در خصوص میزان صادرات واحدهای پارک علم و فناوری استان گفت: میزان صادرات این واحدها در سال ۱۴۰۰، ۲.۷، در سال ۱۴۰۱، ۹.۵ و در سال ۱۴۰۲ به میزان ۱۳ میلیون دلار بوده که عمده محصولات صادراتی، قیرهای کاربردی و رنگی، انواع لامپ‌های لیزری و کنتورهای آبی هوشمند بوده است.

رئیس پارک علم و فناوری استان، توسعه روابط فناورانه و نوآورانه بین‌المللی با کشورهای روسیه و همکاری جهت صادرات و فروش محصولات شرکت‌ها را از جمله مهم‌ترین عملکردهای این پارک عنوان کرده و گفت: در استان هر شرکت و هر فناوری که قدرت تولید دارد، بازار روسیه آماده پذیرش آن است.

وی ادامه داد: بازار روسیه از سویی کیفیت محصولات ایرانی را پسند کرده و از سوی دیگر قیمت کالاهای ایران برای آنان بسیار مناسب است.

جعفری راد افزود: رقیب ما در بازار روسیه، کشور چین است اما باتوجه‌به بعد فاصله، از محصولات ایرانی بیشتر استقبال می‌شود.

رئیس پارک علم و فناوری استان با تأکید بر استقبال از تمامی فناوران و دانشجویان خلاق و فناور در این پارک گفت: در این راستا تورهای فناورانه مخصوص دانشجویان تحصیلات تکمیلی برگزار می‌شود تا شاهد آشنایی بیشتر این فناوران با خدمات پارک باشیم.

وی با اشاره به عملکرد و رویکرد پارک طی چند ماه گذشته گفت: تکمیل عملیات اجرایی پروژه رمپ دسترسی به مجتمع عصر انقلاب پارک علم و فناوری استان یکی از این موارد بوده است که این پروژه یادگاری از استاندار شهیدمان است که با تاکیدات خود در اسفند ماه سال گذشته، عامل شتاب بخشی به پروژه شدند.

جعفری راد، کارسازی جهت توسعه فیزیکی اراضی مجتمع عصر انقلاب پارک علم و فناوری استان به میزان ۳۶ هکتار از اراضی ملی را از دیگر نقاط عملکردی پارک عنوان کرد.

وی از کسب رتبه سوم پارک استان در حوزه تعاملات علمی بین المللی در میان تمام پارک های کشور خبر داد.

رییس پارک علم و فناوری استان حضور این پارک در نمایشگاه های مختلف را در راستای برندسازی موثر دانسته و گفت: حضور در ششمین نمایشگاه های توانمندی صادراتی جمهوری اسلامی ایران، نمایشگاه بین المللی قطعات خودرو، لوازم و مجموعه های خودرو و بیست و هشتمین نمایش نفت، گاز و پالایش و پتروشیمی تهران از جمله این اقدامات بوده است.

وی در ادامه با تاکید بر اهمیت سرمایه گذاری در پیشبرد اهداف واحدهای دانش بنیان گفت: شرکت های پارک تا حدی امکان اوج گرفتن داشته اما بعد از مدتی به سقف شیشه ای می خورند که باید از انان حمایت لازم صورت گیرد.

جعفری راد، جذب سرمایه گذاری را مهم ترین بحث حمایتی از شرکت ها دانسته و گفت: در این راستا درصدد پای کار آوردن شرکت های بزرگ و اتاق بازرگانی بوده ایم چرا که اولویت ما، جذب سرمایه گذاری داخلی است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.