تاریخ انتشار : شنبه ۲۷ آبان ۱۴۰۲ - ۲۰:۵۷
کد خبر : 10518

صادرات 9 میلیون دلاری شرکت‌های پارک علم و فناوری استان

صادرات 9 میلیون دلاری شرکت‌های پارک علم و فناوری استان

له گزارش تابان خبر، سعید جعفری‌راد در جمع اصحاب رسانه در خصوص فعالیت شرکت‌های دانش بنیان مستقر پارک علم و فناری آذربایجان شرقی اظهار کرد: شرکت‌های دانش بنیان استان که در پارک علم و فناوری مستقرند، ۲۷ هزار میلیارد ریال فروش داخلی و ۹.۵ میلیون دلار صادرات داشته‌اند. وی با اشاره به اینکه ۱۰۵ شرکت

له گزارش تابان خبر، سعید جعفری‌راد در جمع اصحاب رسانه در خصوص فعالیت شرکت‌های دانش بنیان مستقر پارک علم و فناری آذربایجان شرقی اظهار کرد: شرکت‌های دانش بنیان استان که در پارک علم و فناوری مستقرند، ۲۷ هزار میلیارد ریال فروش داخلی و ۹.۵ میلیون دلار صادرات داشته‌اند.

وی با اشاره به اینکه ۱۰۵ شرکت دانش بنیان در پارک مستقر است، خاطرنشان کرد: ۳۱۲ شرکت فناور در پارک مستقر است و در این پارک از ابتدای سال جاری تاکنون، برای ۲۶۳ نفر اشتغال ایجاد شده است و ۱۵ شرکت اقتصاد دیجیتال و هوش مصنوعی در خود پارک و علم و فناوری استان مستقر هستند.

رئیس پارک علم و فناوری استان در خصوص پیگیری مصوبات سفر اول رئیس جمهور در حوزه فناوری، اعلام کرد: ۴۵۰ میلیارد تومان برای کل اکوسیستم فناوری استان از مصوبات ریاست جمهوری است که تاکنون ۴۵ میلیارد تومان آن تامین شده است.

وی در خصوص تامین اینترنت پر سرعت برای پارک، اظهار کرد: دکل ۶۰ متری با اعتبار ۱۰ میلیارد تومان جهت تامین اینترنت پر سرعت برای پارک به بهره‌برداری رسیده است.

جعفری راد در خصوص اهم اقدامات عمرانی پارک گفت: حفر چاهی به عمق 150 و تجهیز و بهره برداری از آن برای فضای سبز پارک، اجرای شبکه فاضلاب، اجرای شبکه آب شرب، فضای سبز و آتش نشانی محوطه، اصلاح شبکه گاز رسانی به قسمتی از قطعات فاز دوم، برگزاری مسابقه طراحی سردرب پارک، انجام مطالعات و تهیه نقشه های اجرایی سازه فضا کار، احداث خیابان11 ST، خاکبرداری محل تاسیسات زیربنایی، جدول کشی در ورودی مجتمع، حل مشکلات قرارداد ابنیه ساز نو اندیش که در سال ۹۸ منعقد شده بود و لحاظ حقوقی مشکل داشت و همچنین انجام مطالعات کارخانه نو آوری از اقدامات عمرانی پارک علم و فناوری استان در سال 1402 بود.

توسعه زیست بوم فناوری استان

وی در خصوص اقدامات اساسی پارک در زمینه توسعه زیست بوم فناوری استان خاطرنشان کرد: ایجاد و راه اندازی پردیس مشترک با شرکت شهرکهای صنعتی (که توافق نامه اولیه آماده شده است و منتظر کسب مجوز از ستاد کل نیروهای مسلح هستیم)، ایجاد و راه اندازی پردیس مشترک تخصصی در حوزه صنایع مس و معدن با مجتمع مس آذربایجان (که جلسات تکمیلی برگزار شده و در مرحله آماده سازی توافق نامه است) و ایجاد و راه اندازی پردیس فناوری مشترک با دانشگاه شهید مدنی آذربایجان از برنامه های پارک برای توسعه زیست بوم فناوری استان محسوب می شود.

وی از برگزاری نمایشگاه رینوتکس در تبریز خبر داد و گفت: دعوت نامه‌هایی به پارک‌های استان‌های گیلان، گلستان، سمنان و هرمزگان ارسال شده و غرفه‌ها با ۴۰ درصد تخفیف در اختیار این پارک‌ها قرار خواهد گرفت.

رئیس پارک علم و فناوری استان به دو مشکل موجود در پارک علم و فناوری استان اشاره کرد و گفت: اولین مشکل سهم بیمه تامین اجتماعی کارگاه‌های خرد زیر پنج نفر بایستی از طرق دولت پرداخت شود که برنامه‌هایی در حال اجرایی است و دومین مشکل بحث محیط زیست می‌باشد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.