تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۰ آبان ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۵
کد خبر : 9902

عروسک‌های غول‌پیکر فولکلور آذربایجان در جشنواره تبریزیم

عروسک‌های غول‌پیکر فولکلور آذربایجان در جشنواره تبریزیم

به گزارش تابان خبر، علی برنون در حاشیه ششمین جشنواره سراسری تئاتر خیابانی تبریزیم با اشاره به ساخت اولین عروسک های غول پیکر در تبریز اظهار کرد: اولین عروسکهای غول‌پیکر در شمالغرب کشور در عید نوروز ۱۴۰۲ با حمایت و سفارش سازمان فرهنگی اجتماعی شهرداری تبریز در تبریز با شخصیتهای بومی تبریز ساخته شد و

به گزارش تابان خبر، علی برنون در حاشیه ششمین جشنواره سراسری تئاتر خیابانی تبریزیم با اشاره به ساخت اولین عروسک های غول پیکر در تبریز اظهار کرد: اولین عروسکهای غول‌پیکر در شمالغرب کشور در عید نوروز ۱۴۰۲ با حمایت و سفارش سازمان فرهنگی اجتماعی شهرداری تبریز در تبریز با شخصیتهای بومی تبریز ساخته شد و بیش از ۲۶ نقطه ی شهر به اجرا گذاشته شد.

او وجود این عروسک‌ها را معرف شخصیتهای فولکلور آذربایجان در رویدادهایی مانند ششمین جشنواره سراری تئاتر خیابانی تبریزیم دانست و گفت: استقبال خوبی در افتتاحیه این جشنواره از عروسک‌های غول‌پیکر حاصل شد‌.

این کارگردان تئاتر با بیان اینکه ششمین جشنواره تئاتر خیابانی تبریزیم به صورت حرفه ای برگزار شد، ابراز کرد: من به عنوان کارگردان تئاتر که در بیش از ۱۲ جشنواره بین المللی خارج از کشور از طرف جمهوری اسلامی ایران حضور داشته شاهد برگزاری جشنواره های کشورهای مختلف بوده ام به جرات میتوانم بگویم ششمین جشنواره تئاتر خیابانی تبریزیم چه از لحاظ کیفیت آثار پذیرفته شده و چه از لحاظ برنامه ریزی و چه اجرایی حرفه ای و با نمره‌‌ی خوب قبولی برگزار شد‌.

برنون ادامه داد: شاید دلیل اصلی برگزاری موفق این جشنواره را حضور شخص امیر نصیربیگی به عنوان مدیر عامل سازمان فرهنگی اجتماعی شهرداری و دبیری جشنواره ای رامین راستی که متخصص این حوزه بودند عنوان کرد.

او افزود: چون امیر نصیر بیگی در سال ۸۴ موفق ترین جشنواره کشوری تئاتر بسیج را در تبریز مدیریت کرده بود و بنده شاهد جشنواره بعدی کشوری بسیج در سال ۸۵ در مشهد مقدس بودم که همه گروه‌ها فقط از بهترین جشنواره‌ای که در تبریز برگزار شده بود می‌گفتند‌.

سازنده‌ی عروسک های غول پیکر اظهار کرد: به نظر من مهم ترین دستاورد و موفقیت این جشنواره علاوه بر کیفیت آثار، انتخاب مکان و زمان اجراها بود که مردم شهر تبریز را از هر قشر جذب تئاتر کرد و این یعنی خروجی موفق از یک جشنواره‌.

مصاحبه از زهرا ناصران

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.