تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۹ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۲:۴۷
کد خبر : 16158

فلسفه تصویب طرح هادی، توسعه اصولی روستاست 

فلسفه تصویب طرح هادی، توسعه اصولی روستاست 
مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی آذربایجان شرقی گفت: وقتی طرح هادی مصوب می شود، مشاور طرح با همکاری بنیاد مسکن و دهیاری باید مشکلات روستا را به صورت اصولی رفع کند.

به گزارش تابان خبر، حجت اله سروری در جلسه بازنگری و تصویب طرح هادی روستاهای شهرستان ورزقان افزود: طرح هادی تصویب نمی‌شود، مگر اینکه هیچ نکته خام و بدون راه حل باقی نمانده باشد.

او با تاکید بر لزوم ارائه راهکار و طرح توسعه آینده روستا در بدنه طرح هادی گفت: ایجاد دسترسی مناسب برای واحدهای مسکونی و قطعات تفکیکی یکی از مواردی است که همواره مورد تاکید بوده و در تصویب طرح هادی رعایت می شود.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی آذربایجان شرقی با اشاره به روند مهاجرت معکوس به روستاها تصریح کرد: در افق پیش روی روستا در قالب طرح هادی، نه تنها زیرساخت های وضع موجود روستا حفظ می شود، بلکه سطح معابر و کاربری های عمومی متناسب با پیش بینی های ۱۰ سال آینده تعیین می شود.

سروری نقش بنیاد مسکن را در آبادانی روستاها تسهیلگری دانست و گفت: این نهاد با اجرای طرح هادی، زمینه را برای تسهیل مقاوم سازی مساکن روستایی فراهم کرده و در تکمیل این تسهیلگری، تسهیلات قرض الحسنه برای نوسازی مساکن مردم‌ پرداخت می کند.

در این جلسه بازنگری طرح هادی روستاهای کوجان، نچق، چلناب، گزانبند و وردین شهرستان ورزقان تصویب شد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.