تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱۲ مهر ۱۴۰۳ - ۱۲:۲۷
کد خبر : 16598

مراقب حساب‌های کاربری خود در فضای مجازی باشید

مراقب حساب‌های کاربری خود در فضای مجازی باشید
رئیس پلیس فتا استان آذربایجان شرقی گفت:کاربران شبکه های اجتماعی از انتخاب رمز عبور ساده و قابل حدس برای حساب‌های کاربری خود در فضای مجازی خودداری کنند تا از دسترسی مجرمان سایبری به حساب های کاربری خود جلوگیری بعمل آورند.

به گزارش تابان خبر به نقل از پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا، سرهنگ “اکبر محمدجعفری” در تشریح این خبر اظهار داشت: مشاهده می گردد برخی از کاربران فضای مجازی با مراجعه به پلیس فتا استان عنوان می کنند که حساب های کاربری آنان مورد دسترسی غیرمجاز قرار گرفته و از این پلیس درخواست کمک می کنند.

وی بیان داشت: با بررسی های صورت گرفته توسط کارشناسان سایبری استان، یکی از علت‌های اصلی دسترسی غیرمجاز به صفحات شبکه های اجتماعی کاربران، انتخاب رمز عبور ساده برای حساب های کاربری می باشد.

 

این مقام انتظامی با بیان اینکه رمز عبور افراد باید پیچیده و محرمانه باشد افزود: کاربران شبکه های اجتماعی از انتخاب رمزهایی مانند شماره تلفن،تاریخ تولد و کلمات قابل حدس به جد خودداری کرده و در آن از حروف بزرگ و کوچک،اعداد وعلائم استفاده نموده و رمز شخصی خود را در اختیار دیگران قرار ندهند.

 

سرهنگ اکبر محمد جعفری با بیان اینکه در حساب های کاربری فعال کردن تایید دومرحله ای باید توسط کاربران صورت پذیرد افزود: برای جلوگیری از ورود غیرمجاز افراد به حساب کاربری خود، باید این قابلیت توسط کاربران فعال شود تا پس از وارد نمودن کد تائیدی که از طریق پیامک ارسال می‌گردد بتوانید به حساب خود وارد شده و از آن استفاده کنید.

 

وی اعلام داشت: هموطنان در صورتی که با موارد مجرمانه و مشکوک مواجه شدند مراتب را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس www.fata.gov.ir  و یا تماس با مرکز فوریتهای سایبری به شماره 096380 گزارش کنند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.