تاریخ انتشار : دوشنبه ۴ تیر ۱۴۰۳ - ۱۰:۵۸
کد خبر : 16258

مزار سید شریف قرارگاه عشاق شد

مزار سید شریف قرارگاه عشاق شد
مزار سید شریف در حالی قرارگاه عشاق شد که ۴۰ روز دلسوخته های تبریزی شبانه روز بر سر منزل ابدی این سید گرد هم آمدند و رسم عاشقی را در تاریخ با اشک‌های خون آلود خود نوشتند.‌

سرویس فرهنگی تابان خبر: انتظار به سر رسید، منزلی با گل‌های سرخ به رنگ شهادت آراسته شد، گل‌های روی چادر مشکی پهن شده از روزگار سیاه تبریز روایت می کند، شهری که در فراق پسر عزیزش قامت خم کرده است.
اشک‌ مثل دانه های تسبیح روی سینه های داغدار مردم تبریز سرازیر می شد، وقتی پیکر بی جان روی شانه‌های استوار مردان سرزمینمان وارد قطعه شهدای وادی رحمت تبریز شد، انتظار به پایان رسید و دل به دلدار رسید.
منزلی مبارک و ابدی امام جمعه ای که تمام روزهای هفته همچون شمعی در راه مردم سوخت و مردم نیز مثل پروانه دور مزار شریف گرد هم آمدند و تا پاسی از شب در این میعادگاه با عزیز شهر خود خلوت می کردند، زیرا عاشق نه از مرگ می ترسد و نه از شب.

منزلی که در آستانه قطعه شهدا از مظلومیت شهیدی روایت می کند که در راه خدمت به وطن به شهادت رسید.

چادر سیاه خود را سر کرده و آرام زیر لب می گوید ای کاش مزار سید شریف امامزاده ای شود تا مردم روزهای پنجشنبه در آرامگاه این سید در محفلی نورانی خلوت و مناجات کنند.

مردمی که مثل بچه یتیم و بی پناه مزار پدر معنوی خود را پناهگاه خود قرار داده و هر کسی که برای ادای احترام و فاتحه خوانی می آمد سخن از مردم‌داری و حمایت از مستضعفین سومین شهید محراب ایران به زبان می آورد.

پیر زنی با چهره ای پریشان در گوشه ای از این قطعه بهشتی ایستاده و در حالی که دستش روی عصا می لرزد به زبان ترکی «اوخشاما» می گوید: کؤینه یین کتان اولسون، آغ اولسون کتان اولسون، ائله لای لای چالارام، گؤیلوه یاتان اولسون.

 

او ادامه می دهد: شهدا ناظر اعمال مسئولان و مردم هستند و ما باید تلاش کنیم تا فرزندان خود را همانند سید شریف بار بیاوریم تا راه این امام جمعه شهر را ادامه دهند و فرهنگ شهادت در تمام نقاط ایران حاکم شود.

معصومه برادرزاده یکی از شهدای دفاع مقدس می گوید اشک های مان گویی دانه های تسبیح بود برای استجابت دعا که یکی پس از دیگری بی وقفه در پی گمشده ای با تمنا به درگاه خداوند تکرار می شد، اما خداوند آرزوی سید شریف را پیش از دعاهای ما مستجاب کرده بود و درجه شهادت را به سینه این امام جمعه مهربان سنجاق کرده بود.

یک مرد میانسال تبریزی می گوید آیت الله سید محمد علی آل هاشم انسانی به تمام معنا بود و صد حیف که گلچین روزگار پیش از وقت موعد این گل خوش عطر را پر پر کرد، امام جمعه جهادی که سند قلب های مردم تبریز را به نام خود زد و با درجه شهادت دست پر از این دنیا پر کشید و به سوی پروردگارش شتافت.

مردی که در کنار قبر امام جمعه محبوب تبریز کلاه سبز به سر داشت می گوید: لبخند سید شریف در یاد و خاطره مردم تبریز همیشه ماندگار است و به نظر من شهادت برازنده این شهید بود، چرا که شهادت تنها آرزوی امام جمعه تبریز بود و شهادت او در منطقه سرسبز ورزقان نشان از جوانه زدن جوانان وطن و روهروان فرهنگ شهادت شد.

۴۰ روز اشک و ماتم در غم عزیز تبریز به پایان رسید و اما غم تو به پایان نمی رسد و جای خالی تو تا ابد در دلهایمان درد می کند و امروز اربعین شهادت تو به سر رسید، حال همه ما خوب است، اما تو باور نکن.

گزارش از زهرا ناصران

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.