تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۲ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۵:۱۱
کد خبر : 2637

موسسات فرهنگی می‌توانند در ارتقاء فرهنگ عمومی موثر باشند

به گزارش تابان خبر، حسن گلی با حضور در موسسه فرهنگی و هنری فصل هنر، ضمن بازدید از بخش‌های مختلف این موسسه چند منظوره فرهنگی و هنری و آشنایی با فعالیت‌ها و توانمندی‌های آن، موسسات فرهنگی را بازوان قوی و پرتوان اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی در پیشبرد اهداف فرهنگی نظام دانست و بر

به گزارش تابان خبر، حسن گلی با حضور در موسسه فرهنگی و هنری فصل هنر، ضمن بازدید از بخش‌های مختلف این موسسه چند منظوره فرهنگی و هنری و آشنایی با فعالیت‌ها و توانمندی‌های آن، موسسات فرهنگی را بازوان قوی و پرتوان اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی در پیشبرد اهداف فرهنگی نظام دانست و بر ضرورت تقویت حمایت از موسسات فرهنگی و بهره‌مندی حداکثری از ظرفیت های آن‌ها تاکید کرد.

وی با اشاره به نقش موسسات فرهنگی در ایجاد مستقیم و غیر مستقیم اشتغال فرهنگ پایه، خواستار حمایت سیستم مدیریتی و مخصوصا بانک های استان از آن‌ها شد و اظهار کرد: ارائه تسهیلات ارزان قیمت بانکی به موسسات فرهنگی می تواند به رونق فعالیت این موسسات در تولید محصولات متنوع فرهنگی و ارائه خدمات موثر هنری کمک کند.

دبیر کمیته فرهنگ، هنر و رسانه شورای فرهنگ عمومی همچنین خواستار هم افزایی بین موسسات فرهنگی جهت انجام کارهای ماندگار و موثر در سطح منطقه ای و ملی شد و آمادگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مبنی بر حمایت از طرح های فاخر موسسات فرهنگی  در زمینه های مختلف از جمله مقابله با آسیب های فرهنگی و اجتماعی را اعلام کرد.

وی با اشاره به فعالیت رسانه ای موسسه فصل هنر، خواستار توجه بیشتر رسانه های استان به تبیین دستاوردهای انقلاب اسلامی در ایام دهه فجر شد و بر لزوم بهره مندی موسسات فرهنگی و رسانه ها  از ایام  دهه فجر و ماه مبارک ماه رجب به منظور تقویت نشاط اجتماعی و تبیین واقعیت‌های سیاسی، اجتماعی و فرهنگی کشور به منظور مقابله با هجمه رسانه ای و فرهنگی دشمنان انقلاب اسلامی تاکید کرد.

وی نقد مشفقانه و ایفای نقش رابط بین نخبگان و اساتید جامعه در بخش‌های مختلف با سیستم حکمرانی کشور را از جمله کارکردهای مهم رسانه ها ارزیابی کرد.

معاون فرهنگی و رسانه‌ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی گفت: هم افزایی بین موسسات فرهنگی موجب انجام کارهای ماندگار و موثر در سطح منطقه ای و ملی می‌شود.

گلی در پایان بازدید خود از موسسه فصل هنر، با بیان اینکه این موسسه  دارای توان نرم افزاری و سخت افزاری مناسب و نیروی انسانی توانمند است، گفت: این موسسه در عرصه های  مختلف فرهنگی، هنری و رسانه ای توانسته اقدامات قابل توجهی انجام دهد و می تواند بیش از این هم منشا اثر در فضای فرهنگی استان و منطقه باشد.

انتهای پیام

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.