تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۲ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۹:۴۸
کد خبر : 7039

موضوع دریاچه ارومیه، امنیتی نیست

موضوع دریاچه ارومیه، امنیتی نیست

به گزارش تابان خبر، سردار اصغر عباسقلیزاده روز یکشنبه در نشست خبری، با بیان اینکه ارتفاعات آرارات اصلی ترین بستر تامین آب شمال غرب کشور بود که رضاشاه آن را در اختیار دشمن قرار داد، گفت: رژیم منحوس پهلوی در گذشته خاک ایران را به راحتی در اختیار دشمن قرار داد در حالیکه همین مناطق

به گزارش تابان خبر، سردار اصغر عباسقلیزاده روز یکشنبه در نشست خبری، با بیان اینکه ارتفاعات آرارات اصلی ترین بستر تامین آب شمال غرب کشور بود که رضاشاه آن را در اختیار دشمن قرار داد، گفت: رژیم منحوس پهلوی در گذشته خاک ایران را به راحتی در اختیار دشمن قرار داد در حالیکه همین مناطق منشأ و سرچشمه‌ی اصلی آب های ورودی به دریاچه بوده است، در زمان فعلی اگر رودخانه ارس پر از آب باشد قطعا با مشکل بی آبی مواجه نمی‌شویم.

وی با بیان اینکه کمبود بارندگی‌ها، ایجاد بی رویه سد، تغییر شرایط اقلیمی در خشکی دریاچه ارومیه نقش داشته‌اند، گفت: موضوع خشکی دریاچه ارومیه موضوعی زیست محیطی و اجتماعی است باید با تصمیمات درست و علمی نسبت به احیا اقدام شود.

وی با بیان اینکه اکنون موضوع بحث خشکی دریاچه ارومیه نیز طبق گزارش‌های متخصصین هواشناسی بر اساس خشکسالی است، گفت: هر مشکلی که در جامعه داریم، ریشه‌ی آن به رفتار خصمانه‌ی دشمن برمی‌گردد اگر کم کاری از سوی مسولان نیز افتاده است اصحاب رسانه می توانند با مطالبه گری آن را پیگیر شوند.

فرمانده سپاه عاشورا با اشاره به نقش موثر اصحاب رسانه در راستای تبیین مسایل برای تنویر افکار عمومی، اظهار کرد: اصحاب رسانه در جریان اغتشاشات اخیر و توطئه‌های دشمنان، در مقابل دشمن به خوبی ایستادگی کرده و متوجه ترفندهای دشمنان شدند، از صمیم قلب به خاطر ملی گرایی قدردان خدمات اصحاب رسانه هستیم.

وی با اشاره به برگزاری کنگره ملی ۱۰ هزار شهید آذربایجان شرقی، تشریح کرد: برابر ابلاغیه‌های لازم از سوی وزارت کشور و ستاد نیروهای کل از هر پنج سال مقرر شده، کنگره ی ملی برگزار شود امسال نیز قرعه به نام آذربایجان شرقی افتاده است و کنگره‌ی ۱۰ هزار شهید با محوریت شهدای دوران انقلاب، دفاع مقدس، امنیت و مدافعان سلامت برگزار خواهد شد که امیدواریم این کنگره در حد و شأن شهدای عزیز با مشارکت تمامی اقشار جامعه برگزار شود.

موضوع دریاچه ارومیه، امنیتی نیست

وی با بیان اینکه از تمامی اقشار جامعه دعوت می کنیم تا در زمینه‌ی مربوط به خود عزت و برکت به کنگره ببخشند، گفت: ستاد کنگره متشکل از ۲۲ کمیته شده است و اکثر مسولین در این زمینه از جمله مدیران و روسای کل ادارات و سازمان‌های دولتی مشارکت دارند و دبیران نیز از نیروهای سپاه پاسداران آذربایجان شرقی تشکیل شده است.

موضوع دریاچه ارومیه، امنیتی نیست

وی با بیان اینکه از اصحاب رسانه انتظار می‌رود، مطالبه گری منطقی و حقیقی در راستای حل مسایل موجود در جامعه داشته باشند، اظهار کرد: از اصحاب رسانه انتظار داریم در راستای حل انتظارات اقشار مختلف جامعه مطالبه گری منطقی داشته باشند، بلاخره مسئولان نیز تلاش می کنند ولی بحث مطالبه گری می تواند این تلاش ها را تکمیل و نتیجه بخش کند.

سردار عباسقلی‌زاده با اشاره به نقش اصحاب رسانه در ایجاد امید آفرینی برای جامعه، گفت: باید به طور صریح در مقابل دشمن موضع خود را مشخص کنیم با توجه به رفتارهای کشورهای بیگانه از جمله آمریکا متوجه می‌شویم که تمامی مخالفین مردم شریف ایران در مقابل ایران اسلامی صف آرایی کرده‌اند.

وی با اشاره به اعمال انواع تحریم ظالمانه از سوی دشمنان علیه جمهوری اسلامی، ادامه داد: تحریم از همان روزهای اول پیروزی انقلاب اسلامی تا به امروز از سوی دشمنان علیه ملت ایران و جمهوری اسلامی اعمال شده است، اگر در کربلا آب را برای حضرت ابا عبدالله الحسین تحریم کردند امروزه نیز ما را در تمامی جنبه ها تحریم کرده‌اند، اگر امروز با مشکل کم آبی و برقراری مواجه هستیم ریشه‌ی همگی به تحریم دشمنان باز می‌گردد.

وی با قدردانی از مردم شریف در خصوص عملکردشان در زمان اغتشاشات، گفت: مردم فهیم کشور نشان دادند که دشمن و اهداف آن را به خوبی شناخته‌اند علی رغم فراخوان‌های گسترده‌ای که دشمن علیه نظام اعلام کرد، مردم نشان دادند که به خوبی آگاه هستند و درجه ضریب هوشی شأن در خصوص دشمن شناسی در حد اعلا است، قدردان تمامی شهرنشینان و روستانشینان عزیزی که دشمن را ناامید کردند، هستیم.

سپاه حق ورود به انتخابات را ندارد

فرمانده سپاه عاشورا با اشاره به برگزاری انتخابات مجلس در اسفندماه سال جاری، گفت: سپاه هیچ گونه دخالتی در انتخابات نداشته و نخواهد داشت تنها رویکرد سپاه در انتخابات ایجاد امنیت و سلامت و حضور حداکثری است.

وی تاکید کرد: سپاه حق ورود به انتخابات را ندارد و تنها تلاش خود را برای مشارکت حداکثری مردم به کار خواهد برد.

موضوع دریاچه ارومیه، امنیتی نیست

وی با تاکید براینکه هر موقع به دشمن اعتماد کرده‌ایم ضربه خورده‌ایم برای همین باید همواره به خود متکی شده و مشکلات خود را خودمان حل کنیم، تشریح کرد: طی سال‌های اخیر برای ما بارها ثابت شده که باید متکی به دشمن نباشیم چرا که کشورهای خارجی به هیچ عنوان مشکلات کشور ما را حل نخواهند کرد هر جا که به دشمن اعتماد کردیم، ضربه خوردیم.

سردار عباسقلی‌زاده با بیان اینکه عزت، هویت و حتی ناموس را خود را مدیون شهدا هستیم، گفت: ماهیت منافقین قبلاً هم در عملیات مرصاد به خوبی دیده شده است، انتقادات زیادی در این خصوص که چرا بعد از عملیات بیت المقدس به جنگ ادامه دادند، وارد است ولی ما به صدام اعتماد نداشتیم تا آتش بس اعلام کنیم؛ چرا که بعد از پذیرش آتش بس صدام مجددا حمله کرد و کلی مناطق را از دست ما گرفت و پیشروی کرد بعد از این جریان نیز با منافقین هماهنگ شد و با خودروهایی که آمریکا اروپا و ژاپن در اختیارشان قرار داده بود تا کرمانشاه پیش روی کردند.

وی با اشاره به علت اصلی کمبودها و گرانی‌ها و تورم در جامعه، گفت: قبل از دولت آقای رییسی ارتباط ما با اکثر کشورها قطع بود و تنها امیدمان به اروپا و آمریکا بود ولی در دولت فعلی اقداماتی خوبی از جمله عبور از بحران کرونا، برقراری ارتباط با کشورهای آسیا، بحث شانگهای رخ داده است.

وی ادامه داد: امیدواریم با تدوام روند کنونی، شرایط اقتصادی رو به بهبود رود و مشکلات کنونی کشور که زاییده دولت‌های قبلی است، رفع شود.

فرمانده سپاه عاشورا ادامه داد: دولت قبلی بدهی زیادی روی دوش دولت فعلی گذاشته است؛ این وظیفه خبرنگاران است تا این بدهی‌ها را کنکاش کرده و بگویند.

وی با بیان اینکه سپاه به عنوان خادم مردم میزهای خدمت را برپا کرده است، گفت: این اقدام در تمامی مراکز و مساجد و ادارات عملیاتی شده است، اصحاب رسانه می‌توانند از این فرصت استفاده کرده و در کنار سپاه از ادارات مطالبه گری کنند.

وی با بیان اینکه سیستم بازرسی، نظارت و قضایی باید به شدت در حوزه‌ی مشکلات جامعه ورود پیدا کند، گفت: رفع گرانی قضیه‌ی چند بعدی بوده و تک بعدی نیست، مقام معظم رهبری حدود ۱۷ سال است که در تمامی فرمایشات خود به حوزه‌ی اقتصادی تاکید دارند.

سردار عباسقلی‌زاده با تاکید بر اینکه ماموریت و وظیفه سپاه کمک در حوزه‌ی اقتصاد است، گفت: سپاه حافظ دستاوردهای انقلاب بوده و کمک کار دولت است زمانیکه دولت زمینه را فراهم می کند، سپاه با تمامی امکانات در راستای خدمت به مردم تلاش می‌کند.

وی بیان کرد: سپاه برابر هشت ماده‌ای فرامین مقام معظم رهبری با دستگاه‌های دولتی در راستای حل مشکلات همکاری می‌کند و در حد و توان خود وارد عمل شده به طوریکه در حال حاضر ۹ قرارگاه خاتم در تمامی زمینه‌ها فعال شده است.

وی در بخش دیگر سخنان خود با بیان اینکه امسال ۳۰ میلیارد تومان برای تکمیل پارک موزه شهدا تصویب شده است، گفت: یکی از اهداف اصلی کنگره ۱۰ هزار شهید، تکمیل پارک موزه‌ی دفاع مقدس است.

انتهای پیام

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.