تاریخ انتشار : پنجشنبه ۳ آبان ۱۴۰۳ - ۸:۱۰
کد خبر : 16845

دبیر موسسه بین المللی خانه صلح (منطقه شمالغرب کشور):

نهادینه کردن فرهنگ صلح و دوستی در جامعه رسالت اصلی خانه صلح

نهادینه کردن فرهنگ صلح و دوستی در جامعه رسالت اصلی خانه صلح
دبیر موسسه بین المللی خانه صلح (منطقه شمالغرب کشور) گفت: مقابله با چالش‌های اجتماعی و ترویج مفاهیم صلح و دوستی در جامعه یکی از رسالت هتی اصلی این موسسه است.

به گزارش تابان خبر، محمدامین تژ در گفت‌وگو با خبرنگاران با اشاره به ثبت موسسه بین‌المللی خانه صلح در سال ۱۴۰۰ در شرکت‌های قوه قضائیه اظهار کرد: این موسسه به عنوان عضو رسمی و موسسه همکار سازمان رهبران صلح بین‌المللی تحت نظارت سازمان ملل و همچنین به عنوان سازمان مشاوران و متخصصان ملل اسلامی در یونسکو فعالیت می‌کند.

تژ افزود: موسسه بین‌المللی خانه صلح منطقه شمال‌غرب کشور هم اخیراً در این منطقه ایجاد شده است.

وی اضافه کرد: این منطقه شامل استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، زنجان و همدان و همچنین کشورهای ترکیه، آذربایجان، نخجوان، ارمنستان و گرجستان می‌شود.

دبیر موسسه بین‌المللی خانه صلح (منطقه شمال‌غرب کشور) در ادامه به تشریح اهداف و فعالیت‌های این موسسه پرداخت و در این باره گفت: این موسسه با هدف ترویج صلح، سازش و ارتقای امنیت بین جوامع مختلف تشکیل شده است.

 

برنامه‌های آتی موسسه

وی از برنامه‌های آتی این موسسه به برگزاری همایش‌ها و سمینارها اشاره کرد و گفت: این رویدادها با هدف ترویج فرهنگ صلح و دوستی برگزار خواهند شد.

تژ از ایجاد نمایندگی‌های جدید در شهرستان‌ها به عنوان یکی دیگر از برنامه‌های پیش روی این موسسه خبر داد و افزود: ایجاد این نمایندگی‌ها به ما این امکان را می‌دهد تا فعالیت‌های خود را در سطح محلی گسترش دهیم و به ترویج فرهنگ صلح و دوستی در مناطق مختلف بپردازیم.

وی تصریح کرد: بهبود وضعیت معیشت اقوام مختلف، همبستگی بین اقوام ایرانی عشایری، پیشگیری از آسیب های اجتماعی، تحکیم بنیان خانواده، ارائه آموزش های پیش از ازدواجف همکاری با رسانه های ملی وبین المللی درجهت اطلاع رسانی فعالیت های موسسسه، آگاهی بخشی در زمینه حفظ محیط زیست، تلاش برای آزادی زندانیان غیرعمد و مالی از جمله اهداف و برنامه های این موسسه است.

تژ ادامه داد: ایجاد زمینه‌های هم‌زیستی مسالمت‌آمیز و کاهش تنش‌ها در جوامع از جمله اولویت‌های ماست و در این مسیر از تجربیات بین‌المللی نیز بهره می‌گیریم.

وی با اشاره به گستردگی فعالیت‌های این موسسه، اعلام کرد: این موسسه در کل کشور ۸۵۰۰ عضو دارد که از این تعداد، بیش از ۱۵۰ عضو در آذربایجان شرقی، ۳۰۰ عضو در اردبیل و حدود ۲۰۰ عضو در آذربایجان غربی فعالیت می‌کنند.

دبیر موسسه بین المللی خانه صلح (منطقه شمالغرب کشور) خاطر نشان کرد: صلح و سازش تنها به زمان جنگ و درگیری‌های نظامی محدود نمی‌شود، بلکه حل اختلافات درون خانواده‌ها و رفع مشکلات اجتماعی نیز در چارچوب فعالیت‌های ما قرار دارد. هدف ما ایجاد فضایی است که مردم بتوانند مسائل خود را از طریق گفتگو و تفاهم برطرف کنند.

وی با تاکید بر ضرورت نهادینه‌سازی مفاهیم صلح، احترام و پایبندی به قانون در جامعه گفت: جامعه باید به سمت صلح، احترام متقابل و رعایت قانون حرکت کند و در این راستا ما می کوشیم این اصول را به‌عنوان یک فرهنگ پایدار در جامعه پایه‌گذاری کنیم.

تژ تصریح کرد: صلح فقط جنگ نکردن نیست بلکه مفاهیمی همچون عدالت، تفاهم، همزیستی، آزادی و دموکراسی را نیز دربرمی‌گیرد.

وی بر ارزش‌های مشترک انسانی در تمامی ادیان الهی تأکید و اضافه کرد: ما تمام ادیان الهی را که انسانیت را زیر پا نگذارند، مورد قبول و احترام می‌دانیم و معتقدیم صلح و همزیستی در گرو درک متقابل و احترام به باورهای دیگران است.

 

امضای تفاهم‌نامه همکاری با موسسه بنیاد بین‌المللی تکریم ادیان و مذاهب

دبیر موسسه بین المللی خانه صلح (منطقه شمالغرب کشور) در ادامه از امضای تفاهم‌نامه همکاری بین این موسسه و بنیاد بین‌المللی تکریم ادیان و مذاهب خبر داد و افزود: با همکاری یکدیگر، تلاش خواهیم کرد در جهت تقریب مذاهب اسلامی و مقابله با شیعه‌گریزی و اسلام‌ستیزی اقدام کنیم.

وی بر اهمیت معرفی دین اسلام با احترام به تمامی ادیان تأکید کرد و گفت: اولویت ما در این موسسه، معرفی دین اسلام به عنوان دینی صلح‌آمیز و محترم به همه جوامع و ادیان مختلف است.

 

دعوت به همکاری از اصحاب رسانه

تژ با بیان اینکه رسانه‌ها نقش کلیدی در شکل‌گیری افکار عمومی و ترویج ارزش‌های انسانی دارند، افزود: ما از همه خبرنگاران و فعالان رسانه‌ای می‌خواهیم تا ما را در این مسیر همراهی کنند و به ترویج صلح و همزیستی مسالمت‌آمیز بپردازند.

 

رونمایی از نماهنگ «قدس»

وی در بخش پایانی سخنانش از رونمایی نماهنگ «قدس» به کارگردانی فرید فرج‌پور طی روزهای آینده خبر داد و ادامه داد: با توجه به شرایط حساس کنونی، این اثر می‌تواند پیام‌آور همبستگی و اتحاد در دفاع از حقوق مردم مظلوم فلسطین باشد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.