تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱ تیر ۱۴۰۲ - ۹:۰۳
کد خبر : 6016

سرانه مطالعه غیر درسی ۳۳ دقیقه است

سرانه مطالعه غیر درسی ۳۳ دقیقه است

به گزارش تابان خبر، محمدمهدی اسماعیلی، امروز در آیین افتتاح کتابخانه عمومی شهید سپهبد شهید قاسم سلیمانی در شهر جدید سهند، بزرگترین کتابخانه استاندارد آذربایجان‌شرقی با اشاره به افتتاح کتابخانه سهند، اظهار کرد: از ابتدای کار، مجموعه‌های جدید و کتابخانه‌ها با رویکردهای مختلف را افتتاح کردیم به طوریکه در برخی از این کتابخانه‌ها 10‌ها، خدمات

به گزارش تابان خبر، محمدمهدی اسماعیلی، امروز در آیین افتتاح کتابخانه عمومی شهید سپهبد شهید قاسم سلیمانی در شهر جدید سهند، بزرگترین کتابخانه استاندارد آذربایجان‌شرقی با اشاره به افتتاح کتابخانه سهند، اظهار کرد: از ابتدای کار، مجموعه‌های جدید و کتابخانه‌ها با رویکردهای مختلف را افتتاح کردیم به طوریکه در برخی از این کتابخانه‌ها 10‌ها، خدمات فرهنگی غیر از مطالعه و قرائت دارند.

وی با تاکید بر اینکه کتابداری یک شغل مقدس است و قشر کتابدار کارمند معمولی نیستند، گفت: نگاه مابر نیاز جامعه تنظیم شده است به طوریکه بخش کودک و نوجوان جزو اولویت است و اکثر مجموعه‌های جدیدالاحداث برای پاسخ به این نیاز است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به بازدید رهبر معظم انقلاب از نمایشگاه کتاب اشاره کرد و گفت: ایشان بیش از سه ساعت وقت خود را در این نمایشگاه سپری و جز به جز سوال کردند و یک رفتار فرهنگی را به ما مسوولان فرهنگی آموزش دادند.

وی افزود: اشرافی که معظم له روی موضوع فرهنگی دارند تاکید بر تمرکز روی بخش کودک و نوجوان داشتند.

اسماعیلی با بیان اینکه در نهاد کتابخانه‌ها دنبال توسعه خدمات و هدف‌گذاری مخاطب بر روی کودک و نوجوان و تسهیل در دسترسی‌ها است، گفت: از بعد دولت سیزدهم تعداد افراد عضو در کتابخانه‌ها دو برابر شده است.

وی با اشاره بر اینکه 10 میلیون عضو و مشترک کتابخانه هستند، افزود: از این میان سه میلیون عضو فعال هستند؛ 40 درصد مشترکین ما کودک و نوجوان هستند که این امر نسبت تقارن با هدف‌گذاری دارد.

وی با بیان اینکه با مساعدت وزارت نفت، 100 میلیارد تومان پروژه کتابخانه‌ای در استان داریم، گفت: این مهم است که در پایان دولت همه این پروژه‌ها به اتمام برسد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه آذربایجان شرقی یک استان فرهنگی است و باید یک حرکت فرهنگی بزرگ در این استان رقم بخورد، گفت: بنده از همین تریبون به مردم استان قول می‌دهم تا پایان دولت سیزدهم، همه پروژه‌های فرهنگی و کتابخانه‌ای آذربایجان‌شرقی را به حد مطلوب برسانیم.

وی به هدف دیگر در موضوع کتاب اشاره کرد و گفت: مصرف فرهنگی در بین کودک و نوجوانان مطلوب نیست؛ برنامه‌ریزی دولت بر این است بحث کتابخوانی را رشد دهد و این سیاست جدی ماست.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی یادآور شد: ما هنوز پیمایش کامل و دقیق از کتابخوانی نداریم ولی طبق آخرین پیمایش حاکی از آن است که 33 دقیقه سرانه مطالعه غیر درسی و دینی است.

وی گفت: باید رفتار فرهنگی را توسعه دهیم که در این میان حوزه کتاب و کتابخوانی بهترین ابزار است.

وی بیان کرد: نگاه دولت گسترش عدالت فرهنگی است و حضرت آقا نیز یک محور کلیدی ایمان و امید را به همه ما فرمودند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: ما امید قوی نسبت به نسل جدید داریم و قطعا با توجه به موضوعات فرهنگی اعم از کتابخوانی می‌توان به این مهم دست یافت.

وی یادآور شد: سه میلیون جلد کتاب فروخته شد؛ یک میلیون جلد کتاب با پست به دست مردم در همه نقاط کشور حتی دور دست‌ترین روستاها کتاب رسانده‌ایم.

قول وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به مردم آذربایجان شرقی

خبر از عرفان علیپور

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.