تاریخ انتشار : دوشنبه ۳۰ آبان ۱۴۰۱ - ۱۹:۲۹
کد خبر : 4257

هفته‌هاست فوت کرونایی نداریم

هفته‌هاست فوت کرونایی نداریم
رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز گفت:امروز تنها ۶۲ مریض کرونایی در استان بستری است وهفته‌هاست که فوتی کرونایی نداشته‌ایم و آمار بستری در بخش ویژه نیز ۲۱ نفر و بیمار متصل به دستگاه تنها ۱۰ نفر است.

به گزارش تابان خبر، بهمن تقی‌پور در جمع اصحاب رسانه با بیان اینکه با تلاش شبانه‌روزی کادر درمان و انجام واکسیناسیون گسترده موفق به مهار کرونا شدیم، اظهار کرد: همکاری رسانه‌ها و همراهی مردم در این زمینه بسیار مؤثر بوده به گونه‌ای که امروز تنها ۶۲ مریض کرونایی در استان بستری است وهفته‌هاست که فوتی کرونایی نداشته‌ایم و آمار بستری در بخش ویژه نیز ۲۱ نفر و بیمار متصل به دستگاه تنها ۱۰ نفر است.

وی با اشاره به کسب رتبه های برتر علوم پزشکی اعلام کرد: در یک سال گذشته در تمام شاخص‌های وزارت بهداشت و ارزیابی‌های استانی، رتبه‌های برتر از سوی دانشگاه علوم پزشکی تبریز کسب شده است، همچنین رتبه  بین‌المللی دانشگاه  ارتقاء یافته و رتبه برتر کشوری توسط کمیته پژوهش دانشگاه برای نخستین باراخذ شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز در خصوص مشکلات حوزه دارو با بیان اینکه برخی کمبودها به دلیل تاثیر تحریم بر تولید دارو و توقف راه‌اندازی خطوط جدید تولید در برخی واحدها است، گفت: دپوی غیرقانونی دارو در برخی موارد اتفاق افتاده که با پیگیری معاونت غذا و داروی وزارت علاوه بر افزایش تولید دارو و فعالیت سه شیفته واحدهای تولیدی، نسبت به واردات چند نوبتی این اقلام نیز اقدام شده است.

وی با اشاره به اینکه با توزیع داروهای وارداتی تا حدودی کمبودها جبران شده،خاطرنشان کرد: البته برخی کمبودها در زمینه دارو سراسری است با این حال سهمیه داروی استان ما بالاتر از متوسط کشوری است.

تقی پور به معضل فرسودگی تجهیزات پزشکی نیز اشاره کرد و گفت: به دلیل کرونا و فشار مضاعف در نتیجه استفاده از این تجهیزات در کنار بدهی به شرکت‌های سازنده، برخی از تجهیزات پزشکی دچار فرسودگی شده که با پرداخت بخشی از این بدهی‌ها، خرید تجهیزات جدید به‌طور جدی پیگیری می‌شود اما با توجه به افزایش سرسام‌آور قیمت‌ها با مشکل جدی در جایگزینی تجهیزات فرسوده روبه‌رو هستیم با این حال در یک سال گذشته حداقل پنج دستگاه سی تی اسکن در سطح استان راه‌اندازی شده و سعی داریم با افزایش این تجهیزات و نیروهای درمانی تعداد موارد ارجاعی از شهرستان‌ها را کاهش دهیم.

وی، سلامت روان را از چالش‌های اصلی جامعه ایرانی دانست و تصریح کرد: با توجه به متولی‌گری دانشگاه در حوزه سلامت و بهداشت، واحدی با همین عنوان ایجاد شده و با راه‌اندازی مراکز مشاوره و برگزاری دوره‌های آموزشی با همکاری نهادهای کشوری و با فعال‌تر شدن دبیرخانه شورای سلامت در استان تلاش می‌کنیم با حمایت‌های استانداری در سطح ادارات مختلف در این خصوص برنامه‌هایی را ارائه و پیگیری کنیم.

وی در پاسخ به انتقادها در خصوص جابه‌جایی بیمارستان کودکان تبریز به خاوران اظهار کرد: بیمارستان خیرساز مردانی آذر که با همکاری دانشگاه ایجاد شده از افتخارات استان است، چرا که در مرکز سابق حدود ۲۰۰ تخت داشتیم در حالی که در بیمارستان جدید از ۴۰۰ تخت آن ۳۰۰ مورد استفاده می‌شود و با راه‌اندازی بخش‌های جدید این تعداد افرایش خواهد یافت و شرایط رفاهی بیماران، تجهیزات و پزشکان نیز در بیمارستان مردانی آذر در بهترین شرایط نسبت به مرکز قبلی قرار دارد و حتی از نظر دسترسی و ترافیک نیز مشکلات محل قبلی را ندارد.

تقی‌پور متذکر شد: در خصوص مشکل بیماران سرپایی درمانگاه کودکان را در محل قبلی برقرار کردیم و با راه‌اندازی کامل مرکز مردانی‌آذر این امکان در این محل نیز وجود خواهد داشت و پیگیر  افزایش تجهیزات و بخش‌های آن با تکمیل بیمارستان هستیم و با تغییر تیم مدیریتی بیمارستان مردانی آذر برخی مشکلات نیز که چند ماه پیش وجود داشت، تا حدود زیادی رفع شده‌اند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز در خصوص التهابات اخیر کشوراظهار کرد: هر چند شیطنت‌های رسانه‌ای و قضاوت زود هنگام در مورد اتفاقی که برای خانم مهسا امینی رخ داد، موجب التهاب آفرینی و البته جریحه‌دار شدن احساسات مردم به ویژه جوانان شد، با این حال در این مدت بیشترین موافقت و مجوز تجمع قانونی و گفتگو در سطح کل دانشگاه‌های کشور دردانشگاه علوم پزشکی تبریز صادر شده چرا که دانشجویان را فرزندان خود می‌دانیم.

وی گفت: حتی یک دانشجوی ما بخاطر اتفاقات و تجمعات درون دانشگاه بازداشت نشده و پیشتر سه دانشجو که خارج از محدوده دانشگاه و در جریان اغتشاشات سطح شهر حضور داشتند، دستگیر شده بودند که این افراد نیز آزاد شده‌اند و در مورد موارد احتمالی دیگر این چنینی نیز تلاش می‌کنیم با همکاری دستگاه‌های مربوطه بیشترین عطوفت و ملایمت در این زمینه اتفاق افتاد تا با کمترین هزینه از این برهه گذر کنیم.

خبر از :مهسا جلیلی

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.