تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۱:۰۸
کد خبر : 16014

کسب ۱۵ مقام برتر توسط کاروان ورزشی دانشگاه تبریز در شانزدهمین المپیاد دانشجویان کشور

کسب ۱۵ مقام برتر توسط کاروان ورزشی دانشگاه تبریز در شانزدهمین المپیاد دانشجویان کشور
دانشجویان دانشگاه تبریز، در شانزدهمین المپیاد فرهنگی ورزشی دانشجویان پسر و دختر دانشگاه‌ها و موسسات آموزشی کشور موفق به کسب 15 مقام برتر در رشته های مختلف شدند.

به گزارش تابان خبر، دکتر عسگر عبدالهی، معاون تربیت بدنی دانشگاه تبریز با اعلام این خبر گفت: در شانزدهمین المپیاد دانشجویان کشور در بخش پسران 90 ورزشکار، مربی و سرپرست و در بخش دختران 110 ورزشکار، مربی و سرپرست در 25 رشته ورزشی مشارکت داشتند.

 

نایب قهرمانی تیم بدمینتون دختران

 

وی با اشاره به نتایج کسب مقام در بخش دختران افزود: تیم بدمینتون دختران متشکل از نسترن کریمی، زهرا احمدیان، ثنا نصیری، ندا نصیری، اسماء قلی زاده و عسل محمودزاده و به مربی گری رباب علیاری و سرپرستی سانیا شعار به مقام نائب قهرمانی رسید و در بخش انفرادی نسترن کرمی به مقام سوم دست یافت.

 

مدال برنز برای دختران تکواندوکار

 

به گفته وی در رشته تکواندو نیز مهدیه رضایی، سیده مطهره حسینی و محدثه روحی به مقام سوم و مدال برنز دست یافتند.

 

مقام سومی انفرادی دختران در ووشو و شنا

 

دکتر عبدالهی، در ادامه با بیان اینکه در رشته ووشوی دختران هم اسماء طریقی حائز رتبه سوم و مدال برنز شد، خاطر نشان کرد: در رشته شنا نیز آیناز رضاپور در ماده 100 متر قورباغه مقام سوم را بدست آورد.

 

پسران دانشگاه تبریز در مسابقات تپانچه تیمی در سکوی نخست ایستادند

 

وی با اشاره به نتایج بخش پسران این دوره از المپیاد افزود: تیم تیراندازی پسران دانشگاه تبریز با مربیگری سمیه کیقبادی و با حضور سپهر رسولی، هیوا عزیزی و پدرام دانشور در رشته تپانچه توانست با اقتدار جایگاه نخست تیمی رشته تپانچه را ازآن خود کنند.

 

معاون تربیت بدنی دانشگاه تبریز با تاکید بر اینکه در این رشته همچنین مهدی پرتوی، محمد امین مرسلی و هادی مهری در رشته تفنگ مقام سوم تیمی را بدست آوردند، خاطر نشان کرد: تیم تیراندازی دانشگاه تبریز با کسب مقام اول تیمی تپانچه و مقام سومی تیمی تفنگ و در مجموع تیمی این رشته در سکوی دوم این دوره از مسابقات المپیاد فرهنگی- ورزشی دانشجویان پسر ایستاد.

 

کسب مدال های برنز پسران کاراته کار دانشگاه تبریز

 

به گفته وی در رشته کاراته پسران هم سید علی کریمی و امان اله حسین پور مقام سوم را کسب کرده و به مدال برنز دست یافتند.

 

وی در ادامه با بیان اینکه در رشته ووشوی پسران مهدی ولیزاده مقام سوم را کسب کرد، یادآور شد: در رشته دو میدانی و در ماده دو 400 متر با مانع مسعود حقیقی به مقام دوم و مدال نقره دست یافت.

 

مقام سومی انفرادی در کشتی آزاد

 

دکتر عبدالهی گفت: در رشته کشتی آزاد نیز امین برزگر در وزن 125 کیلوگرم به مقام سوم دست یافت.

 

بر پایه همین گزارش؛ شانزدهمین المپیاد فرهنگی ورزشی دانشجویان پسر و دختر دانشگاه‌ها و موسسات آموزشی کشور با حضور حدود 4000 ورزشکار از دانشگاه‌های سراسر کشور در 29 رشته تیمی و انفرادی به میزبانی اصفهان برگزار شد که در مجموع مسابقات، دانشگاه تهران در جایگاه اول رقابت‌ها قرار گرفت و عنوان قهرمانی شانزدهمین المپیاد را از آن خود کرد و دانشگاه فردوسی مشهد و دانشگاه اصفهان مقام های دوم و سوم را کسب کردند.

 

دکتر عسگر عبداللهی سرپرست کاروان ورزشی پسران و اعظم خاکزاده نیز سرپرست کاروان ورزشی دختران دانشگاه تبریز بودند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.