تاریخ انتشار : شنبه ۲۷ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۶:۳۴
کد خبر : 15982

گره معضل بیمه عکاسان به دست بسیج هنرمندان گشوده می شود

گره معضل بیمه عکاسان به دست بسیج هنرمندان گشوده می شود
فرمانده سپاه عاشورا گفت: برای رفع معضل بیمه عکاسان، بستری مناسب در بسیج هنرمندان با حداقل‌ترین هزینه‌ها و با حداکثر حمایت‌ها فراهم شده است.

به گزارش تابان خبر، سردار اصغر عباسقلی زاده در نشست خبری که به مناسبت روز عکاس با عکاسان استان برگزار شد، با بیان اینکه روز عکاسی را به عکاسان مظلوم و تاریخ ساز کشور تبریک می گوییم، اظهار کرد: متاسفانه در عصر حاضر، فضای مجازی همه را تسخیر کرده و آلبوم عکس را از خانه ها حذف کرده و به دنبال آن آسیبی جدی نیز متوجه هنر عکاسی شده است.

وی با تاکید بر اینکه باید هنر عکاسی را در جامعه ماندگار سازیم، گفت: هنر عکاسی نیز از ظلمی که فضای مجازی به تاریخ بشریت وارد کرده، بی نصیب نمانده است.

فرمانده سپاه عاشورا خاطرنشان کرد: برای ترویج فرهنگ و هنر عکاسی در جامعه، باید فرهنگ استفاده از عکس به عنوان هدیه و تحفه نهادینه شود.

 

وی در خصوص ایجاد نگارخانه عکاسی برای عکاسان استان، اعلام کرد: مقرر شده با همکاری سازمان میراث فرهنگی و شهرداری تبریز، مرکز و نگارخانه‌ای برای نمایش و فروش عکس های فاخر عکاسان استان ایجاد شود.

کمک به انتشار آثار عکاسان در مورد دفاع مقدس

سردار عباسقلی زاده در خصوص آثار عکاسی مربوط به کنگره ۱۰ هزار شهید استان،گفت: هر هنرمند و عکاسی که بتواند گالری با موضوع دفاع مقدس تنطیم کند به چاپ و انتشار کتب آن کمک خواهیم کرد.

وی تاکید کرد: در بحث اشتغال و آموزش عکاسان نیز، می‌توانیم تسهیلاتی در اختیار عکاسان قرار دهیم تا با وام های کم بهره و قرض الحسنه، حمایت شایانی از این قشر زحمتکش جامعه صورت بگیرد.

سردار عباسقلی زاده با تاکید بر اینکه فضای مجازی شمشیری دو لبه است، تصریح کرد: در عصری که فضای مجازی و خیالی جای واقعیت را گرفته است، عکاسان با ترفند و ابتکار عمل می توانند جوانان را به عکاسی واقعی جذب کنند و چشم بینایی برای انعکاس واقعیت ها باشند.

وی با تاکید بر اینکه باید مردم را به استفاده از آلبوم های ماندگار عکس ترویج کنیم، گفت: از طریق فضای مجازی به مردم آسیبی جدی وارد شده است، فضای مجازی به دلیل کوتاهی برخی مسئولان کشور و سواستفاده دشمنان خارجی، تفکر و بینش مردم را تحت تاثیر قرار داده، افکار مردم و سبک زندگی و بینش مردم را تغییر می دهد و جامعه و مردم را نسبت به یکدیگر بی تفاوت و بیگانه کرده است.

وی تاکید کرد: ما باید به اصل ایرانی و ملی خود، به فرهنگ صمیمت و همدلی خود بازگردیم.

براساس این گزارش، در پایان این نشست از عکاسان استان توسط فرمانده سپاه عاشورا تجلیل شد.

انتهای پیام

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.