تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۱ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۰:۵۷
کد خبر : 14430

جامعه امروز نیازمند هدایت خلاقانه است

جامعه امروز نیازمند هدایت خلاقانه است
نماینده ولی‌فقیه در هلال‌احمر در مراسم افتتاحیه سیزدهمین گردهمایی مسئولین دفاتر نمایندگی ولی‌فقیه در هلال‌احمر استان‌ها و سازمان‌ها با اشاره به اسناد بالادستی و تعریف‌شده ارتقای فرهنگ دینی را مهم‌ترین وظیفه حوزه نمایندگی ولی‌فقیه دانست که بایستی در پرتوی هدایت خلاق و نظارت فعال در راستای تحقق آن گام برداشت.

به گزارش تابان خبر به نقل از  پایگاه اطلاع‌رسانی جمعیت هلال‌احمر_حوزه نمایندگی ولی‌فقیه؛ حجت‌الاسلام ‌والمسلمین معزی سخنان خود را در این گردهمایی با قدردانی از خدمات مسئولان استانی جمعیت هلال‌احمر استان آذربایجان شرقی در برگزاری این گردهمایی آغاز کرد.

جامعه امروز نیازمند هدایت خلاقانه است

وی با بیان اینکه سیزدهمین همایش مسئولان دفاتر نمایندگی در استان‌ها و سازمان‌ها در شهر علم و عرفان و ادب با عنوان « هدایت فعال و نظارت خلاق» برگزار می‌شود، خاطرنشان کرد: قدمت تاریخی منطقه آذربایجان به پیش از اسلام بر می‌گردد. این منطقه با عظمت، سرزمین علم و ادب و سرزمین فرهیختگان علوم متعدد همچون فقه، اصول، فلسفه و عرفان است.

آذربایجان سرزمین قهرمانان تاریخی

وی در ادامه نامداران این‌ منطقه را بی‌شمار خواند و افزود: آذربایجان سرزمین قهرمانان تاریخی است، اینجا خانه مشروطیت است، خانه جمهوریت و خانه انقلابیونی است که در برابر مرتجعین ستمگر ایستاده‌اند.

حجت‌الاسلام‌ والمسلمین معزی در ادامه به برخی از نامداران این منطقه همچون شاعر برجسته معاصر، شهریار اشاره کرد.

نماینده ولی‌فقیه یاد و خاطره شهدای خدمت آیت‌الله رئیسی و آیت‌الله آل‌هاشم و دیگران همراهان را نیز گرامیداشت و به بیان خاطراتی از امام جمعه فقید شهر تبریز پرداخت.

وی با اشاره به برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته به منظور حضور آیت‌الله آل‌هاشم در این رویداد، فقدان آیت‌الله آل‌هاشم را یک اتفاق تلخ توصیف کرد و افزود: ایران اسلامی سوگوار در غم‌ روحانی خلاق، مردمی و متواضع است. وی استقبال چشمگیر مردم در مراسم تشییع پیکر شهدای خدمت را بیانگر علاقه مردم ایران اسلامی‌به آرمان و ارزش‌ها شهدا دانست و این ویژگی‌ها را ارزشمند معرفی کرد.

در آغاز این مراسم حمید منجم، مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان آذربایجان‌شرقی ضمن خوشامدگویی به حاضران به برخی از فعالیت‌های جمعیت هلال‌احمر این استان اشاره کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی جمعیت هلال احمر؛ منجم سخنان خود را با یاد و گرامیداشت شهدا گران‌قدر آغاز کرد و به بیان برخی از ویژگی‌های امام جمعه فقید این استان آیت‌الله آل هاشم پرداخت‌.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر آذربایجان شرقی در ادامه با بیان اینکه یقینا این گردهمایی در پیشبرد اهداف جمعیت هلال‌احمر اثر بخش دانست و تصریح کرد: مفتخر هستیم که در این دوره میزبان این همایش ارزشمند شده‌ایم.

منجم در ادامه خطه آذربایجان را تاریخ‌ساز و تمدن‌ساز عنوان کرد و افزود: به فرموده مقام‌معظم رهبری آذربایجان سر ایران است. آذربایجان دیار مشروطیت و جمهوریت است. شهر تبریز نیز دیار بزرگان علم، دین و ادب است.

مدیر عامل آذربایجان شرقی در ادامه به نام بلند برخی از علماء، اندیشمندان و قهرمانان منطقه آذربایجان اشاره کرد.

وی شهید آیت‌الله‌هاشم را نیز یکی نامداران این جغرافیا معرفی کرد که درس ظرفیت‌سازی اجتماعی و مردمی‌بودن را به همگان آموخته است.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.