تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۹ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۹
کد خبر : 12648

جشنواره موغام تبریز تخصصی ترین جشنواره موسیقی کشور است

جشنواره موغام تبریز تخصصی ترین جشنواره موسیقی کشور است

به گزارش تابان خبر، غلامرضا میرزازاده در نشست خبری چهارمین جشنواره سراسری موسیقی موغام در جمع خبرنگاران اظهار کرد: این جشنواره از سال ۹۱ فعالیت خود را آغاز کرد و اکنون پس از پشت سر گذاشتن سه دوره چهارمین دوره خود را برگزار می‌کند و هدف از برگزاری این جشنواره صیانت از موسیقی اصیل آذربایجان

به گزارش تابان خبر، غلامرضا میرزازاده در نشست خبری چهارمین جشنواره سراسری موسیقی موغام در جمع خبرنگاران اظهار کرد: این جشنواره از سال ۹۱ فعالیت خود را آغاز کرد و اکنون پس از پشت سر گذاشتن سه دوره چهارمین دوره خود را برگزار می‌کند و هدف از برگزاری این جشنواره صیانت از موسیقی اصیل آذربایجان به عنوان میراث ناملموس بشری است.

جشنواره موغام تبریز تخصصی ترین جشنواره موسیقی کشور است

وی با اشاره به اهداف دیگر چهارمین جشنواره سراسری موسیقی موغام افزود: شناسایی استعدادها از دیگر اهداف برگزاری چهارمین جشنواره سراسری موسیقی مقام است تا خوانندگان و نوازندگان در میدان رسمی هنر خود را محک بزنند و هنر خود را در معرض داوری قرار دهند.

دبیر چهارمین جشنواره سراسری موسیقی موغام با اعلام این خبر افزود: این جشنواره در دو بخش خوانندگی و نوازندگی در دو گروه سنی ۹ تا ۱۷ سال و ۱۸ تا ۴۰ سال برگزار می‌شود و یک نوازنده ۷ ساله و یک خواننده ۴۶ ساله قرار است در بخش جنبی این جشنواره هنرنمایی کنند.

میرزازاده با بیان اینکه ۳۴۷ اثر به دبیرخانه چهارمین جشنواره سراسری مقام تبریز ارسال شده است، اظهار کرد: آمار این آثار ۴۰ درصد نسبت به دوره قبلی افزایش یافته است.

جشنواره موغام تبریز تخصصی ترین جشنواره موسیقی کشور است

وی ادامه داد: از تعداد ۳۴۷ اثر ۲۵۵ اثر در بخش نوازندگی و ۹۲ اثر در بخش خوانندگی به دبیرخانه چهارمین جشنواره سراسری مقام تبریز ارسال شده است از این تعداد ۲۸۹ نفر مرد و ۵۸ نفر زن شرکت کرده‌اند.

دبیر چهارمین جشنواره سراسری موسیقی موغام بیان کرد: از یکصد و ۳۴ نفر در بخش نهایی و اجراهای زنده توسط هیات داوران انتخاب شدند که از این تعداد ۴۳ نفر خواننده و ۹۱ نفر نوازنده به بخش نهایی راه یافته‌اند.

میرزازاده با بیان اینکه آثار ارسال شده به دبیرخانه چهارمین جشنواره سراسری مقام تبریز از ۱۸ شهر ۸ استان است، گقت: این آثار از استان های آذربایجان شرقی آذربایجان غربی اردبیل زنجان همدان تهران البرز و لرستان است.

وی با بیان اینکه جشنواره مقام تبریز تخصصی‌ترین جشنواره موسیقی کشور است، افزود: این جشنواره سراسری با حضور ۵۰ داور آثار ارسال شده را انتخاب می‌کند.

امیدواریم دبیرخانه دائمی جشنواره موغام را در تبریز تاسیس کنیم

مدیرعامل سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری تبریز نیز در ادامه این جلسه با بیان این مطلب اظهار کرد: در برنامه های کلان این سازمان برگزاری جشنواره بین المللی موغام در اولویت ما قرار دارد و امیدواریم دبیرخانه دائمی جشنواره موغام را در تبریز تاسیس کنیم و از هنرمندان کشورهای همسایه و بین المللی دعوت کنیم.

امیر نصیر بیگی ادامه داد: یعقوب هوشیار شهردار تبریز پای ثابت تمام جشنواره های تعطیل شده تبریز است و امیدواریم جشنواره موغام را با همدلی و کیفیت عالی برگزار کنیم.

وی بیان اینکه باید از هویت بومی و اصالت آذربایجان نقش جدی‌مان را ایفا کنیم اظهار کرد: وجود اقوام در کشور ظرفیت و فرصت بی‌نظیر است تنوع قومیت و فرهنگ و فولکلور هر منطقه باید به ترکیب واحد برسد و آذربایجان یکی از مناطق تاثیرگذار ایران است و نقش مرجعیتی در بحث‌های هنر دارد.

گفتنی است مراسم اختتامیه این جشنواره ساعت ۱۵ پنجم اسفند ماه امسال در مرکز همایش‌های بین‌المللی شهریار خاوران برگزار می‌شود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.