تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۶ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۷:۳۲
کد خبر : 14356

آذربایجان شرقی تنها استان بعد از تهران صادرکننده مجوز کتاب است

آذربایجان شرقی تنها استان بعد از تهران صادرکننده مجوز کتاب است
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی با بیان این‌که آذربایجان شرقی تنها استان صادرکننده مجوز کتاب به جز تهران است، افزود: مرکز روایت آذربایجان، مرکز رشد انقلاب و فرهنگسرای حجاب در استان در حال احداث هستند.

به گزارش تابان خبر، سیدمحمدحسین بلاغی روز چهارشنبه در سلسله نشست های رسانه ای رسم خدمت، با اشاره به نقش رسانه ها در اطلاع رسانی رویدادهای مختلف جامعه، اظهار کرد: از اصحاب رسانی در راستای جهت سازی قدردانی می کنم، این سلسله نشست‌ها نگاهی برای ارایه خدمات دولت در سه سال گذشته برگزار شده و هیچ شائبه ی انتخاباتی و تبلیغاتی نداریم بلکه لازم بود اقدامات دولت برای مردم تبیین شود البته نقد و پرسش و مطالبه ی رسانه ها بسیار مهم است.

 

آذربایجان شرقی تنها استان بعد از تهران صادرکننده مجوز کتاب است

وی با اشاره به بازدید میدانی شهید رحمتی، استاندار فقید آذربایجان شرقی از اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، گفت: شهید رحمتی نیز قبل از حادثه به طور میدانی در اداره کل حضور داشت و چندین ساعت جلسه با او برگزار کردیم که در این جلسه ۱۵ تکلیف برای اداره کل ارشاد ارائه کرد، او همواره معتقد بود که تبریز نه به وسیله ی بنا و ساختمان بلکه باید به واسطه ی فرهنگ و تمدنی که دارد به شاخص و برند جهانی تبدیل شود.

وی تاکید کرد: شیوه ی‌مدیریت شهید رحمتی شیوه ی بگیر و ببند نبود اما مطالبه ی ایشان اصلاح گرانه بود و همواره فردی جدی و مطالبه گر بود و در جهت تقویت مدیریت گام برمیداشت.

وی با اشاره به حضور اثر بخش شهید آیت الله آل هاشم به عنوان یکی از ارکان توسعه ی فرهنگی در مدت اخیر به ویژه در جلسات شورای فرهنگ عمومی استان، گفت: شهید آل هاشم همواره نگاه باز حمایتی و پشتیبانی به مسایل فرهنگی داشت که این امر باعث شد در تمامی شاخص های فرهنگی رو به رشد شده و به وضعیت مطلوبی دست پیدا کنیم.

 

بلاغی تکمیل پروژه ی مقبره الشعرای تبریز را یکی از افتخارات این دولت عنوان کرد و گفت: اعتبارات عمرانی فرهنگ استان در سال‌های ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ نسبت به سال های ۹۹ و ۱۴۰۰ هفت برابر شده است یعنی از ۲۲ میلیارد تومان به ۱۵۴ میلیارد تومان افزایش یافته است، برای تکمیل پروژه ی مقبرالشعرای طی دو سال اخیر ۷۲ میلیارد تومان هزینه شده است که ۵۰ میلیارد تومان آن سال اخیر و ۲۲ میلیارد تومان نیز امسال تخصیص شده است.

وی با بیان اینکه امسال ۵۰ میلیارد تومان برای چهار پروژه ی شهرستانی هزینه می شود، گفت: پروژه‌های شهرستان آذرشهر، ملکان، به اتمام رسیده و پروژه‌های کلیبر و هشترود نیز بالای ۸۰ درصد پیشرفت داشته است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان با تاکید بر اینکه در حوزه ی فعالیت های هنری رشد خوبی داشته ایم، اظهار کرد: در تعداد و‌اجرای نمایش رشد ۶۳ درصدی و همچنین در تماشای نمایش ۴۷ درصد رشد داشته ایم و در اجرای صحنه‌‌های موسیقی بعد از استان تهران دارای رتبه ی یک هستیم.

وی از افزایش هشت درصدی آموزشگاه های هنری در استان خبر داد و گفت: فیلم های تولید شده و مجوز دار‌ توسط هنرمندان نیز به ۸۱ درصد افزایش یافته است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.