تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۴:۱۶
کد خبر : 5197

آغاز به کار شانزدهمین جشنواره بین المللی حرکت بخش درون دانشگاهی در دانشگاه تبریز

آغاز به کار شانزدهمین جشنواره بین المللی حرکت بخش درون دانشگاهی در دانشگاه تبریز

به گزارش تابان خبر، دکتر موسی رضائی، معاون دانشجویی دانشگاه تبریز، پیش از آیین گشایش این جشنواره ضمن تقدیر و تشکر از دست اندرکاران برگزاری این جشنواره و به خصوص دانشجویان شرکت کننده، گفت: بزرگترین افتخار زندگی من، در زمان دوران دانشجویی و فعالیت در کنار دانشجویان بوده است. وی در ادامه با اشاره به

به گزارش تابان خبر، دکتر موسی رضائی، معاون دانشجویی دانشگاه تبریز، پیش از آیین گشایش این جشنواره ضمن تقدیر و تشکر از دست اندرکاران برگزاری این جشنواره و به خصوص دانشجویان شرکت کننده، گفت: بزرگترین افتخار زندگی من، در زمان دوران دانشجویی و فعالیت در کنار دانشجویان بوده است.

وی در ادامه با اشاره به برنامه های هفته گرامیداشت خوابگاه های دانشجویی  از 16 لغایت 22 اردیبهشت ماه در دانشگاه تبریز افزود: در این هفته برنامه ها متنوع فرهنگی، اجتماعی و ورزشی با مشارکت و همکاری دانشجویان در خوابگاه و در سطح دانشگاه برگزار می شود که در این برنامه ها از توانمندیها و ظرفیت های دانشجویان استفاده می شود.

مجتبی صفری، معاون مدیر کل پشتیبانی فرهنگی و اجتماعی وزات علوم، تحقیقات و فناوری نیز در این آیین گفت: سیاستگذاری جشنواره بین المللی حرکت در وزات علوم، تحقیقات و فناوری انجام می شود و ادامه اقدامات و کارهای اجرایی توسط دانشجویان و با کمک و حمایت معاونت فرهنگی و اجتماعی در دانشگاه ها صورت می گیرد.

آغاز به کار شانزدهمین جشنواره بین المللی حرکت بخش درون دانشگاهی در دانشگاه تبریز

وی در ادامه برپایی جشنواره بین المللی حرکت از سوی دانشجویان را از جمله مهمترین دستاوردهای انجمن های علمی دانشجویی در دانشگاه ها بیان کرد و افزود: امسال نفرات برتر و مقام آوران این جشنواره برای حمایت بیشتر به بنیاد نخبگان معرفی خواهند شد.

وی در بخش دیگر سخنان خود، با بیان اینکه 25 سال از تاسیس اولین انجمن علمی می گذرد، گفت: فرآیند نخبه پروری از انجمن علمی آغاز می شود و بر همین اساس انجمن های علمی دانشجویی می توانند نقش تعیین کننده ای در حل برخی چالش ها و مشکلات خرد و کلان کشور داشته باشند.

مدیر امور اجتماعی دانشکاه تبریز نیز در این آیین با اشاره به دستاوردها و اهداف برگزاری این جشنواره درون دانشگاهی، ملی و بین المللی گفت: دانشگاه تبریز در این جشنواره همیشه جزو دانشگاه های برتر و پیشرو بوده است و هر ساله چندین مقام برتر را در بخش های مختلف بدست می آورد.

حجت الاسلام احمد حمیدی، در ادامه با بیان اینکه دانشگاه تبریز در 6 سال اخیر در بخش بین المللی جشنواره؛ در بین دانشگاه های کل کشور موفق به کسب مقام اول و یا دوم شده است، تصریح کرد: این جشنواره در دوبخش رقابتی و نمایشگاهی برگزار می شود که در بخش نمایشگاهی از بین 106 عنوان انجمن 100 انجمن در غرفه ها  اعم از دانشکده های فنی و مهندسی مرند و دانشکده کشاورزی و منابع طبیعی اهر در قالب 27 غرفه حضور دارند.

آغاز به کار شانزدهمین جشنواره بین المللی حرکت بخش درون دانشگاهی در دانشگاه تبریز

مدیر امور اجتماعی با تاکید بر اینکه در بخش نمایشگاهی برای ارتباط دادن انجمن های علمی دانشجویی مرتبط با مراکز خارج از دانشگاه اعم از مراکز صنعتی و اداری و خدماتی هماهنگی های لازم جهت بازدید مسئولان مربوطه انجام شده است، یادآور شد: زمینه های رقابت در جشنواره، تالیف و ترجمه کتاب؛ نشریه؛ اختراع؛ محتوای دیجیتال؛ کارآفرینی؛ ابداع و نوآوری؛ خلاقانه در بین رشته های علوم انسانی؛ فنی و مهندسی؛ کشاورزی، علوم پایه و … است.

به گفته وی آثار برگزیده در بخش درون دانشگاهی جهت شرکت در بین آثار سایر دانشگاه ها به بخش بین الملل ارسال خواهد شد.

وی در ادامه با بیان اینکه در حال حاضر 106 انجمن علمی دانشجویی در زمینه‌های مختلف علوم انسانی، معماری، کشاورزی و دامپزشکی، فنی و مهندسی و علوم پایه در دانشگاه تبریز مشغول به فعالیت هستند، تصریح کرد: از این تعداد 25 انجمن در زمینه علوم انسانی، 43 انجمن در راستای فنی و مهندسی، 17 انجمن در زمینه کشاورزی و دامپزشکی، 5 انجمن در ارتباط با معماری و هنری و 15 انجمن دیگر در بین رشته ای فعالیت می کنند.

لازم به ذکر است؛ بازدید از نمایشگاه بخش درون دانشگاهی شانزدهمین جشنواره بین المللی حرکت از 17 تا 20 اردیبهشت ماه، همه روزه از ساعت 9 صبح لغایت 16 بعد از ظهر در محل نگارخانه شهید آوینی واقع در ساختمان شهید باکری برای علاقمندان دایر است.

انتهای پیام

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.