تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۴ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۴:۵۱
کد خبر : 3960

بهار تحصیل با حضور دانش آموزان و دانشجویان در مراکز آموزشی آذربایجان‌شرقی

بهار تحصیل با حضور دانش آموزان و دانشجویان در مراکز آموزشی آذربایجان‌شرقی

به گزارش تابان خبر، ۲۵ ماه دوری از مدارس و دانشگاه ها، آموزش حضوری را به کما برده و دانش آموزان و دانشجویان را دلتنگ حضور در مدرسه و دانشگاه کرده است. بر اساس مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا از امروز ۱۴ فروردین ماه تمام مدارس و دانشگاه‌های استان با رعایت شیوه نامه های

به گزارش تابان خبر، ۲۵ ماه دوری از مدارس و دانشگاه ها، آموزش حضوری را به کما برده و دانش آموزان و دانشجویان را دلتنگ حضور در مدرسه و دانشگاه کرده است.

بر اساس مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا از امروز ۱۴ فروردین ماه تمام مدارس و دانشگاه‌های استان با رعایت شیوه نامه های بهداشتی به صورت حضوری فعالیت خود را آغاز می کنند و در این راستا مسئولان و متولیان آموزشی آذربایجان شرقی در عمل به این مصوبه شرایط و تمهیدات لازم را برای تحصیل حضوری دانش آموزان و دانشجویان فراهم کرده اند.

حضور ۸۵۰ هزار دانش آموز و نوآموز در مدارس

مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی با بیان اینکه از امروز مدارس استان آماده حضور دانش آموزان است، اظهار کرد: با ابلاغیه ستاد ملی کرونا و وزارت آموزش و پرورش، تمهیدات آماده سازی بازگشایی مدارس انجام شده و آذربایجان شرقی پیشتاز بازگشایی بوده در این راستا جلسات شورای معاونان و مدیران مدارس برگزار شده است.

جعفر پاشایی با اشاره به اینکه بعد از ۲۵ ماه دوری از مدارس، هم اکنون حدود ۸۵۰ هزار دانش آموز و نوآموز در هشت هزار و ۵۰۰ مدرسه  و ۳۳ هزار کلاس درس حاضر شده اند، افزود: آموزش و پرورش ضمن توجه و احترام به دغدغه خانواده ها، محیط مدارس را کاملا ضدعففونی کرده و مدارس از نظر بهداشتی کاملا آماده بازگشایی است.

مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی با تاکید بر اینکه با وجود همه محدودیت های مالی مشکلی از بابت حضور دانش آموزان در مدارس نداریم، گفت: همکاران ما اعم از مدیران و معاونان و معلمان هماهنگی لازم را با فرمانداران و مسئولان شهرستان برای بازگشایی مدارس انجام داده اند.

 

خوابگاه ها و محیط دانشگاه کاملا ضدعفونی شده است 

رییس دانشگاه علوم پزشکی تبریز در گفت وگویی اظهار کرد: بیشتر دانشگاه های علوم پزشکی از جمله دانشگاه علوم پزشکی تبریز از مهر ماه سال گذشته تا حدود زیادی پذیرای دانشجویان بود که تجربه های خوبی را در حوزه کرونا کسب کردیم.

دکتر بهمن نقی پور با تاکید بر اینکه از امروز دانشگاه علوم پزشکی تبریز آماده حضور دانشجویان است، گفت: در این راستا آماده سازی محیط در ایام نوروز  توسط همکاران انججام شده است همچنین همکاران ما در دانشگاه تمامی کلاس ها، آزمایشگاه ها، خوابگاه ها و سلف های سرویس را ضدعفونی کرده اند.

وی با اشاره به واکسیناسیون دانشجویان و کادر علمی این دانشگاه نیز گفت: ۱۰۰ درصد دانشجویان دوز اول و حدود ۱۰۰ درصد نیز دوز دوم و نزدیک به این رقم نیز دوز سوم را دریافت کرده اند و ما با طیب خاطر پذیرای حضور دانشجویان در دانشگاه هستیم.

 

تمام شرایط برای حضور دانشجویان در دانشگاه تبریز فراهم است

رییس دانشگاه تبریز با بیان اینکه از مهر ماه سال گذشته قرار بود آموزش حضوری در دانشگاه راه اندازی شود، گفت: ابتدا قرار بود دانشجویان تحصیلات تکمیلی از آبان به صورت حضوری در کلاس باشند ولی به دلیل شیوع کرونا این امر به تاخیر افتاد و از نیمسال دوم هم قرار بود اکثریت دوره های مقاطع تحصیلی اعم از کارشناسی، ارشد و دکتری به صورت حضوری در کلاس حاضر باشند که به دلیل سویه اومیکرون به تاخیر افتاد.

دکتر نصرالله زاده خاطرنشان کرد: با تصمیم ستاد ملی کرونا و وزارت علوم، تصمیم گرفتیم از امروز دانشجویان تمام مقاطع تحصیلی آموزش را به صورت حضوری برگزار کنند که در این راستا دانشجویان ارشد و دکتری ورودی سال ۹۷  از امروز شروع می کنند و بلافاصله دانشجویان وروردی ۱۳۹۹ و ۱۴۰۰ با تحویل خوابگاه، آموزش حضوری را آغاز می کنند.

رییس دانشگاه تبریز با تاکید بر اینکه تمامی شرایط برای حضور دانشجویان فراهم بوده و هیچ کمبودی وجود ندارد، گفت: در تمامی دوره ها از جمله پایان نامه و دفاعیه ها به صورت حضوری برگزار می شود.

وی با بیان اینکه بسیاری از دانشجویان تحصیلات تکمیلی از قبل هم برای انجام پروژه ها در دانشگاه حضور داشتند، اظهار کرد: پنج هزار و ۳۰۰ دانشجوی غیربومی در خوابگاه ها مستقر می شوند که تمام پروتکل های بهداشتی برای حضور این افراد رعایت شده است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.