تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۸ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۴:۱۲
کد خبر : 12471

جایگاه کاراته آذربایجا‌ن‌شرقی را ارتقا می‌بخشیم

جایگاه کاراته آذربایجا‌ن‌شرقی را ارتقا می‌بخشیم

به گزارش تابان خبر،/ مهسا جلیلی: محمد افسری در نشست مطبوعاتی هیات کاراته استان اظهار کرد: متاسفانه بین اصحاب رسانه و هیات کاراته حلقه مغفول است و رشته کاراته مغفول مانده است و این در حالی است که استان ما در ورزش قهرمانی کاراته، پیشینه دیرینه دارد. وی افزود: زمانی که هیات کاراته را تحویل

به گزارش تابان خبر،/ مهسا جلیلی: محمد افسری در نشست مطبوعاتی هیات کاراته استان اظهار کرد: متاسفانه بین اصحاب رسانه و هیات کاراته حلقه مغفول است و رشته کاراته مغفول مانده است و این در حالی است که استان ما در ورزش قهرمانی کاراته، پیشینه دیرینه دارد.

جایگاه کاراته آذربایجا‌ن‌شرقی را ارتقا می‌بخشیم

وی افزود: زمانی که هیات کاراته را تحویل گرفتیم، هیات از لحاظ سخت افزاری و نرم افزاری در وضعیت اسفناکی به سر می برد.

وی با بیان اینکه در بخش کاراته کنترل، قهرمانی استان را احیا کردیم، خاطرنشان کرد: مسابقات لیگ برای کاراته استان در تعطیلی به سر می برد و با تلاش بی وقفه آن را احیا کردیم و به لیگ کشوری، تیم اعزام کردیم.

رئیس هیات کاراته استان با اشاره به اینکه در هیات کاراته، قبل از ما، جوی حاکم بود که مانع پیشرفت کاراته می شد، اعلام کرد:فلسفه تعویض مسئولان کاراته هم در چارچوب پیشرفت کاراته بوده است و تاکنون، به دلایل شخصی، در انتصابات کاراته، کسی را عزل نکرده ایم، بلکه تمام این تغییرات در جهت پیشرفت هیات کاراته استان صورت گرفته است.

وی اظهار کرد: اساتید حرفه‌ای و مجربی در رشته کاراته استان داریم که برند جهانی هستند و از چنین پتانسیلی بهره مند هستیم و با این حال حواشی مختلف مانع از بهره مندی ما از این اساتید شده است، به دلایل حمایت از افراد حرفه ای و داورهای جهانی استان، مورد غضب برخی افراد قرار گرفته ایم.

می خواهیم هیات کاراته را به جایگاهی که لایق آذربایجان است ارتقا دهیم

افسری با تاکید بر اینکه در خصوص عدم قهرمانی تیم های کاراته استان، آسیب شناسی کرده‌ایم، گفت: از اساتید حرفه‌ای به عنوان مربی دعوت کردیم تا آموزش های لازم را ارائه دهند، همچنین مسابقات استعدادیابی کاراته را با همکاری آموزش و پرورش آغاز نموده و تیم آینده سازان را به لیگ تیم اعزام کردیم.

وی تاکید کرد:تمام هزینه ها را معطوف به قهرمانی ها می کنیم.محافظه کاری را کنار گذاشتیم، نمی گوییم در هیات گل و بلبل است، با این حال، پیشرفت کاری خود را گزارش می دهیم.

رئیس هیات کاراته استان در خصوص اهم اقدامات صورت گرفته هیات گفت: عمده ترین عملکرد، ساماندهی و سازماندهی وضعیت نابسامان هیات کاراته بود، قهرمان پروری و سازمان دهی سبک های کاراته بود، همچنین کلاس های آموزشی برای مربیان برگزار کردیم و آنها را از نظر علمی و فنی ارتقا دادیم.

افسری خاطرنشان کرد: مسابقات لیگ را آغاز کردیم و به نفرات برتر هم جوایز نفیسی اهدا می کنیم.همچنین ارتباط سازنده‌ای با فدراسیون برقرار کردیم و در تلاش هستیم در فدراسیون کشور هم، نفراتی در آینده داشته باشیم.

وی اعلام کرد: همچنین در رشته کاراته، رده نونهالان سرمایه گذاری کردیم و به همین منظور به صورت مداوم مسابقات برگزار می کنیم.

وی در خاتمه تاکید کرد: از لحاظ مالی و اداری، هیچ چشم داشتی از هیات کاراته نداریم، سودای مدیریت نداریم و در تلاش هستیم که جایگاه کاراته استان را ارتقا بخشیم‌.

ابراهیم رضایی، دبیر هیات کاراته استان نیز در این جلسه گفت: ۱۵۰ نفر داور صاحب درجه، ۹۰ نفر داور فعال در استان هستند.

جایگاه کاراته آذربایجا‌ن‌شرقی را ارتقا می‌بخشیم

وی اعلام کرد: با شرکت ۴۰۴ نفر، مسابقات سبکی را در استان برگزار کردیم.

رضایی اعلام کرد: هیات کاراته استان به رتبه های ۲۷ و ۲۸ کشوری رکود کرده بود و با این حال در مسابقات لیگ کرمانشاه، شرکت کردیم و با ۵ مدال در رتبه سوم کشوری قرار گرفتیم و این موفقیت چشمگیری برای کاراته استان بود.

وی افزود: همچنین به لیگ آینده سازان، تیم اعزام کرده بودیم و تیم ما با ۲۰ امتیاز سرگروه بود، بسیاری از موانع باعث شد که تیم ما تنها با کسر یک امتیاز صعود نکند.

رضایی گفت: ۴۷ سبک فعال در کاراته و در مجموع ۲۰۰ باشگاه فعال در استان داریم.

خبر از: مهسا جلیلی

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.