تاریخ انتشار : دوشنبه ۸ آبان ۱۴۰۲ - ۹:۴۲
کد خبر : 9847

حضور پررنگ بانوان در تئاتر خیابانی تبریزیم مایه دلگرمی است

حضور پررنگ بانوان در تئاتر خیابانی تبریزیم مایه دلگرمی است

به گزارش تابان خبر، پرویز فلاحی پور در حاشیه ششمین جشنواره سراسری تئاتر خیابانی تبریزیم با اشاره به نقش بانوان در این جشنواره اظهار کرد: شرکت بانوان در مسائل اجتماعی و هنری قابل تحسین است و حضور این قشر در جشنواره تئاتر تبریزیم پررنگ بود. وی با بیان اینکه بانوان با دقت نظری که دارند

به گزارش تابان خبر، پرویز فلاحی پور در حاشیه ششمین جشنواره سراسری تئاتر خیابانی تبریزیم با اشاره به نقش بانوان در این جشنواره اظهار کرد: شرکت بانوان در مسائل اجتماعی و هنری قابل تحسین است و حضور این قشر در جشنواره تئاتر تبریزیم پررنگ بود.

وی با بیان اینکه بانوان با دقت نظری که دارند نمایش های موفقی را در جشنواره تئاتر خیابانی تبریزیم اجرا کردند، گفت: حضور بانوان در تئاتر خیابانی باعث می شود که این ژانر هنری مردانه به نظر نیاید و این تلاش هم با استقبال خوبی همراه بود.

این داور برجسته ملی تئاتر، نقش بانوان در عرصه های کارگردانی، نویسندگی و بازیگری را چشمگیر دانست و افزود: بانوان در ششمین جشنواره سراسری تئاتر خیابانی تبریزیم خوش درخشیدند و برگزاری چنین جشنواره هایی باعث پرورش هنرمندان حرفه ای می شود و به غنای فرهنگی کشور کمک می کند.

 

فلاحی پور با بیان اینکه نهادهای فرهنگی از جمله سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری تبریز با اجرای نقش حمایتی و همراهی در توسعه هنر تئاتر موثر هستند، گفت: در کشورهای دیگر نگرش جدی به مقوله تئاتر خیابانی می‌ شود و به جای اینکه مردم به سالن های تئاتر بروند، آنها تئاتر را به خیابانها می برند و این امر باعث فرهنگ‌سازی برای تماشای تئاتر و به مرور زمان هدایت مردم به سالن های تئاتر می شود.

 

ششمین جشنواره تئاتر خیابانی تبریزیم پس از چندین سال وقفه به همت سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری تبریز با همراهی شهرداری مناطق دهگانه، با همدلی موثر شهرداری منطقه ۱، منطقه ۲ و سازمان سیما منظر و دیگر نهادهای متولی در مجموعه ائل گلی تبریز برگزار شد.

مصاحبه از زهرا ناصران

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.