تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۲ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۲
کد خبر : 5628

دانشگاه تبریز جزو پراستنادترین دانشگاه‌های جهان شد

دانشگاه تبریز جزو پراستنادترین دانشگاه‌های جهان شد

به گزارش تابان خبر به نقل از روابط عمومی دانشگاه تبریز، جلال شیری، با اعلام این خبر گفت: براساس آخرین اطلاعات منتشر شده توسط پایگاه شاخص‌های علم (ESI)، دانشگاه تبریز در 10 حوزه علمی جزء پراستنادترین دانشگاه‌های جهان شناخته شد. وی افزود: دانشگاه تبریز، در حوزه‌های موضوعی مهندسی، شیمی، علوم مواد، علوم کشاورزی، داروشناسی و

به گزارش تابان خبر به نقل از روابط عمومی دانشگاه تبریز، جلال شیری، با اعلام این خبر گفت: براساس آخرین اطلاعات منتشر شده توسط پایگاه شاخص‌های علم (ESI)، دانشگاه تبریز در 10 حوزه علمی جزء پراستنادترین دانشگاه‌های جهان شناخته شد.

وی افزود: دانشگاه تبریز، در حوزه‌های موضوعی مهندسی، شیمی، علوم مواد، علوم کشاورزی، داروشناسی و سم شناسی، علوم گیاهی و جانوری، محیط زیست و بوم شناسی، زیست شناسی و زیست شیمی، علوم رایانه و زمین شناسی به ‌عنوان یک درصد دانشگاه‌ و مؤسسات پژوهشی پراستناد برتر دنیا شناخته شده است.

لازم به ذکر است؛ بر اساس آخرین دو ماهنامه پایگاه شاخص های اساسی علم (ESI)، تعداد دانشگاه ها و مؤسسات پژوهشی  پراستناد برتر دنیا در تمامی حوزه های موضوعی 8557  مورد است که 115 دانشگاه و مؤسسه پژوهشی از کشور جمهوری اسلامی ایران نیز در این فهرست مشاهده می‌شود.

تعداد دانشگاه ها و مؤسسات پژوهشی پراستناد برتر ایرانی در این پایگاه از 112 مورد در سال گذشته به 115 مورد در سال جاری رسیده است.
دانشگاه ها و مؤسسات پژوهشی پر استناد برتر ایران در 19 حوزه موضوعی حضور داشته اند که بیشترین تعداد در حوزه موضوعی مهندسی با 59 دانشگاه و مؤسسه پژوهشی بوده است.

در روزآمد سازی اخیر پایگاه ESI که مربوط به بازه زمانی ۲۰۲۲-۲۰۱۲ است، کشور جمهوری اسلامی ایران با ۱۱۵ دانشگاه و مؤسسه پژوهشی پر استناد برتر دنیا، بعد از ترکیه دارای بالاترین سهم در بین کشورهای اسلامی است.

یادآور می شود، ترکیه با ۱۳۶ دانشگاه و مؤسسه پژوهشی یک درصد برتر در جایگاه ۱۳ دنیا قرار دارد و ایران در جایگاه ۱۴ دنیا قرار دارد. بعد از ایران و در بین کشورهای اسلامی، عربستان سعودی با ۴۱ دانشگاه و موسسه پژوهشی در جایگاه ۲۳ دنیا و مصر با ۳۹ دانشگاه و مؤسسه پژوهشی در جایگاه ۲۴ دنیا قرار دارد. پاکستان با ۳۷ دانشگاه و موسسه پژوهشی در جایگاه ۲۵ دنیا قرار دارند.

پایگاه ESI براساس تعداد استنادات دریافتی به مقالات منتشر شده در نشریات نمایه شده در خود، دانشگاه‌ها و مؤسسات پژوهشی را در ۲۲ حوزه موضوعی رتبه‌بندی می‌کند و ۱ درصد مؤسسات پراستناد برتر را انتخاب می‌کند.

انتهای پیام

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.