تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۴ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۳:۳۰
کد خبر : 14329

رشد ۴۸ درصدی صادرات گمرکات آذربایجان شرقی

رشد ۴۸ درصدی صادرات گمرکات آذربایجان شرقی
ناظر گمرکات آذربایجان شرقی از رشد ۴۸ درصدی صادرات در سال جاری با ارزش ۳۰۹ میلیون دلار انواع کالا از گمرکات آذربایجان شرقی خبر داد.

به گزارش تابان خبر، صادق نامدار اظهار کرد: در این مدت ۵۴۷ هزار تن کالا از گمرکات استان به کشورهای هدف صادرات انجام شده که در بین گمرکات استان بیشترین میزان صادرات متعلق به گمرک تبریز با حدود ۲۰۸ هزار تن به ارزش ۱۴۷ میلیون دلار است.

رشد ۴۸ درصدی صادرات گمرکات آذربایجان شرقی

وی پنج قلم عمده کالاهای صادراتی را شمش فولادی ۲۴ میلیون دلار، پلیمرهای استیرن ۲۳ میلیون دلار، میلگرد فولادی ۲۲ میلیون دلار، قیر ۱۸ میلیون دلار و شمش روی ۱۸ میلیون دلار، اعلام کرد.

 

نامدار گفت: مقاصد اول صادراتی گمرکات آذربایجان شرقی به ترتیب کشور ترکیه با ۱۹۱ هزار تن به ارزش ۱۵۳.۸ میلیون دلار، عراق با ۶۳ هزار تن به ارزش ۴۰.۷ میلیون دلار، ارمنستان با ۱۸۶ هزار تن به ارزش ۳۵ میلیون دلار، گرجستان با ۳۱ هزار تن به ارزش ۱۳.۷ میلیون دلار و آذربایجان با ۱۹ هزارتن به ارزش ۱۲.۱ میلیون دلار پنج کشوری هستند که در مجموع سهم حدود ۸۸.۳ درصد وزن و ۷۲.۸ درصد ارزش از کل صادرات استان را به خود اختصاص دادند.

نامدار همچنین با اشاره به واردات قطعی گمرکات آذربایجان شرقی اظهار کرد: در ۲ ماه امسال ۸۷ هزار تن کالا به ارزش ۲۵۴.۸ میلیون دلار از طریق گمرکات استان وارد کشور شده که به لحاظ ارزش ۲۰ درصد و از نظر وزن ۳۰ درصد افزایش داشته است.

وی افزود: عمده اقلام وارداتی به استان شامل کامیون های کشنده به ارزش ۴۳ میلیون دلار، گوشت گاو گرم ۲۵میلیون دلار، انواع توتون ۲۴ میلیون دلار، گوشت گاو منجمد ۱۶ میلیون دلار و موز هفت میلیون دلار بوده که این اقلام بیشتر از کشورهای ترکیه، چین، امارات، آلمان و برزیل وارد شده است.

وی افزود: پنج کشور یاد شده در حدود ۹۳.۴ درصد وزن و ۹۰.۳ درصد از کل ارزش واردات آذربایجان شرقی را به خود اختصاص دادند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.