تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱۱ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۳
کد خبر : 5568
چاپ خبر دیدگاه‌ها برای روند بهسازی مجموعه ورزشی یادگار امام تبریز به کجا رسید؟ بسته هستند

روند بهسازی مجموعه ورزشی یادگار امام تبریز به کجا رسید؟

روند بهسازی مجموعه ورزشی یادگار امام تبریز به کجا رسید؟

به گزارش تابان خبر، تابستان سال گذشته و پس از اولین سفر رئیس جمهور به تبریز، مبلغ ۳۸۵ میلیارد تومان به حوزه ورزش استان اختصاص یافت که از این رقم ۱۲۰ میلیارد تومان به بازسازی ورزشگاه یادگار امام (ره) تبریز شامل می‌شود که عمده مشکلات و نواقصات این مجموعه برطرف خواهد شد. به منظور اطلاع

به گزارش تابان خبر، تابستان سال گذشته و پس از اولین سفر رئیس جمهور به تبریز، مبلغ ۳۸۵ میلیارد تومان به حوزه ورزش استان اختصاص یافت که از این رقم ۱۲۰ میلیارد تومان به بازسازی ورزشگاه یادگار امام (ره) تبریز شامل می‌شود که عمده مشکلات و نواقصات این مجموعه برطرف خواهد شد.

روند بهسازی مجموعه ورزشی یادگار امام تبریز به کجا رسید؟

به منظور اطلاع از آخرین اقدامات انجام شده در مجموعه ورزشی یادگار امام (ره) پس از سفر ریاست جمهور به استان، روز پنج شنبه، ۱۱ خردادماه تور رسانه‌ای به همت روابط عمومی استانداری آذربایجان شرقی با حضور جمعی از خبرنگاران و عکاسان از محوطه‌‌ی استانداری به سمت مجموعه ورزشی یادگار امام (ره) آغاز شد، بعد از پیمودن مسیر ۱۵ دقیقه‌ای با دو ون سواری مملو از خبرنگار و عکاس وارد محوطه‌‌ی ورزشگاه یادگار امام (ره) می‌شویم، صندلی‌های خالی استادیوم به سه رنگ سبز، سفید و قرمز بزرگی آن را چندین برابر نشان می‌دهد.

روند بهسازی مجموعه ورزشی یادگار امام تبریز به کجا رسید؟

در بدو ورود به استادیوم خالی، بازار سلفی برای بانوان خبرنگاری که اولین بار زمین بازی را از نزدیک می‌بینند، گرم است.

واکنش و ذوق بانوان خبرنگار برایم جالب به نظر می‌رسد، یکی از بانوان با لمس چمن سفت میدان بازی می‌گوید؛ کاش یکبار هم فوتبال مخصوص بانوان در این زمین برگزار شود و تمامی تماشاگران آن، خانم باشند که یکی از خانم‌ها در جواب آرزوی او، بی درنگ و باخنده می‌گوید؛ به همین خیال باش! ما فاتحان استادیوم خالی هستیم.

یکی از آقایان که شاهد گفت‌وگو و ذوق بانوان برای مشاهده‌ی استادیوم است، با لحن شوخی و همدردی، می‌گوید: واقعا ارزشی ندارد خودتان را به خاطر اینکه نمی‌توانید بازی را از استادیوم تماشا کنید، آزرده خاطر کنید، اتفاقا تماشای بازی از تلویزیون لذت دیگری دارد، من که تماشای بازی در خانه بدون دغدغه‌ی ترافیک، دردسر و شلوغی تردد بعد و قبل بازی را ترجیح می‌دهم، شماها هم اگر تجربه‌ی حضور در باشگاه را داشته باشید، قطعا با من عقیده می‌شوید.

بعد از بازدید ۲۰ دقیقه‌ای از زمین بازی، بازسازی سیستم هیتینگ، مقاوم سازی سکوها، در گوشه‌ای از زمین معاون ورزشی و معاون فنی اداره کل ورزش و جوانان آذربایجان شرقی توضیحاتی در خصوص آخرین اقدامات انجام شده برای مجموعه ورزشی یادگار امام (ره) به خبرنگاران ارائه می‌دهد.

جواد امان زاده- معاون ورزشی اداره کل ورزش و جوانان آذربایجان شرقی در جمع خبرنگاران با بیان اینکه اعتبارات خوبی در جریان سفر نخست رییس جمهور به مجموعه ورزشی یادگار امام(ره) اختصاص یافت، اظهار می‌کند: امسال در جریان سفر دوم، اعتبارات خوبی برای این طرح پیش بینی شده است.

وی ادامه می‌دهد: این مجموعه جزوی‌از ظرفیت‌های خوب منطقه محسوب می‌شود و نیازمند این است، راهکارهای پیش بینی شده برای بهبود و رفع نواقص آن به درستی انجام شود.

روند بهسازی مجموعه ورزشی یادگار امام تبریز به کجا رسید؟

معاون ورزشی اداره کل ورزش و جوانان آذربایجان شرقی با اشاره به تکمیل نواقص استادیوم فوتبال این مجموعه، تشریح می‌کند: تلاش خود را برای رفع نواقصات و بهبود ارائه‌ی خدمات برای تماشاگران به کار گرفته‌ایم.

عطا شرفشاهی- معاون فنی اداره کل ورزش و جوانان آذربایجان شرقی نیز در بازدید از استادیوم یادگار امام(ره)، اظهار می‌کند: از لحاظ زیرساختی باید شرایط را فراهم کنیم تا بتوانیم خدمات مناسب‌تری برای علاقمندان فوتبال ارائه کنیم.

۱۲۰ میلیارد تومان از اعتبارات مصوب به استادیوم یادگار امام تخصیص یافت

وی با بیان اینکه نیاز به پیش بینی و ایجاد زیرساخت‌ها برای حضور مطلوب تماشاگران در این استادیوم هستیم، می‌گوید: شش مصوبه در جریان سفر نخست رییس جمهور به استان در حوزه‌ی ورزش نهایی شد و در نتیجه آن ۳۸۵ میلیارد تومان برای تکمیل طرح‌های ورزشی استان بود.

وی با بیان اینکه ۱۲۰ میلیارد تومان از اعتبارات مصوب به استادیوم یادگار امام(ره) تخصیص یافت، ادامه می‌دهد: این مبلغ در مدت سه سال تحقق می‌یابد که برای هرسال ۴۰ میلیارد تومان در نظر گرفته شده است.

روند بهسازی مجموعه ورزشی یادگار امام تبریز به کجا رسید؟

معاون فنی اداره کل ورزش و جوانان آذربایجان شرقی می‌گوید: سال گذشته حدود ۱۳ میلیارد تومان جهت تعویض نورافکن‌ها، بازسازی رختکن‌ و سرویس بهداشت و ترمیم بخشی از سکوی تماشاگران شد و همچنین مقرر شده ۱۲ میلیارد تومان از سوی شرکت تجهیز، توسعه و نگهداری اماکن ورزشی برای تعویض پیست تارتان، پیست دو میدانی هزینه شود.

وی با اشاره به گذشت ۲۸ سال از ساخت مجموعه ورزشی یادگار امام، بیان می‌کند: در حال حاضر اعتبارات خوبی برای بازسازی و نگهداری این ورزشگاه در جریان سفر قبلی رییس جمهور اختصاص یافت، هدف از انجام تمامی این اقدامات جلب رضایت تماشاگران است و افزایش امکانات در بحث ورزش جزو دغدغه‌ها و اولویت مهم برای ماست.

تعویض چمن زمین بازی زمان بر است

شرفشاهی در خصوص تعویض چمن ورزشگاه و احیای آن، تشریح می‌کند: تعویض چمن زمان بر است اگر قرار باشد چمن ورزشگاه تعویض شود حداقل یک و نیم سال زمان لازم است و هیچ مسابقه‌ای نباید در آن برگزار شود؛ برهمین اساس ترمیم چمن جایگزین بهتری برای تعویض آن است، امسال نیز حدود پنج میلیارد تومان اعتبار برای بازسازی سیستم هیتینگ موتورخانه‌ی اختصاص یافته است.

بعد از بازدید از زمین بازی سوار ون شده و برای بازدید به سمت استخر نیمه تمام قهرمانی مجموعه ورزشی یادگار امام حرکت می‌کنیم، استخر نیمه کاره‌ای که کار ساختش از سال ۸۶ آغاز شده و در حال حاضر نیز تقریبا ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است، یکی از خبرنگاران با گلایه و انتقاد از راکد ماندن مراحل ساخت این استخر، می‌گوید: به مدت هشت سال هر بار به این پروژه‌ی نیمه تمام سر می‌زنیم ولی حال و روزش همانند سال‌های قبلی بدون تغییر است، گویا طلسم شده و از این حالت راکد خارج نخواهد شد.

کمبود اعتبار، دلیل اصلی راکد ماندن استخر قهرمانی

معاون فنی اداره کل ورزش و جوانان آذربایجان شرقی در حاشیه بازدید از این استخر قهرمانی، در خصوص علت راکد ماندن آن، اظهار می‌کند: این استخر از سال ۸۶ کلنگ زنی شد و با برآورد هزینه ۱۲ میلیارد تومانی باید به اتمام می‌رسید ولی به دلیل طولانی شدن مدت زمان اجرای طرح، باید چندین برابر این اعتبار برای تکمیل آن هزینه شود.

روند بهسازی مجموعه ورزشی یادگار امام تبریز به کجا رسید؟

عطا شرفشاهی با بیان اینکه پروژه‌ی استخر قهرمانی، طرح ملی بوده است، ادامه می‌دهد: این طرح در اختیار شرکت توسعه و تجهیز اماکن ورزشی است و ابنیه آن تاکنون ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

وی بیان می‌کند: امسال ۳۰ میلیارد تومان برای تکمیل بخشی از نواقص آن تخصیص یافته است و اکنون در مرحله مناقصه قرار دارد و ۳۰ شرکت نیز در این مناقصه شرکت کرده‌اند.

معاون فنی اداره کل ورزش و جوانان آذربایجان شرقی ادامه می‌دهد: با توجه به اینکه این پروژه در اختیار شرکت توسعه و تجهیز اماکن ورزشی است، بنابراین نمی‌توان زمان اتمام این طرح را پیش بینی کرد.

وی با بیان اینکه بیشتر هزینه‌ی باقیمانده برای تکمیل این استخر مربوط به تجهیزات است، ادامه می‌دهد: تنها برای خرید حسگرهای استخرهای شنا حدود ۷۰ تا ۸۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.

بعد از اتمام بازدید از بخش‌های مختلف مجموعه ورزشی یادگار امام از جمله رختکن و سرویس بهداشتی، پیست دوچرخه سواری و استخر قهرمانی به بخش وی آی پی(VIP) استادیوم بازگشتیم، زمین بزرگ و سبز رنگ بازی از پشت شیشه‌ی اتاق وی آی پی بسیار جالب به نظر می‌رسید، اکثر خبرنگاران به ویژه بانوان به این قسمت از استادیوم بسیار علاقمند شده بودند و حتی خواستار اختصاص جایگاه ویژه‌ای برای بانوان جهت تماشای فوتبال شدند؛ چرا که معتقد بودند پشت همین اتاق شیشه‌ای از درگیر شدن با هر نوع حاشیه‌‌ حین بازی فوتبال به دور خواهند ماند.

انتهای پیام

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.