تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۰ دی ۱۴۰۰ - ۱۶:۳۲
کد خبر : 3572

ضعف ارتباط بین صنعتگران و فناوران چالش اصلی اقتصاد فناور و نوآور است

ضعف ارتباط بین صنعتگران و فناوران چالش اصلی اقتصاد فناور و نوآور است

به گزارش تابان خبر، عبدالرضا فلاح روز دوشنبه در جلسه توسعه اقتصاد فناور و نوآور آذربایجان شرقی در اتاق بازرگانی تبریز افزود: ایجاد ارتباط دوطرفه و سودآور بین بنگاه های صنعتی و بنگاه های فناور از مهم ترین ابزارهای توسعه تعامل میان صنعتگران و فناوران است. وی اظهار داشت: صنعتگران برای بهبود و تکمیل زنجیره

به گزارش تابان خبر، عبدالرضا فلاح روز دوشنبه در جلسه توسعه اقتصاد فناور و نوآور آذربایجان شرقی در اتاق بازرگانی تبریز افزود: ایجاد ارتباط دوطرفه و سودآور بین بنگاه های صنعتی و بنگاه های فناور از مهم ترین ابزارهای توسعه تعامل میان صنعتگران و فناوران است.

وی اظهار داشت: صنعتگران برای بهبود و تکمیل زنجیره ارزش و توسعه واحدهای صنعتی و تولیدی خود باید از ایده ها و نوآوری های شرکت های فناور و استارت آپ ها استفاده کنند.

مشاور خلاقیت و نوآوری استاندار آذربایجان‌شرقی گفت: شرکت های فناور و استارت آپ ها نیز باید با ایجاد ارتباط با صنعتگران ایده های خود را به محصول و ثروت تبدیل کنند.

فلاح با تاکید بر اینکه برقراری ارتباط دوطرفه بین صنعتگران و فناوران به نفع صنعت و اقتصاد آذربایجان شرقی است، ادامه داد: عدم برقراری ارتباط بین این دو طیف موجب می شود شرکت های فناور با وجود صرف هزینه در فروش ایده های خود با مشکل برخورد کنند و صنعتگران نیز در توسعه و بهبود زنجیره ارزش نتوانند از ایده های این شرکت ها بهره ببرند.

رییس پارک علم و فناوری آذربایجان شرقی نیز در این جلسه با اشاره به محدودیت های مالی شرکت های فناور برای جذب سرمایه، گفت: برای رفع این محدودیت ها بهتر است رویداد های سرمایه گذاری برای شرکت های حوزه فناوری (مانند DEMO DAY) در اتاق بازرگانی تبریز برگزار شود.

عبدالرضا واعظی، افزود: پیشنهاد می شود عضویت ایران در «پیمان اقتصادی شانگهای» و استفاده از ظرفیت های فناورانه آن و بهره برداری از این فرصت از سوی اتاق بازرگانی تبریز پیگیری شود.

به گزارش تابان خبر، اولین جلسه «توسعه اقتصاد فن آور و نوآور» به منظور ایجاد ارتباطی پایدار بین بخش خصوصی و حوزه های فناور استان با حضور مدیران و فعالان حوزه های فناوری در اتاق بازرگانی تبریز برگزار و مقرر شد پس از تبادل نظر و بررسی جوانب اجرایی عضویت ایران در « پیمان اقتصادی شانگهای» از طریق این اتاق پیگیری شود.

همچنین در این جلسه پیشنهاد شد تیم هایی از سوی «بخش فناور» برای رصد و شناسایی چالش های صنعت به بخش های صنعتی اعزام و با استقرار مستمر در محل، نسبت به شناسایی آسیب ها و تمهید راهکار برای آن ها اقدام کنند و این فرآیند با مدیریت و نظارت اتاق بازرگانی تبریز اجرایی شود.

برچسب ها : ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.