تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۲ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۷
کد خبر : 2630

قطره های مهربانی از آسمان تبریز می بارد

به گزارش تابان خبر،تنها چیزی که بهتر زیستن و زندگی کردن را در این دنیا برای ما فراهم می کند، نشستن همه انسانها در زیر سایبان محبت، نیکی، همیاری و کمک به همنوع است و نتیجه آن داشتن جامعه ای شاد، همدل و همراه است. یکی از این انسان های شریفی که قطره های مهربانی

به گزارش تابان خبر،تنها چیزی که بهتر زیستن و زندگی کردن را در این دنیا برای ما فراهم می کند، نشستن همه انسانها در زیر سایبان محبت، نیکی، همیاری و کمک به همنوع است و نتیجه آن داشتن جامعه ای شاد، همدل و همراه است.

یکی از این انسان های شریفی که قطره های مهربانی را برای نیازمندان تبریزی می بخشد سحر خطیبی، موسس خیریه قطره های مهربانی تبریز است.

موسس این خیریه در مصاحبه ای که با وی انجام دادیم به ارائه توضیحاتی پیرامون فعالیت های این موسسه می‌پردازد.

*چند سال هست به کار خیرانه مشغول هستید و خدمات شما شامل چه بخش هایی است و چه کسانی را در بر می گیرد؟ 

پنج سال است که فعالیت خود را در این عرصه شروع کرده ایم و سعی ما بر این بوده که کمک های خود را با شناخت خانواده ها، حفظ عزت نفس و کرامت انسانی به روش های موثر تر و کار آمدتری ارائه دهیم.

تمام خانواده های تحت پوشش این موسسه از مناطق حاشینه نشین شهر و مستمند واقعی هستند که پس از تحقیق و تفحص تحت پوشش قرار داده ایم.

در این موسسه اقداماتی همچون کمک های معیشتی، مهارت آموزی، کارهای آموزشی، کمک به ایجاد اشتغال، تامین هزینه رهن منزل و لوازم ضروری زندگی متناسب با نیاز مددجو و بضاعت موسسه صورت می گیرد.

*مختصری از نحوه شکل گیری موسسه قطره های مهربانی توضیح دهید و اینکه چگونه به این فکر افتادید که این موسسه را راه اندازی کنید؟فعالیت ما از کمک به بچه های سرطانی با تعداد مددجویان و خدمات کم شروع شد ولی به مرور زمان و به لطف خدا ، یاری دوستان و حامیانی که به ما پیوستند، توانستیم خدمات خود را در سطح محلات شهر و خانواده هایی که به حمایت نیاز دارند گسترش دهیم.

*هدف اصلی کار شما چیست و چه بازخوردی داشته است؟ 

هدف اصلی کمک های مادی ما افزایش سلامت روان و حس ارزشمندی مددجوها است و بازخوردهای مثبتی که در این زمینه دریافت می کنیم نشات گرفته از این قضیه است که ما سعی می کنیم خود را جای مددجوها قرار دهیم و با درک، همدلی و همزبانی فرصتی را ایجاد کنیم که بتوانند توانایی ها و مهارت های نهفته خود را کشف کنند و با اعتماد به نفس بیشتر به عضو موثرتر و مفید تری در خانواده و جامعه تبدیل شوند. بهترین پاداش برای ما این است که خانم سرپرست خانوار، کودک وآقایی که به هر دلیلی دچار مشکلات شده است به توانمندیهای خود ایمان بیاورد و با اعتماد به خود، ما را در جهت تبدیل آنها به فردی موثرتر و موفق تر در جامعه یاری کنند.

*از نتایج خوب کار خود بگویید؟ 

کار با بچه ها و خدمت رسانی به آنها بخصوص دربخش تحصیل، آموزش و مهارت آموزی برای ما لذت بخش است و نسل آینده می تواند جامعه را به سمت و سوی بهتری سوق دهد.

همه کسانی که در این مجموعه با بچه ها کار می کنند از این قضیه حس مثبتی می گیرند و همین امر انگیزه ای فوق العاده برای ادامه کار با بچه ها برای ما می شود.

*مشکلات تان چیست و در این راه چه سختی ها را به جان می خرید؟ 

کار ما از لحاظ روحی جزء کارهای سخت محسوب می شود و انجام آن، عشق و روحیه خاصی می طلبد که خوشبختانه یاوران ما در این مجموعه  از این روحیه برخوردار هستند و می توانیم با فائق شدن برمشکلات تهدیدها را به فرصت تبدیل می کنیم.

در اوج استیصال و مشکلات، استعدادها و خلاقیت های بسیار خوبی کشف می کنیم و تلاش ما این است که تاثیری که روی خانواده ها می گذاریم بصورت ماندگاربوده و موجب رضایت خدا و بندگانش باشیم.

*از احساس خود نسبت به این کار بگویید؟ 

در هر قدمی که در کار خیر برمی داریم حضور خدا را همیشه حس می کنیم؛ همانطوری که با دست خالی شروع کردیم و با اعتماد خیرین و حامی های خود توانستیم این کار بزرگ را ادامه دهیم .

*تاکنون به چند خانواده کمک کرده اید؟ 

۵۰۰ خانواده تحت پوشش موسسه خیریه ما قرار دارند و خدمات معیشتی و مشاوره ای، کمک مالی، اموزشی، مهارت آموزی،کارآفرینی و… را به طرق مختلف به این خانواده ها ارائه می دهیم.

*معیار انتخاب شما چیست و از چه ارگان هایی همیاری می طلبید؟ 

شناسایی خانواده های مستحق از طریق گروه های تحقیق، رابطین و معتمدین محلی ضمن حفظ آبرو و کرامت خانواده ها صورت می گیرد. ما به عنوان امانتدار لطف مردم پیوسته بر خانواده های تحت پوشش نظارت می کنیم تا کمک ها و امانت های مردم به دست انسان های مستحق برسد.

مؤسسه خیریه قطره های مهربانی تبریز یک سازمان مردم نهاد است ولی قطعا از ارگانها و سازمان هایی که در این مسیر خداپسندانه بتوانند ما را همراهی کنند مشتاقانه استقبال می کنیم و از حامی های مهربانی که به ما اعتماد کرده و دست ما را در این مسیر فشردند تا تنها نباشیم و با دستی پر به سراغ خانواده ها برویم قدردانی می کنم.

* آینده این موسسه را چگونه ارزیابی می کنید؟

ما امیدواریم که با پیوستن حامیان متخصص بتوانیم خدمات تخصصی تر و هدفمندتری ارائه دهیم.

من از پزشکان، روانشناسان یا صاحبان حرف که می توانند آموزش هایی در مورد پیدا کردن علایق و استعدادهای بچه های تحت پوشش موسسه ما، تدریس برای بچه ها و تقویت پایه درسی آنها داشته باشند استقبال می کنیم و امیدواریم که بتوانیم با جذب حامیانی که دلسوز هستند و در عین حال می توانند از لحاظ مهارت و آموزش به بچه های ما کمک کنند کارهای خداپسندانه و خیر خود را روزبروز بهبود ببخشیم و تاثیرات ماندگارتر و بهتری برای خانواده های تحت پوشش خود داشته باشیم.

* سخن آخر  

ما حامی شادی تمام خانواده های نیازمند در موسسه قطره مهربانی هستیم چون معتقدیم، مهربانی را اگر قسمت کنیم قطره ای هم به خودمان می بارد.

گفتنی است؛ موسسه خیریه قطره های مهربانی در تبریز،چهارراه منصور، پاساژ ایپک، ورودی اول، طبقه اول، واحد ۱۰۶ قرار دارد و برای کسب اطلاعات بیشتر و آشنایی با فعالیت های این موسسه می توانید به آدرس پیج ghatrehaye_mehrabani@ در اینستا مراجعه کنید.

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.