تاریخ انتشار : چهارشنبه ۳ آبان ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۶
کد خبر : 9663

نمایش موزیکال کمدی «نخودی» به روی صحنه می‌رود

نمایش موزیکال کمدی «نخودی» به روی صحنه می‌رود

 سرویس فرهنگی تابان خبر:  نمایش بزرگ کمدی موزیکال برگرفته از داستان های کهن آذربایجان به زبان ترکی توسط گروه نمایش بین المللی «میکا» تهیه و تولید شده است. داستان نمایش «نخودی» روایت زندگی یک زن و مرد پیر روستایی که از نعمت فرزند محروم است که فرشته ای یک نخود به پیر زن اهدا می

 سرویس فرهنگی تابان خبر:  نمایش بزرگ کمدی موزیکال برگرفته از داستان های کهن آذربایجان به زبان ترکی توسط گروه نمایش بین المللی «میکا» تهیه و تولید شده است.

داستان نمایش «نخودی» روایت زندگی یک زن و مرد پیر روستایی که از نعمت فرزند محروم است که فرشته ای یک نخود به پیر زن اهدا می کند و پس از آن نخودی به دنیا می آید و حق پدر و مادر مظلوم خود را که توسط پادشاه ظلم شده بود را می گیرد.

 

گروه نمایش بین المللی «میکا» از سال ۸۳ تاسیس و فعالیت های رسمی این گروه از سال ۸۵ در زمینه نمایش عروسکی به زبان ترکی آذربایجانی شروع شده و تاکنون ۱۳ نمایش فاخر را به صورت رسمی به روی صحنه برده و از سال ۹۱ یه عنوان نماینده تبریز در اکثر جشنواره های بین المللی شرکت کرده و افتخارات قابل تحسینی را برای تبریز رقم زده وهدف اصلی این گروه نمایشی انتقال افسانه های کهن آذربایجان به نسل جوان است.

عوامل نمایش «نخودی» عبارتند از: نویسنده، آهنگساز و کارگردان: علی برنون، صداپیشگان: محمد ملکی اصل، یونس کبیر، وحید مبصری، مهدی نورزاده لاله، مریم جوانی و علی برنون، بازیگران و عروسک گردانان: باره عبدالحسین زاده، هادی علیپور، احسان سعدی، طاهره جعفری آذر، حشمت الله زینالی، یونس جعفرزاده، حسام مقصودی، فرناز عبدالحسین زاده، ساخت دکور و اکساسوار: احسان سعدی و هادی علیپور، طراحی و ساخت عروسک: ملیحه زحمتکش و زهرا قربانی، طراحی دکور: باهره عبدالحسین زاده، طراح نور و صدا بردار: محمدرضا اختری، گروه حرکات پرفرمونس قارتال: سرپرست محمد پورنصیر، امیر محمد علیپور، امیرحسین علی جانی زاده، امیرعباس جعفرزاده، آیهان جبرئیل زاده، سهند عایدی، امیرحسین مرسلی، محمد، حسین جباری، عرفان بسیم، آیهان بلوکی و حسین زینال پور.

علاقه مندان به دیدن نمایش «نخودی» می‌توانند روزهای پنجشنبه و جمعه چهارم و پنجم آبان ماه هفته جاری نمایش در چهارم و پنجم آبان ماه ساعت ۱۸ به بلوار ۲۹ بهمن، بالاتر از بیمارستان ۲۹ بهمن، مجتمع فرهنگی هنری ۲۹ بهمن تبریز سالن استاد اقبال آذر مراجعه کنند.

مخاطبان و علاقه مندان به این اثر نمایشی می‌توانند برای تهیه بلیت با شماره09363671216 و یا از طریق سایت اینترنتی www.ebilit.com برای تماشای این نمایش زمان حخود خریداری کنند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.