تاریخ انتشار : پنجشنبه ۹ آذر ۱۴۰۲ - ۲۳:۱۶
کد خبر : 10966

کارگاه نقاشی «رسم شاهدان شیدایی» یادمان شهدا است 

کارگاه نقاشی «رسم شاهدان شیدایی» یادمان شهدا است 

به گزارش تابان خبر، عباس برزگر گنجی، نقاش برجسته کشور در حاشیه کارگاه نقاشی رسم شاهدان شیدایی در محل مسجد تاريخي کبود تبریز اظهار کرد: این کارگاه یادمانی برای شهدا است که هنرمندان نقاش، آن را به شکلی ارزشمند مجسم نموده اند. وی با ابراز رضایت از حضور در این رویداد ارزشمند گفت: کشیدن چهره

به گزارش تابان خبر، عباس برزگر گنجی، نقاش برجسته کشور در حاشیه کارگاه نقاشی رسم شاهدان شیدایی در محل مسجد تاريخي کبود تبریز اظهار کرد: این کارگاه یادمانی برای شهدا است که هنرمندان نقاش، آن را به شکلی ارزشمند مجسم نموده اند.

کارگاه نقاشی «رسم شاهدان شیدایی» یادمان شهدا است 

وی با ابراز رضایت از حضور در این رویداد ارزشمند گفت: کشیدن چهره شهید والامقام، شهید فکوری در این کارگاه، جزو افتخارات من است و امیدوارم اثری در شان ایشان خلق شود.

وی گردهمایی نقاشان برجسته ملی و استانی را در کارگاه نقاشی رسم شاهدان شیدایی را محک هنرمندان دانست و افزود: ما در این کارگاه شهادت و فرهنگ ایثار را در قالب تابلو نقاشی ارایه می‌کنیم تا دیگران به ویزه نسل جوان نیز در جریان رشادت ها و روح والای این شهدای ارجمند قرار بگیرند.

نقاش برجسته کشور با بیان اینکه شهید فکوری جزو شهدای نمونه و جریان‌ساز کشور بود، اظهار کرد: پای ایشان در دوران دفاع مقدس به وزارت دفاع رسید و با عملکرد بی نظیر خود سرانجام به درجه شهادت نائل آمد.

برزگر گنجی با قدردانی از حمایت صورت گرفته از سوی شهرداری و سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری تبریز در برگزاری این کارگاه ابراز کرد: امیدواریم ماحصل اثرهایی هنری هنرمندان نتیجه ای ثمربخش داشته باشد و برای مردم به خصوص جوانان به اشکال متنوع عرضه شود.

گنجی افزود: شهدا بزرگترین داشته خود را در راه خدا تقدیم کردند تا دیگران بتوانند زندگی در آسایش و سربلندی داشته باشند، و این اقدام شایسته هرگونه تلاشی برای معرفی و تبیین است.

گفتنی است کارگاه نقاشي «رسم شاهدان شيدايي» همزمان با برگزاري كنگره ۱۰ هزار شهيد استان با حضور نقاشان برجسته ملي و استان در روايت تصوير مقاومت و حماسه شهداي آذربايجان از پنجشنبه و جمعه، نهم و دهم آذرماه از ساعت ۱۰ صبح تا اذان مغرب و عشا در صحن مسجد تاريخي كبود تبريز به همت سازمان فرهنگي اجتماعي ورزشي شهرداري تبريز، شهرداری منطقه یک تبریز، شورای اسلامی شهر تبریز، بنیاد فرهنگی روایت فتح و انجمن هنر های تجسمی برگزار می شود.

مصاحبه از زهرا ناصران

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 1 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.