تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۱ تیر ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۶
کد خبر : 6394

فراخوان جذب نیرو در متروی تبریز/تکمیل خط 2 مترو با 30 هزار میلیارد تومان

فراخوان جذب نیرو در متروی تبریز/تکمیل خط 2 مترو با 30 هزار میلیارد تومان

به گزارش تابان خبر، یعقوب وحیدکیا در حاشیه تور رسانه ای که راویان پیشرفت بسیج رسانه استان برنامه ریزی کرده بود، اظهار کرد: پروژه قطار شهری تبریز یکی از مگا پروژه های تبریز است که بر روند اجرای آن نیز دولت هم نظارت می کند، از محل اعتبارات شهرداری تبریز، سه هزار و 700 میلیارد

به گزارش تابان خبر، یعقوب وحیدکیا در حاشیه تور رسانه ای که راویان پیشرفت بسیج رسانه استان برنامه ریزی کرده بود، اظهار کرد: پروژه قطار شهری تبریز یکی از مگا پروژه های تبریز است که بر روند اجرای آن نیز دولت هم نظارت می کند، از محل اعتبارات شهرداری تبریز، سه هزار و 700 میلیارد تومان به مترو تبریز بودجه تزریق شده است.

وی افزود: ۳۰ هزار میلیارد تومان برای اجرا و تکمیل خط۲ قطارشهری نیاز است.برای تکمیل فاز یک خط دو به طول هشت کیلومتر نیز به حدود ۱۵ هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز است تا عملیات سویل، زیرسازی، روسازی، ریل گذاری، احداث ایستگاه ها و ناوگان ریلی آن تکمیل و به بهره برداری برسد.

وی با اشاره به اینکه اعتبار پروژه های قطارشهری تبریز از طریق منابع غیرنقدی شهرداری تبریز تامین می شود، اظهار کرد: فاینانس خارجی خط۲ قطارشهری نیز در ماه های گذشته با هماهنگی مدیران شهری، نمایندگان مجلس و استاندار آذربایجان شرقی حل و نامه نهایی آن از سوی دولت به بانک مرکزی ابلاغ شده است.

مدیرعامل سازمان حمل و نقل ریلی شهرداری تبریز گفت: با نهایی شدن قرارداد تجاری فاینانس با کشور چین، حدود ۴۲۰ میلیون دلار برای اجرای این خط تامین می شود و با تامین این اعتبار روند اجرای خط۲ قطارشهری با سرعت بیشتری انجام می شود و تا چهار سال آینده این خط از قراملک تا باغمیشه به بهره برداری می رسد.

وی با بیان اینکه مسئولیت دولت در قبال مترو تبریز در سنوات اخیر کاهش یافته و برعکس سنگینی این مسئولیت بر دوش شهرداری تبریز است، گفت: در حوزه مدیریت شهری، توجه به امر توسعه حمل و نقل عمومی و حل معضل ترافیک افزایش یافته و پروژه هایی که در این حوزه راکد بودند، اکنون با سرعت در حال اجراست.

وی در خصوص خط یک مترو تبریز با تاکید بر اینکه خط یک مترو تبریز به اتمام رسیده، خاطرنشان کرد: تمامی ایستگاه های خط یک تکمیل شده است و مترو در خط یک از 6 صبح تا 9 شب به شهروندان خدمات دهی می کند.

مدیرعامل حمل و نقل ریلی شهرداری تبریز در خصوص خط دو مترو نیز تشریح کرد: کارهای حفاری شرقی و غربی خط دو مترو در حال اجراست و حفاری تا آخر سال به اتمام می رسد، به دلیل اینکه کار حفاری در قسمت بافت فرسوده شهر صورت می گیرد، تدابیر ویژه ای برای این کار اتخاذ گردیده است و حتی عده ای از ساکنین محل را حین حفاری در هتل پذیرا هستیم و برای رعایت حقوق شهروندی، حتی به برخی مغازه داران که به دلیل مترو، مغازه را تعطیل کرده اند، خسارت می پردازیم.

وی در خصوص خط سوم مترو گفت: در سفر رئیس جمهور به استان، خط سوم مترو تبریز کلنگ زنی شد و با توجه به اینکه کارهای مطالعاتی آن انجام گرفته بود، حفاری تونل های آن آغاز شده است؛ خط سوم مترو تبریز به لحاظ اینکه حمل و نقل شمال و جنوب تبریز را تحت پوشش قرار می دهد، حائز اهمیت است.

وحیدکیا افزود: کارهای مطالعاتی خط 4 مترو که به صورت تراموایی است، آغاز شده و مسئولیت این خط به بخش خصوصی واگذار می شود.

وی با بیان اینکه 4 خط برای مترو تبریز طراحی شده، خبر داد: اگر اعتبارات و بودجه کافی تزریق شود، یک خط اختصاصی مترو برای شهر سهند احداث می شود.

مدیرعامل حمل و نقل ریلی شهرداری تبریز در خصوص پیشرفت فیزیکی خط های مترو تبریز اظهار کرد:خط یک مترو، تاکنون 98 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است و پیشرفت فیزیکی خط دوم 24 درصد بوده که قابل قبول نیست و پیش بینی می کنیم تا دو سال آینده، فاز یک خط دوم به بهره برداری برسد.

وی با تاکید بر اینکه باید حمل و نقل را هماهنگ با توسعه شهری، ارتقا بخشیم، گفت: باید طوری برنامه ریزی کنیم که حمل و نقل با کم ترین هزینه، به ایمن ترین شکل توسعه یابد.

وحیدکیا در پاسخ به سوال خبرنگار تابان خبر در خصوص سرعت حرکت مترو تبریز اظهار کرد: برای برقراری امنیت لازم مسافران مترو، سرعت حرکت مترو تبریز در بیشترین حالت، 70 کیلومتر بر ساعت است.

فراخوان جذب نیرو در متروی تبریز

وی در خصوص استخدام و جذب نیروی کار در مترو تبریز، اعلام کرد: بدون مجوز قانونی، هیچ نیروی کاری جذب نکرده ایم و از طریق فراخوان نیرو جذب می کنیم و برای تکمیل فاز یک خط دوم مترو، به 114 نیروی فنی نیازمند هستیم که در ماه های آتی فراخوان برای جذب نیرو خواهیم داد.در حال حاضر نیز 500 نفر در کل مجموعه مترو مشغول به فعالیت هستند.

تورهای رسانه ای راویان پیشرفت آذربایجان شرقی

تور رسانه ای راویان پیشرفت آذربایجان شرقی با همکاری بسیج رسانه استان به منظور بازدید از روند پیشرفت پروژه های عمرانی برگزار می شود و امروز نیز خبرنگاران و عکاسان استان در قالب این تور از تعدادی از ایستگاه های خط۲ قطارشهری تبریز بازدید کرده و در جریان عملیات اجرایی این پروژه قرار گرفتند.

قطارشهری تبریز در پنج خط (چهار خط اصلی و یک خط حومه‌ای) به طول کلی ۱۰۰ کیلومتر طراحی شده‌ و خط یک در حال خدمات دهی است.

اجرای خط ۲ قطارشهری تبریز از سال ۹۰ آغاز شده و از سوی قرارگاه خاتم الانبیا در حال اجرا است .

#راویان_پیشرفت
#آذربایجان_شرقی

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 2 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 1
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

ارش مبرهن ملکی دوشنبه , 16 مرداد 1402 - 22:39

خیلی از زحمات صادقانه کارکنان و مسئولین و علی الخصوص سردبیر محترمه تابان تشکر میکنم که کلیه اخبار و اطلاعات را در سریعترین زمان و با نهایت کیفیت در اختیار مردم قرار می‌دهند.