تاریخ انتشار : سه شنبه ۱ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۵:۳۸
کد خبر : 12716

آمادگی کامل فرمانداری تبریز برای برگزاری انتخابات ۱۴۰۲

آمادگی کامل فرمانداری تبریز برای برگزاری انتخابات ۱۴۰۲

به گزارش تابان خبر، یونس فاتح در جلسه توجیهی نحوه تبلیغات نامزدهای انتخاباتی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری درباره انتخابات گفت: بنا به فرمایش مقام معظم رهبری چهار راهبرد اصلی رقابت، سلامت انتخابات، امنیت و مشارکت برای حضور حداکثری در دستور کار قرار گرفته است. وی از مردم خواست تا با بصیرت و

به گزارش تابان خبر، یونس فاتح در جلسه توجیهی نحوه تبلیغات نامزدهای انتخاباتی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری درباره انتخابات گفت: بنا به فرمایش مقام معظم رهبری چهار راهبرد اصلی رقابت، سلامت انتخابات، امنیت و مشارکت برای حضور حداکثری در دستور کار قرار گرفته است.

آمادگی کامل فرمانداری تبریز برای برگزاری انتخابات ۱۴۰۲

وی از مردم خواست تا با بصیرت و آگاهانه در پای صندوق های رای حاضر شوند تا شاهد حضور پرشور در پای صندوق های رای باشیم.

فرماندار تبریز از تجهیز تمامی حوزه های انتخاباتی برای برگزاری انتخابات امسال خبر داد و گفت: یکصد و ۵۰ صندوق در تمام شعبات اخذ رای شهرستان تبریز وجود دارد و انتخابات به دو بخش حوزه اصلی و فرعی تقسیم شده است و تبریز به عنوان حوزه اصلی و اسکو و آذرشهر به عنوان حوزه فرعی در انتخابات مطرح نمودند.

فاتح در خصوص آمار صندوق اخذ رای افزود: در حوزه تبریز ۸۱۱ صندوق اصلی ۱۵ صندوق سیار در اسکو ۱۳۷ صندوق ثابت و پنج صندوق فرعی و در آذرشهر ۷۸ صندوق ثابت و ۹ صندوق سیار وجود دارد.

وی با اشاره به آمار ثبت نام کنندگان در انتخابات ۱۴۰۲ اظهار کرد: امسال در انتخابات مجلس شورای اسلامی یک هزار و دویست و شش نفر ثبت نام کرده بودند که از این تعداد ۵۵۷ نفر به بخش ثبت نهایی انتخابات رسیدند.

فرماندار تبریز با اشاره به اینکه انتخابات سه رکن اساسی دارد که شامل مجریان، حافظان و ناظران است، افزود: در شهرستان تبریز ۱۲ هزار و پانصد نفر مجری بحث انتخابات را پیش می برد و فعالان نیروی انتظامی در زمینه حافظان انتخابات نقش ایفا می کنند.

فاتح از آموزش یک هزار نفری اعضای شعبه در تالار وحدت دانشگاه تبریز و فرمانداری خبر داد و گفت: قبل از شروع اخذ آموزش های لازم برای نمایندگان فرماندار، بخشدار و عوامل شعب با روش‌های نوین انجام می‌ شود.

وی ادامه داد: اعضای شعبه، نماینده فرماندار به عنوان مجریان نماینده های هیات نظارت به عنوان ناظران و همکاران انتظامی به عنوان حافظان در انتخابات حضور دارند.

فرماندار تبریز با بیان اینکه انتخابات امسال ۲۰۹ روز، برای انتخابات روزشمار شده است، اظهار کرد: نسبت به انتخابات گذشته از لحاظ زمانی دو برابر شده است و اکنون در روزهای پایانی قرار داریم و با تلاش همه جانبه آماده کامل برای اجرای انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری هستیم.

فاتح با اعلام این خبر افزود: شهرستان تبریز یک میلیون و ۸۶۳ هزار و ۷۷ نفر جمعیت دارد و از این تعداد یک میلیون و ۳۵۸هزار و ۷۵ نفر واجد شرایط برای رای دهی هستند و از این تعداد نیز ۶۳ هزار نفر رای اولی هستند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.