تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۹ آذر ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۶
کد خبر : 11535

دست رد دانشمند دانشگاه تبریز به سینه عربستان

دست رد دانشمند دانشگاه تبریز به سینه عربستان

به گزارش تابان خبر، صفر نصرالله‌زاده در جمع اصحاب رسانه با بیان اینکه تلاش می کنیم فناوری را به سمت دانشکده‌ها سوق دهیم، اظهار کرد: اساتید دانشگاه تبریز در حوزه فناوری و نوآوری فعالیت گسترده‌ای دارند و تلاش ما بر این است که فناوری و نوآوری را در دانشکده‌ها گسترش دهیم، درصدد راه اندازی مراکز

به گزارش تابان خبر، صفر نصرالله‌زاده در جمع اصحاب رسانه با بیان اینکه تلاش می کنیم فناوری را به سمت دانشکده‌ها سوق دهیم، اظهار کرد: اساتید دانشگاه تبریز در حوزه فناوری و نوآوری فعالیت گسترده‌ای دارند و تلاش ما بر این است که فناوری و نوآوری را در دانشکده‌ها گسترش دهیم، درصدد راه اندازی مراکز نوآوری در دانشکده‌های فیزیک، برقرو مکانیک و کشاورزی با اعتبار ۸۰ میلیارد ریال هستیم.

دست رد دانشمند دانشگاه تبریز به سینه عربستان

وی خاطرنشان کرد: ۱۳ محصول جدید دانش بنیان در دانشگاه تبریز رونمایی شده و همچنین آزمایشگاه تخصصی حوزه مهندسی نفت و پتروشیمی در دانشگاه تبریز افتتاح شده است.

نصرالله‌زاده با بیان اینکه فناوری و نوآوری در حل مشکلات جامعه، تاثیر بسزایی دارد، گفت: باید به دنبال افزایش تحقیقات کاربردی در همه علوم باشیم و با بهره‌گیری از فناوری‌های جدید، توان رقابت‌پذیری خوددرا ارتقاء بخشیم.

رتبه نخست کشوری دانشگاه تبریز در زمینه چاپ مقالات

رئیس دانشگاه تبریز با اشاره به اینکه طبق آخرین آمار مربوط به پژوهش و مقالات چاپ شده، دانشگاه تبریز به لحاظ چاپ مقالات رتبه نخست کشوری را داراست، ادامه داد: دانشگاه تبریز صعود ۲۰۰ پله‌ای را در رتبه‌بندی جهانی(تایمز) طی دو سال اخیر داشته است و چهارمین دانشگاه کشور به عنوان مرکز علمی و تحقیقاتی به شمار می رود.

وی با تاکید بر توسعه واحدهای نوآور، اعلام کرد: با راه اندازی و توسعه واحد‌های فناوری، می توان از فرار نخبگان علمی جلوگیری کرد و بستری مناسب برای شکوفایی علم و خلاقیت و نوآوری آنها فراهم کرد.

نصرالله زاده خواستار تغییر نگرش جامعه توسط رسانه ها در رابطه با جایگاه نخبگان علمی شد و با ابراز تاسف از اینکه تعدادی از رسانه ها در فضای مجازی برخی مسایل حاشیه ای را در این رابطه دنبال می کنند، افزود: اینکه فیش حقوقی نخبه ای در فضای مجازی انتشار یابد و توسط عده ای مسایل دانشگاه و شرایط مالی استادن بزرگنمایی شود به هیچ عنوان به صلاح جامعه و آینده کشور نیست.

وی تاکید کرد: هر چه در توان داریم برای ترقی و ارتقای جایگاه نخبگان و استادان برجسته دانشگاه تبریز به کار می گیریم؛ به طوری که در این زمینه، ۴۰ هکتار از اراضی تحت مالکیت دانشگاه تبریز برای اسکان اساتید در نظر گرفته می شود.

وی با اشاره به تاثیر رسانه‌ها در زمینه حمایت از نخبگان گفت: اگر رسانه‌ای با انتقاد نابجا، به دنبال حاشیه‌سازی برای دانشگاه‌ها باشد، از رسالت اصلی خود دور مانده و آینده کشور را مختل می کند.

ارسال دعوتنامه عربستان به دانشمند دانشگاه تبریز

نصرالله‌زاده با بیان اینکه دانشگاه تبریز یکی از قطب‌های مهم علمی کشور در زمینه نخبه‌پروری است، خبر داد: از دانشگاه‌های متعدد خارجی برای جذب اساتید و دانشمندان دانشگاه تبریز درخواست‌هایی را اخذ کرده‌ایم و چندی قبل نیز یکی از اساتید برجسته دانشگاه تبریز از سوی عربستان دعوتنامه همکاری با حقوق ۷۲ هزار دلار ارسال شد که وی با توجه به علاقه شدید به وطن، این درخواست را رد کرد.

وی با تاکید بر استاندارهای بین المللی شدن دانشگاه را پیگیری می کنیم و امیدوارم از محل مولدسازی تامین شود، گفت: تعداد ۱۰۸ شرکت دانش بنیان در دانشگاه تبریز فعالیت می کند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 1 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.