تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۸:۰۱
کد خبر : 4930

افتتاح ۷ پروژه عمرانی در آذربایجان شرقی

افتتاح ۷ پروژه عمرانی در آذربایجان شرقی

به گزارش تابان خبر، حمید منجم روز پنج شنبه، ۱۴ اردیبهشت، در نشست خبری با اشاره به اهمیت نقش رسانه‌ها در راستای انعکاس خدمات جمعیت هلال احمر، گفت: با توجه به همکاری و وحدت رسانه‌ها با جمعیت هلال احمر، شاهد افزایش شبکه‌ی جمعیت هستیم و از سویی مشارکت مردمی در برنامه‌ها به شدت پر رنگ

به گزارش تابان خبر، حمید منجم روز پنج شنبه، ۱۴ اردیبهشت، در نشست خبری با اشاره به اهمیت نقش رسانه‌ها در راستای انعکاس خدمات جمعیت هلال احمر، گفت: با توجه به همکاری و وحدت رسانه‌ها با جمعیت هلال احمر، شاهد افزایش شبکه‌ی جمعیت هستیم و از سویی مشارکت مردمی در برنامه‌ها به شدت پر رنگ شده است.

وی با اشاره به فرارسیدن هفته جمعیت هلال احمر برنامه‌های آن، اظهار کرد: کوهپیمایی جوانان و مشارکت گسترده‌ی امدادگران و دواطلبان، همچنین تجدید بیعت و میثاق با شهدای دفاع مقدس، برپایی ایستگاه‌های سلامت، ایجاد ایستگاه‌های سلامت، ایجاد بیمارستان‌ صحرایی، افتتاح هفت پروژه‌ی نیمه تمام، کلنگ زنی چندین طرح عمرانی و خدماتی از جمله برنامه‌های این هفته است.

وی با اشاره به برنامه کوهپیمایی تخصصی ویژه داوطلبان هلال احمر، افزود: طی این هفته برنامه‌های مختلف فرهنگی، آموزشی و اردویی با حضور دواطلبان و جامعه هدف برگزار می‌شود، برگزاری کوهپیمایی تخصصی در حوزه امداد و نجات به کوه میشو و همچنین برگزاری نمایشگاه دستاوردهای هلال احمر در حوزه امداد و نجات از جمله برنامه‌های هفته هلال احمر است.

برگزاری همایش ۱۰ هزار نفری جوانان تمدن ساز

مدیرعامل جمعیت هلال احمر آذربایجان شرقی در ادامه به برگزاری همایش ۱۰ هزار نفری در هفته هلال احمر اشاره کرد و گفت: در حوزه جوانان برنامه‌های مختلفی داریم یکی از شاهکارهایی که در این هفته انجام خواهد شد، برگزاری همایش ۱۰ هزار نفری جوانان تمدن ساز با هدف ایجاد نشاط اجتماعی و مراقبت از جوانان است که امیدواریم با برگزاری این جشنواره با حضور نخبگان و مردم شریف به رسالت خود عمل کنیم.

افتتاح ۷ پروژه عمرانی در آذربایجان شرقی

وی سازمان جمعیت هلال احمر را یکی از سازمان‌های متولی اوقات فراغت جهت نشاط اجتماعی، فرهنگ سازی و بحث مراقبت از جوانان عنوان کرد.

وی با اشاره به نقش فعال جوانان در هلال احمر گفت: در حالیکه سال گذشته نفرات داوطلبان به ۲۰ هزار نفر می‌رسید در حال حاضر تعداد دواطلبان جوان جمعیت هلال احمر نزدیک به ۸۰ هزار نفر داوطلب افزایش یافته است.

منجم با اشاره به ۷ مورد از طرح های آماده افتتاح جمعیت هلال احمر به مناسبت آغاز هفته جمعیت هلال احمر، تشریح کرد: روز سه شنبه ۱۹ ماه جاری همزمان با سراسر کشور برخی از پروژه‌ها به صورت ویدیو کنفرانس با حضور و سخنرانی رییس جمهور افتتاح خواهد شد.

وی با بیان اینکه از آغاز عملیات هفت پروژه‌ی جمعیت هلال احمر، ۱۰ تا ۱۵ سال سپری شده است، گفت: مجموع اعتبار هزینه شده برای این پروژه‌ها با لحاظ مشارکت مردمی ۱۵۰۰ میلیارد تومان بوده است.

اعطای نشان لیاقت به جمعیت هلال احمر ایران از سوی ترکیه

مدیرعامل جمعیت هلال احمر آذربایجان شرقی با اشاره به حضور به موقع و امدادرسانی مطلوب دواطلبان جمعیت هلال احمر در کشور زلزله زده ترکیه، افزود: با توجه به حضور به موقع داوطلبان جمعیت هلال احمر کشور در ترکیه به پاس قدردانی از زحمات امدادگران ما، نشان لیاقت از سوی رییس جمهور ترکیه به جمعیت هلال‌احمر کشور اعطا شد.


افتتاح ۷ پروژه عمرانی در آذربایجان شرقی

وی با اشاره به قدردانی فدراسیون جهانی صلیب سرخ و ترکیه به دلیل کمک رسانی مطلوب و حضور به موقع از جمعیت هلال‌احمر ایران، گفت: اولین کاروان اعزامی در ترکیه با بهترین ابعاد مربوط به استان آذربایجان شرقی بود.

وی با تاکید بر اینکه جمعیت هلال احمر ارگان یا سازمان نیست بلکه متعلق به همه‌ی مردم است، گفت: برخی از خدمات وابسته به مردم است، پروژه های عمرانی استان مربوط به هلال احمر که چندین سال نیمه تمام رها شده بود امسال با همت همگانی به اتمام رسیده و قابل بهره برداری است .

منجم در بخش دیگر سخنان خود با تاکید بر اینکه آذربایجان شرقی جزو استان‌هایی است که در بحث پهباد و زنده یاب به خوبی عمل می کند، گفت: تاکنون ۱۱ بیمارستان صحرایی برای مردم ایجاد شده و ۱۰ میلیارد تومان هزینه کمک درمانی رایگان در درب منازل مردم انجام شده است.

وی با بیان اینکه سال گذشته تعداد داوطلبان رده سنی بالای ۳۵ سال استان، هفت هزار نفر بودند، ادامه داد: طی یکسال اخیر تعداد داوطلبان رده سنی بالای ۳۵ سال جمعیت هلال احمر به ۲۵ هزار نفر رسیده است.

وی با بیان اینکه جمعیت هلال احمر استان در ایام عید نوروز به عنوان یکی از ارکان ستاد سفرهای نوروزی در بحث امداد و نجات فعال بوده است، افزود: مقرر شده بود طبق مصوب ستاد، ۳۰ پایگاه امدادی در سطح جاده‌های استان برقرار شود اما با ابتکاری نو، تعداد پایگاه‌ها را به ۴۴ پایگاه ارتقا دادیم و همچنین در کنار پایگاه‌ها ۶۳ پست جوانان برای ارایه‌ی خدمات ایجاد شد.

افتتاح ۷ پروژه عمرانی در آذربایجان شرقی

مدیرعامل جمعیت هلال احمر آذربایجان شرقی بیان کرد: خوشبختانه با توجه به اینکه بارش برف و باران در ایام نوروز باعث راهبندان نشد تعداد عملیات امدادرسانی نسبت به سال گذشته کاهش یافت، امسال طبق نظرسنجی‌ها میزان رضایت مندی مردم از خدمات هلال احمر در وضعیت مطلوب بوده است.

وی با بیان اینکه در بحث تربیت سگ‌های زنده یاب با مشکل کمبود مربی تربیت سگ مواجه هستیم، خاطرنشان کرد: خواستار افزایش سگ زنده یاب هستیم ولی در این موضوع به دلیل کمبود مربی و نیروی متخصصی با مشکل مواجه شده‌ایم، خاصیت سگ نیز بسیار مهم است هر سگی نمی تواند سگ زنده یاب شود.

خبر از :مرتضی نصیری دور اندیش

انتهای پیام

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.