تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۲ دی ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۵
کد خبر : 3531

بارش برف و کولاک مهمان آسمان آذربایجان شرقی

بارش برف و کولاک مهمان آسمان آذربایجان شرقی

به گزارش تابان خبر، محمد امیدفر،با بیان اینکه این سامانه تا شب چهارشنبه به فعالیت خود در استان ادامه می دهد، افزود: بر اساس آخرین نقشه های پیشیابی هواشناسی، فعالیت این سامانه به ویژه روزهای دوشنبه و چهارشنبه موجب بارش برف و بروز پدیده مه و وزش باد گاهی تا نسبتا شدید در استان می

به گزارش تابان خبر، محمد امیدفر،با بیان اینکه این سامانه تا شب چهارشنبه به فعالیت خود در استان ادامه می دهد، افزود: بر اساس آخرین نقشه های پیشیابی هواشناسی، فعالیت این سامانه به ویژه روزهای دوشنبه و چهارشنبه موجب بارش برف و بروز پدیده مه و وزش باد گاهی تا نسبتا شدید در استان می شود.

وی با بیان اینکه با نفوذ و فعالیت این سامانه دمای هوای استان کاهش می یابد، اظهار داشت: فعالیت این سامانه در مناطق کوهستانی همراه با کولاک و کاهش دید افقی خواهد بود.

رییس گروه پیش‌بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان‌شرقی گفت: با توجه به کاهش دما و کولاک، احتمال لغزندگی جاده ها و اختلال در تردد جاده ای وجود دارد؛ بنابراین رانندگان برای تردد در جاده های استان سرعت مطمئن را رعایت کرده و زنجیرچرخ و وسایل گرمایشی با خود به همراه داشته باشند.

امیدفر، ادامه داد: با توجه به شدت بارش برف و کولاک در مناطق کوهستانی استان، پیش بینی می شود برخی از راه های روستایی و گردنه های برف گیر بسته شود، توصیه می شود دستگاه های نمک پاش، برف روب و امداد جاده ای به ویژه در جاده های کوهستانی در آماده باش باشند.

وی از رانندگان خواست برای تردد در جاده های کوهستانی، خودروهای خود را به زنجیرچرخ و تجهیزات زمستانی مجهز کرده و سفرهای غیرضروری را لغو و در عبور از این جاده ها احتیاط کنند.

آذربایجان شرقی منطقه ای سردسیر و کوهستانی است و از لحاظ تقسیم بندی های اقلیمی جزو مناطق نیمه خشک به حساب می آید.

آب و هوای این استان به طور کلی سرد و خشک است ولی به علت تنوع توپوگرافیکی از اقلیم های متفاوتی برخوردار است.

این استان همواره تحت تأثیر باد های سرد شمالی و سیبری و بادهای مرطوب دریای سیاه و مدیترانه و اقیانوس اطلس همچنین بادهای محلی متاثر از کوهستان های سبلان در شرق، سهند در غرب و جنوب غربی، رشته کوه های قره داغ در شمال، رشته کوه های تخت سلیمان و اربط در جنوب، ارتفاعات بزقوش در جنوب شرق و قوشاداغ در شمال شرق استان قرار دارد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.