تاریخ انتشار : یکشنبه ۷ آبان ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۳
کد خبر : 9829

بانوان هنرمند، سهامداران تئاتر خیابانی هستند

بانوان هنرمند، سهامداران تئاتر خیابانی هستند

سرویس فرهنگی تابان خبر: کژال راستبین در حاشیه جشنواره تئاتر خیابانی تبریزیم، با اشاره به نقش زنان در حوزه تئاتر خیابانی اظهار کرد: حضور بانوان هنرمند در سالهای اخیر در حوزه های مختلف به خصوص در عرصه تئاتر خیابانی چشمگیر است و در اکثر جشنواره ها نیمی از اجراها با کارگردانی بانوان انجام می شود

سرویس فرهنگی تابان خبر: کژال راستبین در حاشیه جشنواره تئاتر خیابانی تبریزیم، با اشاره به نقش زنان در حوزه تئاتر خیابانی اظهار کرد: حضور بانوان هنرمند در سالهای اخیر در حوزه های مختلف به خصوص در عرصه تئاتر خیابانی چشمگیر است و در اکثر جشنواره ها نیمی از اجراها با کارگردانی بانوان انجام می شود و با افزایش فعالیت این قشر در حوزه تئاتر خیابانی شاهد رونق این هنر هستیم.

راستبین ضمن قدردانی از اقدام سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری تبریز در برپایی جشنواره سراسری تئاتر خیابانی تبریزیم، با بیان اینکه خلاقیت، نوآوری و پیشرفت زنان در حوزه های نویسندگی و کارگردانی تئاتر قابل تحسین است، افزود: من برای نخستین بار در جشنواره تئاتر تبریزیم به عنوان نماینده استان کردستان شهرستان مریوان با نمایش دوچرخه اتحاد و همدلی مردم را صحبت می کند و فعالیت تیمی و اتحاد کارها را به نتیجه برسانیم.

کارگردان تئاتر خیابانی چهره به چهره با مردم است، اظهار کرد: یکی از ویژگی های بارز تئاتر خیابانی ارتباط آسان و مستقیم با مردم است و مردم پشتوانه ما هستند و آنها با هنرمندان این عرصه با صمیمیت رفتار می کنند و با اجرا ارتباط برقرار می کنند و هرگز نمایش های خیابانی را تنها نمی گذارند.

راستبین با اشاره به مشکلات بانوان در حوزه تئاتر بانوان، اظهار کرد: تولید و اجرای نمایش نیازمند هزینه است و عدم حمایت های کافی از هنرمندان به خصوص زنان باعث ایجاد مشکلاتی در هنرمندان است.

او از برگزاری جشنواره جشنواره بین المللی تئاتر خیابانی در مریوان خبر داد و گفت: بنده در این جشنواره به عنوان مسئول دبیرخانه فعالیت می کنم و حضور بانوان در این جشنواره چشمگیر است و بیان مشکلات و معضلات توسط هنرمندان زن ظرافت زیادی نسبت به نمایش های مردان است.


راستبین با اشاره به توان بانوان در حوزه تئاتر خیابانی، گفت: امیدواریم زنان پله های ترقی را در حوزه تئاتر خیابانی طی کنند و فعالیت این قشر در زمینه تئاتر صحنه ای و خیابانی نسبت به گذشته افزایش یافته است.
ششمین جشنواره تئاتر خیابانی تبریزیم پس از چندین سال وقفه به همت سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری تبریز با همراهی شهرداری مناطق دهگانه، با همدلی موثر شهرداری منطقه ۱، منطقه ۲ و سازمان سیما منظر و دیگر نهادهای متولی در مجموعه ائل گلی تبریز برگزار شد.

مصاحبه از زهرا ناصران

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.